top of page

תודה!

"שומרי הגלקסיה: חלק 3" הוא מכתב פרידה מרגש מהחבורה האהובה

עודכן: 24 בפבר׳

אחרי תקופה ארוכה של ירידה באיכות, "שומרי הגלקסיה: חלק 3" מחזיר למארוול קצת מהכבוד האבוד. הכי טוב שלהם מאז "סוף המשחק"? יכול מאוד להיות.

על קו הסיום. מתוך "שומרי הגלקסיה: חלק 3" | צילום: באדיבות פורום פילם
על קו הסיום. מתוך "שומרי הגלקסיה: חלק 3" | צילום: באדיבות פורום פילם

להטבות בלעדיות, כרטיסים במתנה ועוד הפתעות: הצטרפו לאינסטגרם שלנו! 


כבר מרגעי הפתיחה של שומרי הגלקסיה: חלק 3 (Guardians of the Galaxy Vol. 3) - הסרט ה-32 במספר ביקום הקולנועי של מארוול - ניתן להבין שאנו ניצבים לקראת חוויה שונה למדי מאלו שהגיעו לפניה בטרילוגיה. כדי לא לספיילר, לא נספר כמובן כיצד הסרט נפתח, אך כן ראוי לציין כי התימה המרכזית שבו - הבוחנת שונות, אחרות ואפילו ניכור - מתנקזת כולה לאותם רגעים סנטימנטליים.


את החבורה הצבעונית והאהובה - סטאר לורד (כריס פראט), רוקט ראקון (בראדלי קופר), גרוט (וין דיזל), דראקס (דייב באטיסטה), מנטיס (פום קלמנטיף) והמצטרפים הטריים נביולה (קארן גילאן) וקרגלין (שון גאן) - אנו פוגשים כעת ב"ראשומקום" (Knowhere). אחרי מעלליה עם תור, שלא זוכים אפילו לאזכור פעוט, נבחרת הגיבורים המהוללת התמקמה במושבה הגלקטית הנודעת, בניסיונה ליהנות מקצת שלווה.


סטאר לורד שבור ממותה של גאמורה (זואי סלדנה), רוקט מוצא נחמה במוזיקה, קרגלין מנסה להתאמן בשליטה בחץ המעופף שירש מיונדו המנוח (מייקל רוקר) וקוזמו כלבת החלל (מצטרפת טרייה נוספת) מפגינה יכולות שליטה מרשימות בטלקינזיס. אבל אצל גיבורי-על כמו אצל גיבורי-על, השקט, כידוע, הוא זמני בלבד - ועד מהרה איום חדש ועוצמתי מאלץ את השומרים להתאפס על עצמם, ומיד.

הלב הפועם של הסיפור. רוקט ראקון (בקולו של בראדלי קופר) מתוך "שומרי הגלקסיה: חלק 3" | צילום: באדיבות פורום פילם
הלב הפועם של הסיפור. רוקט ראקון (בקולו של בראדלי קופר) מתוך "שומרי הגלקסיה: חלק 3" | צילום: באדיבות פורום פילם

בעודה מתפרסת על פני 150 דקות שחולפות כמעט בלי שמרגישים, כך יוצאת לה לדרך ההרפתקה האחרונה והארוכה ביותר של שומרי הגלקסיה עד היום. על הבימוי הופקד בשלישית ג'יימס גאן, אחרי שבצעד אווילי לחלוטין פוטר ב-2018 על-ידי דיסני בעקבות ציוצים הומוריסטיים ופרובוקטיביים שפרסם בעברו. ב-2019, לאחר שהשכילו להבין בחברה את גודל הטעות, הוא הוחזר לכס הבימוי - וכמה טוב שכך, כי אין אף במאי אחר שאהבתו וחיבורו לדמויות הללו גדולה וניכרת כל-כך.

בימים בהם כל סרט ביקום הקולנועי של מארוול סובל בצורה מהותית מהצורך הארור לבנות לקראת הסרטים הבאים, לייצר חיבור מלאכותי למולטיוורס שמתחיל להעיק או להכין אותנו שוב ושוב לקראת "הדבר הגדול הבא" - שומרי הגלקסיה: חלק 3 מעוניין בדבר אחר לגמרי: פשוט לסגור את הסיפור של הדמויות הנפלאות האלו. במקום לבלבל את המוח על יקומים מקבילים, אנחנו מקבלים זמן איכות עם קשת הדמויות הבלתי-צפויה הזו, ששבתה את ליבנו לראשונה לפני קרוב לעשור. במקום מסע משמים ב"ממלכת הקוונטום" היבשושית וחסרת המעוף, אנחנו זוכים, למשל, לדעת עוד על העבר של רוקט. על הניסויים שנעשו עליו, הטראומות בעברו וכיצד הוא הפך למי שהוא כיום - וזה מרגש ושובר, וכמה וכמה פעמים אפילו קשוח לצפייה בסטנדרטים של מארוול.

הנבל התורן, אבל לפחות הסרט מכיר בכך. צ'וקוודי יוג'י מתוך "שומרי הגלקסיה: חלק 3" | צילום: באדיבות פורום פילם
הנבל התורן, אבל לפחות הסרט מכיר בכך. צ'וקוודי יוג'י מתוך "שומרי הגלקסיה: חלק 3" | צילום: באדיבות פורום פילם

למעשה, אם בסרטים הקודמים סטאר לורד, או בשמו הרגיל פיטר קוויל, היה הלב של הסיפור - הפעם רוקט הוא זה שמקבל את תשומת הלב הגדולה ביותר. הפלאשבקים לעברו מעניקים כמה מהסצנות הקשות ביותר ביקום הקולנועי עד היום, ואפילו מעבירים על הדרך שיעור למלך האריות בגרסת הלייב-אקשן - ככה עושים את זה. עם עבודת אנימציה מטריפה, אותן סצנות פלאשבק הופכות את סיפורו של רוקט לאנושי והטרגי ביותר ומגבירות את החיבור אליו יותר מתמיד. כמו-כן, הן נותנות לנו רקע על הנבל התורן - הוד התפתחותו (High Evolutionary), בגילומו הצעקני-משהו של צ'וקוודי יוג'י - שלמרות אכזריותו מהווה דווקא את אחת הנקודות החלשות במסע. נבל גנרי וחסר-משמעות שלא באמת מותיר רושם.

נבל טרי נוסף הוא אדם וורלוק, שהובטח לנו עוד בסיום של שומרי הגלקסיה: חלק 2. לנעליו נכנס וויל פולטר (אנחנו המילרים, מידסומר), בליהוק שתחילה עורר בי לא-מעט חשש וסקפטיות, אבל הצליח לבסוף להפתיע אותי לטובה. פולטר התפרסם הודות לכמה תפקידים בהם גילם בחורים שנעים על הגבול בין "ילד כאפות" לדושבאג שמנסה לשחק אותה ביריון. בתכונות המאוד-מסוימות האלו קל להבחין גם בעיבוד הקולנועי הזה לדמותו של וורלוק - ביריון מגודל עם לב טוב, קצת כמו דראקס - ופולטר, גם לאור התפקידים בעברו כאמור, מבצע את עבודתו כהלכתה.

לסיום, אי-אפשר שלא לציין את הפסקול - ה"אוסום מיקס 3" (Awesome Mix Vol. 3) - שגם הפעם מוסיף המון צבע לכל ההרפתקה. עם שירים כמו Since You Been Gone (של Rainbow) או In the Meantime (של Spacehog), גאן אמנם לא מצליח לשחזר את אלמנט ההפתעה וההתמכרות המיידית למוזיקה בסרט הראשון, אבל הוא כן מוכיח שוב את כוחו בהתאמת סאונד לתמונה (ובסצנת וואן-שוט אחת אדירה במיוחד). בדומה לסרט עצמו, לעיתים אולי תרגישו איזשהו חוסר-איזון טונלי, אבל בסך הכול התוצאה מרשימה.


שומרי הגלקסיה: חלק 3 חותם את סדרת הסרטים שמהווה, ככל הנראה, את הטרילוגיה השלמה והמגובשת ביותר ביקום הקולנועי של מארוול. הוא עושה זאת בקלאס האופייני לג'יימס גאן, עם הומור, נשמה ואהבה אדירה לדמויות, בעודו מעניק לכל אחת מהנפשות הפועלות את הזמן שלה לזרוח. בד בבד, הוא גם קודר ובוגר יותר מקודמיו ולא מפחד לגעת ברצינות בתחומים אפלים יותר, כמו ניסויים בבעלי-חיים. האם מדובר בסרט הטוב ביותר ביקום הקולנועי מאז סוף המשחק? יכול מאוד להיות. לכל הפחות, הוא שם באותה פסגה זעירה לצד ספיידרמן: אין דרך הביתה.

דבר אחד בטוח, עבור מי שהתחילו את המסע עם הדמויות האלו עוד לפני תשע שנים, צפויה חוויה אחת אחרונה וסוחפת מהתחלה ועד הסוף - ואפילו עם קריצה נהדרת למלחמת הכוכבים: שובו של הג'דיי, שבדיוק החודש יחגוג 40 שנים לצאתו. דבר אחד נוסף בטוח, עבור אותם אנשים, הסצנה הראשונה מבין שתי סצנות הפוסט-קרדיטס תהיה מרגשת בטירוף. לי אישית, היו דמעות.

 

לכל העדכונים החמים, הכתבות והחדשות: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת החברים שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו באינסטגרם ובפייסבוק או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

bottom of page