top of page

תודה!

Crash Bandicoot 4: It's About Time - ביקורת גיימינג

עודכן: 15 ביולי 2022

הכותר החדש פורט היטב על מיתרי הנוסטלגיה, מבלי לשכוח לשדרג, לחדש ולהוסיף אלמנטים מקוריים, שלבים חדשים וצבעוניים ואתגרים שיעסיקו אתכם שעות נוספות. זהו ללא-ספק המשחק הטוב ביותר של קראש מאז תור הזהב שלו בשנות התשעים.

אם גדלתם בשנות התשעים ועולם הגיימינג היה חלק מחייכם, סביר להניח שאתם מכירים את משחקי הווידאו של "קראש בנדיקוט". משחקי פלטפורמה שעוקבים אחר יצור קטן, חביב וקופצני, שאוהב מאוד תפוחים, לקפוץ על קופסאות ולהסתובב כמו שד טזמני. באותם זמנים, עם השקת קונסולת הפלייסטיישן של Sony, קראש היה אחד הכוכבים הגדולים של התקופה. מעין תשובה של החברה, שלימים תהפוך למעצמת הגיימינג שהיא היום, לדמויות כמו מריו וסוניק של החברות המתחרות. הזמן חלף, הפלייסטיישן 2 הגיע, ולרוע המזל קראש התקשה להתאים את עצמו לדורות הבאים.


אלא שלפני שלוש שנים, יצאה חברת Activision עם רימאסטר מהוקצע ונפלא לשלושת משחקי הטרילוגיה המקורית, שנתיים אחרי גם חידוש למשחק המירוצים הראשון והנהדר של היזיכיון וכעת – לאור ההצלחה המרגשת – סוף-סוף כותר טרי ורענן לגמרי. עם סיפור חדש, שלבים חדשים ואפשרויות חדשות שנדמות כל-כך טבעיות וברורות, ממש כאילו היו שם תמיד.

זה הולך להיות כיף. מתוך Crash Bandicoot 4: It's About Time | צולם במהלך המשחק
זה הולך להיות כיף. מתוך Crash Bandicoot 4: It's About Time | צולם במהלך המשחק

הכותר החדש מתעלם מכל המשחקים שהגיעו לאחר Crash Bandicoot 3: Warped וממשיך את סיפורו של הבנדיקוט האהוב וחבריו (ודי לקרוא לו שועל) ישר מנקודת הסיום שלו. ניאו קורטקס (Cortex) המשעשע מאי-פעם חובר לאדון הזמן אן-טרופי (N. Tropy) וביחד השניים פותחים קרע בזמן, בניסיון לנקום בקראש ואחותו קוקו על אירועי המשחקים הקודמים. כך יוצא לדרך סיפור צבעוני, קצבי ומלא הומור ורפרנסים עבור מעריצי הסדרה, שמחזיר כמה וכמה דמויות אהובות מהעבר ואף מצליח להפתיע ביחסו אליהן ולקשרים הנרקמים ביניהן.


המפה הראשית חוצת הממדים מעוצבת בדומה לזו של הכותר הראשון בפרנצ'ייז, כשהמעבר בין עולמות השלבים השונים נעשה במפת 2.5 ממדים יפהפייה. השלבים כולם מעוצבים בססגוניות ממכרת, שקשה להוריד ממנה את העיניים, עם אנימציות מענגות, השראה ניכרת מהמשחקים הקודמים ולצדה גם דמיון עשיר ומקוריות מבורכת. החל משלב שמזכיר בסגנונו את הסרט "קוקו" ומעוצב ומתקדם בהתאם למוזקית הג'אז ברקע, דרך שלבים בג'ונגל, מתחת לפני הים או באיזורים בעלי מראה עתידני ועד שלבים בסגנון "מקס הזועם" ועולם הפיראטים.

העושר והמגוון העיצוביים הללו, מלווים כתמיד בגיימפליי מהיר ושובב, שהפעם מתווספות אליו גם יכולותיהן של מסכות הזמן: ארבע מסכות שמעניקות כוחות שונים ומושגות לאורך הדרך. אחת מאפשרת לעצור את הזמן, אחרת להעלים ולהשיב יסודות כאלו ואחרים בשלב ושתיים נוספות שמשנות את חוקי הגרביטציה או מעניקות סיבוב מתמשך, קטלני וכזה שדורש ריכוז כשמתמשים בו.


כאן נכנסת לתמונה סוגיה קריטית ב"קראש 4" והיא רמת הקושי והאתגר שלו, שפעמים רבות היא פשוט מרושעת ואכזרית למדי. משחקים רבים כיום, מאפשרים לשחקן לבחור בין רמות קושי שונות (קל, בינוני, קשה וכד'), אבל כאן הכל תלוי בכם: רוצים להשלים את המשחק בכיף ובקלילות בלי לקחת את כל הקופסאות, לכו על זה. כדי להקל אף יותר, המשחק גם יאפשר לכם מצב בו תוכלו לשחק בלי פסילות ולהתחיל ישר מהצ'ק-פוינט האחרון אליו הגעתם.

מתוך Crash Bandicoot 4: It's About Time | צולם במהלך המשחק
מתוך Crash Bandicoot 4: It's About Time | צולם במהלך המשחק

ואולם, עבור מי שרוצים חוויית משחק "רטרו" ושואפים בדרך לקחת גם את כל הקופסאות והיהלומים המוחבאים הנקרים בדרכם – החוויה לא רק מאתגרת, אלא פשוט קשה בטירוף. בחיי, אני אוהב לבדוק כל פינה ופינה במשחקים שאני משחק בהם ותמיד לנסות לאסוף הכל, אבל כאן, אלוהים, כמות הפסילות שתצברו לאורך השלבים השונים לבטח תהיה גדולה, גם אם אתם מוותיקי המשחקים הקודמים.


"קראש 4" לא עושה הנחות בקטע הזה ויגרום לכם לחשוב מחדש באילו כוחות להשתמש, מתי ואיך בדיוק לתזמן את הפעולות שלכם. לאוהבי האתגרים שרוצים לקחת הכל, צפויות כאן שעות משחק נוספות ודרך חתחתים, רצופת דם, יזע, דמעות ואפילו תסכול. אבל וזה אבל גדול, חשוב לזכור שהמשחק לא מכריח אתכם לקחת הכל, כך שהתמודדות עם הקושי הנורא הזה תלויה בראש ובראשונה בכם – ומצוין שכך.


לקראת סיום, חשוב לציין לטובה גם את האפשרות למשחק מקומי משותף (של עד ארבעה שחקנים), במסגרתה תוכלו לבחור מתי המשחק יגיד לכם להעביר את התור לחבריכם (בצ'ק פוינט, פסילה או שילוב של השניים). Toys for Bob המפתחת, שעבדה בשנים האחרונות על חידוש טרילוגיית משחקי Spyro The Dragon, הפנימה היטב את אופיו של "קראש" ועשתה הרבה כבוד למפתחת המקורית שלו Naughty Dog, LLC, גם בתחום הזה.

כשלכל אלו מוסיפים גם מצבי משחק מיוחדים (לעבור את השלבים בזמן הקצר ביותר או מסלולי קופסאות מלחיצים בסגנון רטרו במעבדה של קורטקס, למשל) ושלבים בהם תוכלו לשחק עם קורטקס, דינגודייל הדינוזאור-קרוקודיל ההיברדי ודמות חדשה ומגניבה בשם טאוונה – התוצאה היא שעות משחק רבות, מגוונות וצבעוניות.


גם אם המשחק לעיתים קשה הרבה יותר מדי (מספר פעמים גם עקב זוויות מצלמה גרועות) וזמני הטעינה שלו לפעמים ארוכים מהרצוי (שיחקתי על PS4 רגיל), בסופו של דבר זהו לחלוטין כותר פלטפורמה ממכר, מצחיק, עשוי היטב ומעל לכל מהנה מאוד.


עם גרפיקה חיה ונושמת, הבעות פנים מושקעות וקטעי עלילה שנראים כמו נשלפו מסרט אנימציה מתוקצב, מדובר בתענוג גדול למעריצים המושבעים ונקודת פתיחה מצוינת גם למצטרפים החדשים. קראש חזר, חברים, והוא בשיאו.


דירוג סופי: 90 בגיימינג.


"קראש בנדיקוט 4" (Crash Bandicoot 4: It's About Time) זמין לקונסולות ה-PS4 וה-XBOX ONE ומופץ בישראל על-ידי עדלי יונייטד.

 

אתם מוזמנים להצטרף אלינו בקבוצת הפייסבוק הרשמית החדשה של מאה בקולנוע. אם אתם עדיין לא שם, אפשר גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו בפייסבוק ובאינסטגרם. ניתן גם לשלוח הודעה בדוא"ל לכל הצעה, רעיון או משוב בהם תרצו לשתף.





bottom of page