top of page

תודה!

"רוחות אינישרין": קולין פארל וברנדן גליסון מסתכסכים בטריילר לסרט החדש של מרטין מקדונה

עודכן: 2 בספט׳ 2023

סרטו החדש של מרטין מקדונה ("שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי"), בכיכובם של קולין פארל וברנדן גליסון, יקיים את הפרימיירה העולמית שלו בפסטיבל ונציה. "רוחות אינישרין", טריילר.

לכל העדכונים החמים: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע!


עדכון 30.11: הסרט יופץ רשמית בישראל החל מה-2 בפברואר 2023.


קרוב לחמש שנים חלפו להן מאז שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri) והנה אנחנו סוף-סוף ניצבים לקראת סרטו הבא של מרטין מקדונה. הפעם הבמאי-תסריטאי האנגלי חוזר לשורשיו - לפחות בכל הנוגע לשחקנים שכיכבו בסרטו הראשון - ומפגיש בשנית בין קולין פארל וברנדן גליסון. השניים גילמו צמד רוצחים שכירים בסרטו הנפלא של מקדונה, ברוז' (In Bruges), בשנת 2008.

בסרט החדש, שעל-פי המידע שנמסר לנו מההפצה בישראל ייקרא אצלנו רוחות אינישרין (בלעז: The Banshees of Inisherin) השניים מגלמים שני חברי ילדות שמתגוררים בשלווה ובנחת באי אירי מבודד. בבוקר יום בהיר, אחד מהם מחליט לסיים במפתיע את החברות ביניהם, מעשה פתאומי שיוצר השלכות מדאיגות ומרחיקות לכת עבור שניהם. כמו בכל סרטיו הקודמים - כולל שבעה פסיכופטים, שהוא היחיד שלא הוזכר בשורות הקודמות - גם הפעם את התסריט המקורי כתב מקדונה לגמרי בעצמו, ללא הישענות על חומרים קודמים.


לצידם של פארל וגליסון, בסרט ישתתפו גם הכוכב העולה בארי קיוגן (דנקרק, נצחיים) וקרי קונדון (סמוך על סול). על הצילום הופקד בן דיוויס, צלם מסקרן למדי, שבין הקרדיטים שלו ניתן למצוא שוברי קופות גדולים כמו הנוקמים: עידן אולטרון, שומרי הגלקסיה וסרטי מארוול נוספים, לצד יצירות קטנות הרבה יותר (בהן שני סרטיו הקודמים של מקדונה קריי מאצ'ו של קלינט איסטווד מאשתקד; שלא עלה לאקרנים בארץ). על הפסקול חתום המועמד פעמיים לאוסקר קרטר בורוול, גם הוא שותף ותיק של מקדונה - מלחין מנוסה שאף עבד על רבים מסרטי האחים כהן (ברטון פינק וצומת מילר כדוגמאות בולטות).


"רציתי שזה [הסרט] יהיה הכי יפה שיכול להיות", סיפר לאחרונה מקדונה על הסרט בריאיון למגזין וניטי פייר (Vanity Fair), "זה על דברים שנעשים גרועים יותר בצורה בלתי-נמנעת, מנקודת פתיחה עצובה מלכתחילה", הוא שיתף מעט על הסיפור.

רוחות אינישרין יקיים את הקרנת הבכורה העולמית שלו בפסטיבל ונציה הקרוב בספטמבר. כחודש וחצי לאחר מכן, הוא מתוכנן לעלות בבתי הקולנוע בארה"ב ב-21 באוקטובר. למרות השם המקומי שניתן לו, כרגע כלל לא בטוח שהסרט יופץ בישראל, ובינתיים נוכל רק לקוות שזה אכן יקרה.

 

לכל העדכונים החמים, הכתבות והחדשות: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת החברים שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו באינסטגרם ובפייסבוק או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

bottom of page