top of page

תודה!

הנוקמים הצעירים, חייזרים ומלחמות סודיות - מה יהיה הדבר הגדול הבא ביקום הקולנועי של מארוול?

עודכן: 24 בפבר׳

מה מצפה לנו בעתיד היקום הקולנועי של מארוול? שלושה סיפורים משמעותיים מחוברות הקומיקס מראים שזה הולך להיות יותר גדול אפילו מ"סוף המשחק".

באדיבות Marvel Comics
באדיבות Marvel Comics

להטבות בלעדיות, כרטיסים במתנה ועוד הפתעות: הצטרפו לאינסטגרם שלנו! 


אולפני מארוול נמצאים כרגע בפרשת דרכים - וההחלטות שיתקבלו על-ידי קווין פייגי וחבורתו יהיו לא-פחות מהרות גורל עבור המשך הצלחתם. נשמע מוזר, נכון? אחרי הכל, ארבעה מעשרת הסרטים המכניסים ביותר בכל הזמנים הם שלהם. הנוקמים: סוף המשחק למשל, שנמצא במקום השני, הכניס כמעט שלושה מיליארד דולר. אבל זה בדיוק העניין – סוף המשחק היה אקורד הסיום המפוצץ לסאגה שנמשכה 22 סרטים וכמעט כל רגע ורגע ב-21 הסרטים שקדמו לו הוביל אליו ובנה אותו באיזושהי צורה. ההצלחה חסרת התקדים הזו השאירה את מארוול עם הצורך לקבל החלטה.

שימו-לב: ספוילרים בהמשך לכל סרטי היקום הקולנועי של מארוול עד עכשיו


סאגת האינסוף נגמרה, תאנוס הובס וצריך למצוא כיוון חדש – לא רק לכל סרט בפני עצמו אלא גם ליקום הקולנועי בכללותו. כי הרי, זה מה שכל-כך ייחד את מארוול: היכולת לבנות סיפור קוהרנטי אחד שמתפרש לאורך עשרות סרטים. כרגע, אנחנו נמצאים בנקודת זמן די מוזרה מבחינת אולפני מארוול – בפעם הראשונה מזה מי יודע כמה זמן, לא מתוכנן אפילו סרט אחד בסגנון הנוקמים.


אנחנו יודעים על לא-מעט סרטים שמצפים לנו, כמו המשכים לפנתר השחור, אנטמן וקפטן אמריקה למשל (הפעם עם אנתוני מאקי בראש), אבל אף לא אחד מהם יאגד באופן רשמי את כולם כדי להילחם בנבל-על אחד משותף. אז מה העתיד צופן לאולפנים הכי מצליחים בהוליווד כרגע? שמח ששאלתם, כי יש סיכוי לא-רע שהתשובה נמצאת בתוך עמודי הקומיקס.


פלישה סודית (Secret Invasion)

פלישה סודית | באדיבות Marvel Comics
פלישה סודית | באדיבות Marvel Comics

בקומיקס, הסיפור הזה מ-2008 עסק בסקרולס (Skrulls), גזע החייזרים משני הצורה שכבר ראינו בסרטים. לאורך שנים, הם הסתננו לכדור הארץ והחליפו כמה מדמויות המפתח החשובות ביותר בעולם של מארוול. מקפטן אמריקה, ספיידרמן ו-וולברין ועד ג'ורג' בוש הבן וטום קרוז, החייזרים הירוקים התחפרו בכל שדרות החיים שלנו, כהכנה לפלישה של צי הסקרולס לכדור הארץ. נקודות בונוס – הסיפור כולל גם את ה"אילומינטי", שגרסה שלהם מיקום אחר כבר הופיעה בדוקטור סטריינג' בממדי הטירוף.


נכון לעכשיו, מתוכננת לצאת סדרת דיסני פלוס המבוססת על הפלישה הסודית, שפרטי העלילה שלה עדיין לא פורסמו. הבעיה היא שביקום הקולנועי הנוכחי של מארוול, הסקרולס שפגשנו הם טובים, ועבדו עם קפטן מארוול וניק פיורי בעבר. האם זה אומר שאי-אפשר בכל זאת להפוך סקרולס אחרים לנבלים? כמובן שלא, אך לאור העובדה שמדובר רק בסדרה ולא בסרט, קשה להאמין שעתיד כל היקום הקולנועי יגיע דווקא ממנה.


סבירות להיות הדבר הגדול הבא: שניים מתוך חמישה מפיסטואים

הנוקמים הצעירים (Young Avengers)

הנוקמים הצעירים | באדיבות Marvel Studios
הנוקמים הצעירים | באדיבות Marvel Studios

הנוקמים הצעירים הם לא שאלה של "אם" כמו שאלה של "מתי" - בהתחשב בכך שכבר פגשנו שש דמויות שהיו חברות בגרסת הופ קטנטנים של הנוקמים בקומיקס. בילי וטומי, התאומים של וונדה, הם וויקאן וספיד בהתאמה, אמריקה צ'אבז מממדי הטירוף, קייט בישופ מהוקאיי, פטריוט מהפלקון וחייל החורף ואפילו קיד לוקי מלוקי – כולם היו בתקופה כזו או אחרת חברים בנוקמים הצעירים, ולא נראה סביר שמארוול תציג אותם בלי שהם יהיו חלק משמעותי מהתוכניות שלה לטווח הרחוק. אסור גם לשכוח את קאסי, בתו של סקוט לאנג (הלא הוא אנטמן), שזכתה לליהוק מחדש לקראת אנטמן והצרעה: קוונטומאניה ומהווה חברה פוטנציאלית נוספת בחבורה.


הימור שלי – נראה איזושהי גרסה של קשת הסיפור הנוקמים: מסע הצלב של הילדים (The Children's Crusade) מ-2010, במסגרתו וויקאן מוביל את הצוות בחיפוש אחר - ניחשתם נכון - וונדה. בהתחשב בזה שהסיכוי שהיא באמת מתה הוא אפסי, איזו דרך אלגנטית יותר יש להחזיר אותה להתרחשויות?


סבירות להיות הדבר הגדול הבא: חמישה מתוך חמישה מפיסטואים

מלחמות סודיות (Secret Wars)

מלחמות סודיות | באדיבות Marvel Comics
מלחמות סודיות | באדיבות Marvel Comics

כל הסימנים מצביעים על זה כדבר הגדול הבא. פגשנו בקונספט של המולטיוורס לראשונה בסדרת הטלוויזיה של לוקי, והרעיון זכה לפיתוח נוסף גם בספיידרמן: אין דרך הביתה ובעיקר בממדי הטירוף. הסרט האחרון במיוחד הוא זה שלדעתי פתח את הדלת למלחמות סודיות באופן ברור: מלבד עיסוקו במולטיוורס ובמעבר בין יקומים שונים, סרטו של סם ריימי גם הציג את הקונספט של פלישה/חדירה (Incursion) – התוצאות הקטסטרופליות של התנגשות שני יקומים אחד בשני. המונח הזה לקוח ישירות ממלחמות סודיות בקומיקס, אירוע רחב היקף ובעל מספר עצום של משתתפים.


אם לסכם סיפור ענק ממש בקצרה: בעקבות התנגשות בין כדור הארץ-616 (היקום הראשי של מארוול) לבין יקומים מקבילים אחרים, כמו יקום האולטימייט ויקום 2099, נוצר עולם חדש – באטלוורלד (Battleworld). באותו עולם שולט ביד רמה דוקטור דום והוא מאכלס אינספור גרסאות של גיבורי-על מיקומים שונים, שנלחמים אחד בשני. כל הסימנים מצביעים שלשם אנחנו הולכים – ההוא שנשאר (וראינט של קאנג הכובש) בלוקי הזהיר ממלחמה בין יקומים; בסוף של ממדי הטירוף קליאה (שרליז ת'רון) אומרת לסטריינג' שהפעולות שלו גרמו לפלישה; וגרסה אחרת של קאנג הכובש תופיע באנטמן והצרעה: קוונטומאניה. במילים אחרות, תחזיקו חזק – זה עומד לקרות.

נכון, הסיפור כמו שהופיע בקומיקס לא יכול עדיין לעבור תרגום ישיר למסך, הגדול או הקטן, בגלל כל-מיני דמויות משמעותיות שעדיין לא הופיעו ביקום הקולנועי (באטלוורלד, למשל, נשלט על-ידי דוקטור דום, שעדיין לא ראינו גרסת רשמית שלו ביום הקולנועי). יתר על כן, מדובר בסיפור גדול מדי מכדי להיות מוגבל לסרט אחד בסגנון סוף המשחק – אבל זה רק מאפשר למארוול לעשות מה שהם טובים בו ולבנות אותו בהדרגה ולאורך כמה סרטים ואפילו סדרות.


וכמובן, איזו דרך קלה ואלגנטית יותר יש להכניס סוף-סוף את האקס מן וארבעת המופלאים ליקום הקולנועי? לא זו בלבד, יש אפילו עוד בונוס משמעותי מבחינתם, ואני מזהיר – זה משהו שמעריצים שרופים של רוברט דאוני ג'וניור וכריס אוונס לא ישמחו לשמוע. היכולת להביא גרסאות מיקומים שונים של אותה דמות תאפשר למארוול לעשות ריבוט רך ליקום שלה.


זאת אומרת, באמת חשבתם שלעולם לא נראה שוב את טוני סטארק או סטיב רוג'רס? עיבוד של מלחמות סודיות יאפשר להחזיר אותם ודמויות אחרות כמו האלמנה השחורה, וללהק מחדש את התפקידים בצורה שלא תגרום למעריצים לקחת לפידים וקלשונים ולהסתער על הטירה.


סבירות להיות הדבר הגדול הבא: 666 מתוך חמישה מפיסטואים

מה לדעתכם יהיה האירוע הקולנועי הגדול הבא של מארוול?

  • פלישה סודית

  • מלחמות סודיות

  • הנוקמים הצעירים

 

אתם מוזמנים להצטרף אלינו בקבוצת הפייסבוק הרשמית החדשה של מאה בקולנוע. אם אתם עדיין לא שם, אפשר גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו בפייסבוק ובאינסטגרם. ניתן גם לשלוח הודעה בדוא"ל לכל הצעה, רעיון או משוב בהם תרצו לשתף.

bottom of page