top of page

תודה!

"אווטאר 5" יציג את כדור הארץ כחסר-משאבים, עם התפוצצות אוכלוסין חמורה

עודכן: 2 בספט׳ 2023

כן, כבר הגענו לשלב בו מתחילים לדבר על "אווטאר 5". אז מה אם הוא יגיע רק ב-2028.

מתוך "אווטאר: דרכם של המים" | צילום: באדיבות פורום פילם
מתוך "אווטאר: דרכם של המים" | צילום: באדיבות פורום פילם

לכל העדכונים החמים: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע!


על אווטאר המקורי אפשר להגיד הרבה דברים, אבל המילה "מעודן" היא לא אחת מהן. אי-אפשר היה להתעלם מהמסרים ומהביקורת של הסרט מ-2009 על ניצול משאבי-טבע, קולוניזציה והיחס הנורא של המערב לתרבויות שלמות. למעשה, נושאים רחבים כאלה כנראה רק הובילו עוד יותר להפיכתו של של הסרט לשובר הקופות המכניס ביותר בכל הזמנים.


אף על פי כן, היבט אחד שטרם ראינו בסרטיו של ג'יימס קמרון, היה הופך את המסרים של הסרט לשקופים אפילו יותר. בסצנות שנמחקו (ושוחזרו לאחר מכן במהדורה המורחבת של הסרט), אווטאר נפתח באותה הקריינות של ג'ייק סאלי (סאם וורת'ינגטון), אך הפעם: הקריינות שלו על תנאי המחייה הקשים בכדור הארץ מלווה בצילומים ממשיים של אדם המשתמש בכיסא גלגלים, שעושה את דרכו באמצע איזו עיר עתידנית צפופה.

בעוד אווטאר: דרכם של המים מזכיר במפורש שהאנושות חזרה לפנדורה בגלל שעולם הבית נקלע לרמות מדאיגות עוד יותר של פגיעה, מסתבר שסרטי המשך עתידיים יחזירו את האקשן לכדור הארץ ויציגו את התנאים הנוראיים הרווחים בו. חלק מהמידע הזה כבר ידענו הודות להערות קודמות של המפיק ג'ון לנדאו, אבל עכשיו הוא נכנס לפרטים אפילו יותר - ומתאר למה ניתן לצפות מהסרט החמישי. כן, כבר הגענו לשם.


בגיליון מרץ 2023 של מגזין אמפייר (Empire), לנדאו סיפק קצת יותר פרטים על האופן שבו אווטאר 5 - שהדראפט לתסריט שלו כבר נכתב ואף הותיר את השחקן סטיבן לאנג "בוכה" - יתאר את כדור הארץ במלואו. לדבריו של לנדאו, בסרט החמישי:

"יש עודף אוכלוסייה, ודלדול של משאבי הטבע שלנו שמקשים על החיים. אבל אנחנו לא רוצים לצייר תמונה עגומה למקום אליו העולם שלנו הולך. הסרטים עוסקים גם ברעיון שאנחנו יכולים לשנות מסלול".

אז אמנם המפיקים כבר מדברים על הסרט החמישי, אבל חשוב לזכור שכדי להגיע אליו יש לנו עוד שני סרטי המשך - אווטאר 3 ו-4 - שצריכים להצליח כלכלית כדי שהוא בכלל יקרה. לפי המצב הנוכחי של אווטאר: דרכם של המים, נראה שעתיד הזיכיון ורוד. אבל עד 2028, בה הסרט החמישי (וכרגע האחרון) מיועד לצאת - הדרך עוד ארוכה. מאוד.

 

לכל העדכונים החמים, הכתבות והחדשות: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת החברים שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו באינסטגרם ובפייסבוק או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

bottom of page