top of page

תודה!

"אווטאר: דרכם של המים" הגיע להכנסות של 1.7 מיליארד דולר; הפך לסרט השביעי המכניס ביותר בכל הזמנים

עודכן: 2 בספט׳ 2023

"אווטאר: דרכם של המים" ממשיך לשבור שיאים, בדרכו להיכנס למועדון ה-2 מיליארד האקסקלוסיבי, אליו הגיעו רק חמישה סרטים בהיסטוריה.

ממשיך לעשות היסטוריה. מתוך "אווטאר: דרכם של המים" | צילום: באדיבות פורום פילם
ממשיך לעשות היסטוריה. מתוך "אווטאר: דרכם של המים" | צילום: באדיבות פורום פילם

לכל העדכונים החמים: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע!


גם בסוף השבוע הרביעי שלו בבתי הקולנוע, אווטאר: דרכם של המים (Avatar: The Way Of Water) שומר על מעמדו במקום הראשון בקופות ברחבי העולם (וזאת למרות מאבק מרשים של סרט האימה החדש מייגן).


סרט ההרפתקאות והמדע הבדיוני אדיר הממדים של ג'יימס קמרון, הכניס 45 מיליון דולר נוספים בסוף השבוע החולף. לפי האתר Box Office Mojo, זוהי ירידה של 33% בלבד מהשבוע הקודם, והיא מביאה את סך ההכנסות השוטף של הסרט בארה"ב ל-517 מיליון דולר.


הנתון המרשים הזה שובר את התחזיות של מגזין הקולנוע האמריקאי הוותיק וראייטי (Variety), ששיער כי דרכם של המים יכניס בסוף השבוע הרביעי שלו כ-38-43 מיליון דולר. בעידן החדש של אחרי הקורונה, נעשה קשה יותר לחזות מכירות כרטיסים: אולפנים רבים החלו להסתמך לאחרונה על הפצות לסטרימינג בלבד וקיצרו את חלונות הריצה התיאטרליים. עם זאת, השיווק של דרכם של המים כאירוע קולנועי עתיר-תקציב שצריך לצפות בו על המסך הגדול, הוכיח את עצמו כתרגיל מוצלח להוצאת חובבי הקולנוע מהתרדמת, ולשכנוע שלהם לצפות גם בפורמטים המתקדמים יותר (IMAX למשל).

קמרון אמר בעבר כי תקציב העתק של סרטו החדש - שצולם גב-אל-גב עם אווטאר 3 ואפילו חלקים מהסרט הרביעי - משמעו כי הסף להגדרתו כהצלחה הוא אם יהפוך ל"סרט השלישי או הרביעי הכי מכניס בהיסטוריה". אחרי פחות מחודש בבתי הקולנוע, ניתן כעת לומר כי הוא כבר בדרך ליעד הנשגב.


על-פי הנתונים הסטטיסטיים של BOM עבור הסרטים המכניסים ביותר בכל הזמנים, דרכם של המים נמצא נכון לעכשיו במקום השביעי, עם הכנסות כוללות של כ-1.708 מיליארד דולר ברחבי העולם. נתון שמציב אותו בין עולם היורה במקום ה-8 לבין ספיידרמן: אין דרך הביתה במקום ה-7.


עכשיו כשדרכם של המים עבר בבטחה את נקודת האיזון והפך לרווחי, נותרת השאלה: עד כמה הוא עוד יטפס ברשימת הסרטים המכניסים ביותר בכל הזמנים? רוב שובר הקופות בימינו נוטים לעקוב אחר דפוס היקום הקולנועי של מארוול של סוף-שבוע פתיחה מאסיבי ואחריו ירידה תלולה למדי.


ואולם, סרטיו של ג'יימס קמרון התגלגלו היסטורית דרך ספרי השיאים בצורה הדרגתית יותר, עם סופי-שבוע צנועים בפתיחה (אווטאר המקורי הכניס 77 מיליון דולר בפתיחה) ואחריהם שבועות על גבי שבועות של התנדנדות בטופ 5. לאחר מכן, במהלך השנים, הם עלו מחדש כדי להעלות את הסכום הכולל.

ויש עוד שלושה המשכים בדרך. מתוך "אווטאר: דרכם של המים" | צילום: באדיבות פורום פילם
ויש עוד שלושה המשכים בדרך. מתוך "אווטאר: דרכם של המים" | צילום: באדיבות פורום פילם

אף על פי כן, נדמה שכלי המדידה המדויק ביותר לימים אלו הוא אהבה בשחקים: מאווריק מהשנה שעברה. סרט ההמשך האפי התנהג בצורה דומה מאוד לסרט מבית היוצר של קמרון, והחזיק מעמד במשך חודשים ארוכים - גם כשסרטים חדשים ועתירי-תקציב לא פחות כבר יצאו הגיעו לאקרנים. מאווריק אפילו חזר לסיבוב ניצחון נוסף בחודש שעבר, ובסופו של דבר סיים את דרכו עם סך כולל של 1.488 מיליארד דולר (בהם 718 מיליון דולר בארה"ב).


כפי שצוין על-ידי BOM, מאווריק עבד בצורה דומה מאוד לדרכם של המים בסוף השבוע הרביעי שלו - כמעט התאמה מדויקת עם הכנסות של כ-44.7 מיליון דולר. אם הסרט של קמרון ימשיך במסלול דומה, הוא עשוי לסיים בארה"ב עם הכנסות כ-770 מיליון דולר. בקופות ברחבי העולם, המהוות כמעט 70% מסך הכנסותיו, הוא כבר פותח על מארוויק פער ניכר. דבר המתאפשר בעיקר בזכות שחרורו גם בסין, שם הוא גרף עד כה כ-162 מיליון דולר.

בקצב בו דרכם של המים נע, נדמה כי לא יעבור זמן רב עד שהוא יצטרף למועדון העילית של ה-2 מיליארד דולר - סך עולמי שהושג רק על-ידי חמישה סרטים בהיסטוריה. לאחר מכן, הוא יתמודד על מקום בחמשת הסרטים המכניסים בכל הזמנים עם הנוקמים: מלחמת האינסוף (2.048 מיליארד דולר), מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר (2.069 מיליארד דולר), טיטניק (2.201 מיליארד דולר), הנוקמים: סוף המשחק (2.797 מיליארד דולר) - וכמובן - אווטאר המקורי (2.922 מיליארד דולר).

 

לכל העדכונים החמים, הכתבות והחדשות: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת החברים שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו באינסטגרם ובפייסבוק או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

bottom of page