top of page

תודה!

וזוהי רק ההתחלה: 3 הסרטים הגדולים הבאים של אולפני A24

עודכן: 26 בפבר׳

אחרי "הכול בכל מקום בבת אחת" ו-"X" - אין ספק שהשנה הקולנועית של אולפני A24 התחילה חזק. אם בא לכם עוד מכל טוב הזה, כדאי שהסרטים הבאים יהיו לכם על הרדאר.

חואקין פיניקס על סט סרטו הבא של ארי אסטר "שדרת האכזבה" | באדיבות TheImageDirect/Getty
חואקין פיניקס על סט סרטו הבא של ארי אסטר "שדרת האכזבה" | באדיבות TheImageDirect/Getty

להטבות בלעדיות, כרטיסים במתנה ועוד הפתעות: הצטרפו לאינסטגרם שלנו! 


אולפני A24 כבר ידועים מזה זמן-מה כאלופי קולנוע האינדי הבלתי-מעורערים. אחרי קרוב לעשור שלם של פעילות, עם יצירות מקוריות, מרתקות ונועזות - בהן אויב (Enemy), ספרינג ברייקרס (Spring Breakers), מתחת לעור (Under the Skin), הלובסטר (The Lobster) ורבות נוספות - נדמה שלאחרונה האולפן צבר תאוצה רבה והכרה רבה מאי-פעם. בחודש החולף, שוחררו בישראל הכול בכל מקום בבת אחת הנהדר והמיוחד במינו וכן סרט האימה האלגורי X - אך הם מהווים רק סנוניות ראשונות לקראת המשך השנה המבטיחה שמצפה לנו.


ראשית, אחרי אקס מאכינה והעולם שאחרי: הכחדה, הבמאי-תסריטאי אלכס גרלנד יחזור אלינו עם הפרויקט הבא שלו – סרט אימה בתקציב מינימלי. גרלנד נודע בשנים האחרונות כאחד המוחות היצירתיים והפוריים בעולם המתח והמסתורין, כשבחלוף הזמן הספיק גם לכתוב את התסריטים ל-28 יום אחרי ושמש (שניהם עבור הבמאי האנגלי דני בויל). בשנים האחרונות, הוא אף יצר את סדרת המדע הבדיוני Devs עבור רשת הסטרימינג הולו – במרכזה בחורה שיוצאת לחקור את היעלמותו המסתורית של בן-זוגה, שאבדו עקבותיו ביום הראשון בו החל לעבוד במחלקת פיתוח דיסקרטית.

סרטו החדש נקרא בלעז Men (שם מקומי טרם הוכרז), והוא יעסוק באישה צעירה שנוסעת לחופשה באזורים הכפריים של אנגליה, לאחר מות בעלה. בסרט תככב ג'סי באקלי (השיר של רוז, אני חושבת לגמור עם זה) ולצדה רורי קיניר (משחקי החיקוי). בראיון למגזין הקולנוע אמפייר (Empire) בשנה שעברה, גרלנד סירב להפיג מעט מסתורין והעיד על הפרויקט בפשטות: "כתבתי סרט אימה דל-תקציב, שמתרחש בבריטניה". מזל שהוא יגיע לאקרנים כבר בחודש הבא, כך שלא נותר עוד זמן רב לחכות.

בהמשך השנה מחכה לנו גם הסרט הבא של דארן ארונופסקי (רקוויאם לחלום, ברבור שחור), במרכזו אדם מתבודד במשקל 270 ק"ג, שמסתתר מהעולם ואט-אט אוכל את עצמו למוות (פשוטו כמשמעו). הפרויקט מבוסס על המחזה הלוויתן (The Whale) מאת סמואל ד. האנטר, שגם עיבד את התסריט למסך הגדול. לתפקיד הראשי לוהק ברנדן פרייזר (כוכב סרטי המומיה), שנעלם בשנים האחרונות מאור הזרקורים ובעיקר הופיע בתפקידים קטנים בטלוויזיה. לצד A24, הפיקה את המותחן הפסיכולוגי המדובר החברה בבעלתו של ארונופסקי עצמו Protoza Pictures - והפרויקט נמצא עכשיו כבר בשלב הפוסט-פרודקשן.

הקאמבק של ברנדן פרייזר | באדיבות JIM SPELLMAN/WIREIMAGE
הקאמבק של ברנדן פרייזר | באדיבות JIM SPELLMAN/WIREIMAGE

לסיום סיומת, הסרט לו אני מחכה יותר מכולם הוא קומדיית האימה החדשה של ארי אסטר האחד והיחיד (תורשתי, מידסומר), בכיכובו של חואקין פיניקס. הסרט נקרא Disappointment Blvd ("שדרות האכזבה" בתרגום לא רשמי) והוא מתואר כ"דיוקן אינטימי המשתרע על פני עשרות שנים, אודות אחד היזמים המצליחים בכל הזמנים".


אסטר עצמו מביים, כתב ואף מפיק את הפרויקט המסתורי, שתואר בעבר כסרט אימה סוריאליסטי המתרחש במציאות חלופית (אך נדמה שהתיאור כבר לא רלוונטי). עבור זוכה האוסקר פיניקס, הדבר נשמע כמו תפקיד עתידי נפלא נוסף, כשבימים אלו מצטלם גם לסרט קיטבג (Kitbag) אודות נפוליאון, בסרט ביוגרפי עליו בבימויו של רידלי סקוט (שגם מחמם מנועים לקראת "גלדיאטור 2").

למיטיבי לכת, שימו-לב כי בהמשך השנה מחכים לנו עוד כמה פרויקטים מסקרנים של החברה, ובהם גם When You Finish Saving the World - סרט ביכוריו של השחקן ג'סי אייזנברג כבמאי, בכיכובם של ג'וליאן מור ופין פולהארד (דברים מוזרים).


כמו-כן, מתוכננים להפצה השנה גם סרטים חדשים של הבמאיות קלייר דני וקלי רייכארט וסלאשר בשם Bodies Bodies Bodies, שזכה לתשבחות בפסטיבל SXSW האחרון. מלבדם ישנם כמובן עוד פרויקטים באופק - ואין ספק, הולך להיות מעניין.

 

לכל העדכונים החמים, הכתבות והחדשות: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת החברים שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו באינסטגרם ובפייסבוק או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

bottom of page