top of page

תודה!

פלייסטיישן פלוס החדש: מה מקבלים, למי זה מתאים והאם כדאי לשדרג?

עודכן: 24 בפבר׳

אחרי שבועיים עם מנוי הפלייסטיישן פלוס החדש והתנסות מקיפה בו, הגיע הזמן לשתף ברשמים ולספר על החוויה.

ממשחקי ה-Playstation Plus על חבילותיו השונות
ממשחקי ה-Playstation Plus על חבילותיו השונות

להטבות בלעדיות, כרטיסים במתנה ועוד הפתעות: הצטרפו לאינסטגרם שלנו! 


לפני כשבועיים שירות הפלייסטיישן פלוס (Playstation Plus) החדש של סוני נחת בישראל - ולאחר התנסות מקיפה במה שיש לו להציע, הגיע הזמן לשתף אתכם בחוויה.


ראשית, מעט רקע. עד השקתו של השירות החדש, פלייסטיישן פעלה במתכונת בה שירות הפלוס - מנוי לקטלוג משחקים במחיר חודשי סמלי - כלל חבילה משתנה של "משחקי החודש", אפשרות למשחק ברשת, הנחות על משחקים חדשים וישנים ובונוסים נוספים כמו אחסון בענן וטיפים וסיוע בכותרים בהם נתקעתם. כעת, בסוני מיתגו את שירות הפלוס מחדש, כשהחבילה שתוארה בשורות לעיל נקראת Essential (חבילת הבסיס). לצדה נוספו גם חבילות ה-Extra (אקסטרא) וה-Deluxe (דלוקס), המציעות כל אחת משחקים נוספים - ובהם גם כמה מגולות הכותרת שיש לעולם הגיימינג להציע.

ההבדלים בין הגרסאות השונות | צילום מסך מאתר פלייסטיישן
ההבדלים בין הגרסאות השונות | צילום מסך מאתר פלייסטיישן

בכל שלוש החבילות תקבלו את "משחקי החודש" - שלושה משחקים שמתחלפים מדי שלושים יום (אם תורידו אותם באותו הטווח הם שלכם לתמיד), אותם סוני נותנת במתנה למנויים. החודש אלו The Dark Pictures Anthology: Man of Medan משחק אימה-הישרדות מסקרן בהפצת Bandai Namco שלא הצליח לייצר יותר מדי באזז; משחק המולטי-פלייר הארקיידי Arcadegeddon; וחשוב מכל Crash Bandicoot 4: It's About Time - הכותר האחרון בסדרת משחקי קראש בנדיקוט הוותיקה, שביכולתו לספק לכם שעות רבות וצבעוניות של הנאה, לא-מעט עצבים (אם תנסו להשיג בו כל דבר אפשרי) ואפילו מנות גדושות של הומור.

חוץ ממשחקי החודש, בכל אחת משלוש החבילות תקבלו גם את ה-Playstation Plus Collection. אוסף משחקים קלאסיים שיצאו במקור ל-PS4 ושלטענת סוני אסור לפספס. עבור גיימרים חדשים, שפסחו על קונסולות הדור הקודם, מדובר במציאה של ממש. עם יצירות מופת כמו God of War (2018) או Uncharted 4: A Thief's End ו-The Last of Us Remastered - מי שלא חוו את המשחקים האלו מעולם, מקבלים כאן דיל משתלם למדי וביצועים יותר טובים מאי-פעם (חוץ מבמקרה של Uncharted 4 שבגרסתו הזו עדיין רץ על 30 פריימים בשנייה). האוסף כולל גם את הריבוט הנהדר Ratchet & Clank מ-2016, Batman: Arkham Knight הנפלא, Fallout 4, Mortal Kombat X ומשחקים נבחרים נוספים.

משחקי ה-Playstation Plus Collection | צילום: רותם סופר
משחקי ה-Playstation Plus Collection | צילום: רותם סופר

ועכשיו שימו-לב כי כאן זה נהיה מעניין באמת: בחבילת האקסטרא החדשה, פלייסטיישן תציע לכם קטלוג נוסף - ספריית משחקי האקסטרא. האוסף המשודרג כולל כמה משחקים מהשורה הראשונה, בהם Marvel's Spider-Man, Spider-Man: Miles Morales, Demon's Souls, Ghost of Tsushima: Directors Cut, Returnal, Horizon Zero Dawn, Red Dead Redemption 2 ועוד משחקים מהמיטב שיש לפלייסטיישן להציע. התמחור החודשי של החבילה הזו גבוה פי 1.6 מחבילת הבסיס (נגיע למחירים בסוף הכתבה), אבל בשל ההיצע שיש לו להציע - במיוחד עבור מי שפספסו את הכותרים בו - הוא בהחלט יכול להיות משתלם.


חוץ מהכותרים שצוינו, אוסף האקסטרא כולל משחקים אטרקטיביים לא-פחות (לראות עיני כגיימר מהמיינסטרים), בהם Death Stranding בגרסתו הרגילה ובגרסת הבמאי, Bloodborne, Control, Doom, משחקי Far Cry, Mafia III: Definitive Edition, Soul Calibur IV וכן את Uncharted: Lost Legacy. הרשימה רק מתארכת ומתארכת ויש בה עוד לא-מעט משחקים ששווים המלצה במסגרת כתבה שלמה על המשחקי המומלצים בקטלוג החדש של פלייסטיישן, לכן בסוף הסקירה מצורף לינק לקטלוג המלא באתר החברה.

אף על פי כן, אני חייב לציין תחושת אכזבה מסוימת על כך שבמחיר שמשלמים סוני מספקת גם את Uncharted 4 וגם את Uncharted: Lost Legacy, אבל לא במסגרת ה-Uncharted: Legacy of Thieves Collection החדש עליו היא דורשת תשלום בנפרד. זה נורא חבל עבור שחקני PS5 שבמקום לקבל במנוי את האפשרות לחוות את המשחקים ב-30 פריימים בשנייה ובגרסתם העדכנית, מקבלים גרסה ישנה שלא מנצלת את מלוא היכולות של המכשיר. אותו הדבר תקף גם לגבי Marvel's Spider-Man שניתנת רק גרסת הדור הקודם שלו - וחבל שכך.


כמו-כן, הייתי מצפה לראות בקטלוג גם לפחות משחק אחד מ-2022. לא בהכרח כותר שפותח על-ידי אחת מחברות הפיתוח של סוני, דבר שכמובן לא יהיה משתלם עבור החברה, אבל כן משחק Mid-Range מה שנקרא, לפחות בסגנון Dying Light 2 Stay Human החביב או אפילו Deathloop המהנה כל-כך (גם אם במקרה שלו מדובר בכותר שיצא לקראת סוף 2021). אלו תוספות שלטעמי היו יכולות לתת חידוד קטן אך הכרחי לחבילת התוכן שמוצעת, ולהפוך אותה לשלמה וכדאית אף יותר.

ועוד כמה ממשחקי קטלוג האקסטרא | צילום: רותם סופר
ועוד כמה ממשחקי קטלוג האקסטרא | צילום: רותם סופר

לבסוף, מעל כולן ניצבת חבילת הדלוקס, שמעבר למוצע בחבילת האקסטרא מציעה גם קטלוג משחקים קלאסיים ומשחקים בגרסאות ניסיון. בשונה מהשירות שמוצע בארה"ב ובטריטוריות נוספות, במסגרתו ניתן להזרים משחקים ישירות למסך הטלוויזיה ללא צורך בהתקנה, הקטלוג הקלאסי מאפשר לכם להוריד משחקים ישנים יותר ולהתקינם על הקונסולה. הקטלוג הזה הוא כאמור התשובה המקומית ל-PS Now ומהיכרות עם שתי הגרסאות, לטעמי הוא מספק תוכן לא-פחות איכותי ואולי אף יותר.


בחבילת הקלאסיקות המקומית אם כן, תוכלו למצוא משחקים מרובי-משתתפים קלאסיים כמו Worms World Party וקודמו Armageddon, שמשנות ה-90 המאוחרות ועד היום נותרו ככל הנראה הכותרים הטובים ביותר בסדרה. גרפיקה משופרת כמובן לא תקבלו כאן, כך שהדבר מתאים בעיקר למי שמוכנים להסתכל על דבר "מכוער" בסטנדרטים של היום, אך רוצים בעיקר את חוויית המשחק. הקטלוג כולל כמובן גם יצירות חדשות יותר, בהן God of War III בגרסת הרימסטר וכן את אוסף שלושת משחקי Uncharted הראשונים ואת משחקי Mafia בגרסאות ה-Definitive Edition.

לא זו בלבד, בקטלוג הקלאסי תוכלו למצוא גם כל שלושת משחקי BioShock (כולל Infinite והרחבותיו), שהם כמה ממשחקי החובה שאי-פעם יצאו בעולם הגיימינג; Batman: Arkham Asylum והמשכו Arkham City (שישלימו לכם את הטרילוגיה יחד עם Arkham Knight שכזכור מגיע בחבילת הבסיס); Crysis Remastered שמחזיק מעמד יפה גם היום; ואני גם שמחתי מאוד לראות את Toy Story 2: Buzz Lightyear to the Rescue, שהציף בי זכרונות ילדות רבים, וההרגשה לחוות אותו על מסך טלוויזיה עכשווי הייתה מוזרה ונוסטלגית בו-זמנית.


חבילת הדלוקס מציעה גם שורה של גרסאות ניסיון למשחקים חדשים, כמו Horizon Forbidden West, WWE 2K22 או Cyberpunk 2077 (אותו בחנו לפני מספר חודשים לרגל העדכון המשמעותי לו זכה) ו-Uncharted: Legacy of Thieves Collection שהוזכר קודם. עם זאת, בעיני האפשרות הזו זניחה וכמעט חסרת-חשיבות, כשכל משחק שרוצים לחוות רשמים ממנו זמין כיום באלפי סרטונים ביוטיוב. נכון, אין כמו לחוות בעצמך עם שלט ביד, אבל בעיני לא מדובר בתוספת שמצדיקה תשלום נוסף. במיוחד כשהרי אם אוהב, אהנה וארצה לרכוש את המשחק - בסוף גם כך כנראה אשלם עליו מחיר מלא.

קטלוג המשחקים הקלאסיים. גם Jak and Dexter, Heavy Rain ו-Red Faction Guerliia בפנים | צילום: רותם סופר
קטלוג המשחקים הקלאסיים. גם Jak and Daxter, Heavy Rain ו-Red Faction Guerliia בפנים | צילום: רותם סופר

לקראת סיום, דבר נוסף שחשוב לציין הוא המחירים המיוחדים והמוזלים שמנוי הפלוס מעניק - בכל שלוש הרמות - למשחקי הפלייסטיישן השונים. נכון לעכשיו, למשל, יש בחנות הנחות למשחקים כמו Tekken 7 Defeinitive Edition או Hitman 2 וכל-מיני משחקי ספורט. הרבה פעמים אלו יהיו הנחות משמעותיות, רק חבל שאין היצע משחקים משמעותי באמת. משחקים רבים וטובים גם כך נמצאים במבצע בחנות הרגילה, ללא מנוי לפלוס, כך שנדמה לי שכדי להפוך את נושא הנחות הפלוס לאטרקטיבי ורציני, בסוני לכל הפחות צריכים לתת במסגרת המנוי הנחות למשחקים חדשים יותר. כרגע, הפיצ'ר לא משמעותי.


מבחינת תמחור:

שימו-לב: המחירים מתייחסים לחנות הישראלית בלבד


מנוי לחבילת הבסיס (Essential):

40 ש"ח בחודש

110 ש"ח בתשלום מראש ל-3 חודשים

244 ש"ח בתשלום מראש לשנה


מנוי לחבילת האקסטרא (Extra)

62 ש"ח בחודש

175 ש"ח בתשלום מראש ל-3 חודשים

405 ש"ח בתשלום מראש לשנה


מנוי לחבילת הדלוקס (Deluxe)

71 ש"ח בחודש

205 ש"ח בתשלום מראש ל-3 חודשים

465 ש"ח בתשלום מראש לשנה

ביחס לשאלה "מה הכי כדאי" או "מה הכי משתלם" - נדמה לי שהתשובות לכך תלויות בעיקר בכם ובאופי שלכם כגיימרים, וכן בכמות המשחקים שחוויתם בכל אחד מהקטלוגים השונים. כמפורט מעלה, הקטלוג הקלאסי נותן מענה יפה למי שרוצים להשלים משחקים שיצאו במקור גם לקונסולות ה-PS3 ואף הרבה אחורה, קטלוג האקסטרא מציג שורה יפה של משחקים חדשים יחסית מהשנתיים-שלוש האחרונות והחבילה הבסיסית תמיד מומלצת בחום למי שפסחו על משחקי הדור הקודם (PS4).


אין תשובה אחת בלעדית לשאלות הזו, ובעוד יש מי שיוכלו למצוא עניין רב במשחקי הקלאסיים (שבתקווה גם יכללו עוד כותרים עם הזמן) יש מי שלא יעניין אותם בכלל לשחק בגרפיקה מיושנת או עם גיימפליי שאולי לא יעמוד בסטנדרטים של היום. גיימרים כבדים שמשחקים בכל דבר חדש שיוצא, כנראה יעדיפו להישאר עם חבילת הבסיס, אך מי שאינם עטים על כל כותר טרי כנראה ימצאו עניין רב בשתי החבילות המתקדמות, שמתאימות במיוחד למצטרפים חדשים או מי שדילגו על הדורות הקודמים.


*ההתנסות במנוי החדש עבור הסקירה ניתנה לנו על-ידי ישפאר. תודה!

 

לכל העדכונים, החדשות והכתבות אתם מוזמנים להצטרף אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת הפייסבוק שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו בפייסבוק ובאינסטגרם או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

bottom of page