top of page

תודה!

"הפנתר השחור: וואקנדה לנצח": מנאמור ועד לזהותו המסתורית של הפנתר החדש

עודכן: 28 בפבר׳

"הפנתר השחור: וואקנדה לנצח" יגיעו אלינו בנובמבר, ואם לשפוט לפי הטריילר האחרון, זה הולך להיות טירוף. מסיפור המקור החדש של נאמור ועד ההימור שלנו לגבי זהות הפנתר השחור החדש – הכל בפנים.

זה הולך להיות קשוח | צילום: באדיבות Marvel Studios
זה הולך להיות קשוח | צילום: באדיבות Marvel Studios

להטבות בלעדיות, כרטיסים במתנה ועוד הפתעות: הצטרפו לאינסטגרם שלנו! 


אי-שם ב-2010, באחת מהסצנות של איירון מן 2, מוצגת מפה דיגיטלית שמסמנת מוקדי עניין כאלו ואחרים. מעריצים חדי-עין הבחינו כבר אז שמסומנים עליה שני עיגולים מסקרנים במיוחד: הראשון במרכז אפריקה והשני - איך לא - באוקיינוס האטלנטי. חובבי הקומיקס לא היו צריכים יותר מזה כדי להאמין שאולפני מארוול הצהירו באופן הכי ברור: וואקנדה ואטלנטיס בדרך אלינו.


חיכינו שמונה שנים עד שוואקנדה הגיעה, עם צאתו של הפנתר השחור ב-2018. אך אפילו שתיים-עשרה שנים אחרי, אטלנטיס טרם הופיעה – ולפי הטריילר שמארוול שחררו להפנתר השחור: וואקנדה לנצח (Black Panther: Wakanda Forever) זה גם לא יקרה בקרוב, כי האולפנים עשו (לפחות) שינוי אחד גדול. אז מגרסה שונה של נאמור ועד לזהות הפנתר השחור החדש, בואו נדבר על כל מה שידוע לנו על הסרט שיגיע בנובמבר – ומה שאפשר אולי כבר לנחש.

לא הנאמור שאנחנו מכירים מהקומיקס | צילום: באדיבות Marvel Studios
לא הנאמור שאנחנו מכירים מהקומיקס | צילום: באדיבות Marvel Studios

מבין כל הדמויות הגדולות והחשובות ביותר של הקומיקס, נאמור הוא כנראה האחרון שעדיין לא הופיע בסרט ביקום הקולנועי של מארוול. אחרי דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף והופעתם (הקצרצרה והמעצבנת) של פרופסור צ'ארלס אקסבייר וריד ריצ'ארדס, נאמור נשאר בודד בצריח - ואם לא מכירים את הקומיקס, קשה להבין עד כמה הוא באמת חשוב.

נאמור הוא אנטי-גיבור שהופיע לראשונה ב-1939. למעשה, הוא הקדים אפילו את מארוול, שקיבלה את שמה הנוכחי ב-1961, אבל הוותק איננו הדבר היחיד שמשחק לטובתו. בן-כלאיים של מלח אנושי ונסיכה מאטלנטיס, נאמור הוא גם המוטנט הראשון. מלבד כוחות-על הנגזרים מהמורשת האטלנטיסית שלו, הוא גם יכול לעוף, באמצעות כנפיים קטנות שצמחו על הקרסוליים שלו. גם אם מבחינה סיפורית יחסית הרבה מוטנטים קדמו לו, במציאות נאמור הוא המוטנט הראשון שהופיע בקומיקס. הוא מהווה דמות מרכזית וחשובה וגם חבר בארגונים אפופי-מסתורין כמו האילומינאטי.


זה מחבר אותנו היטב לטריילר של וואקנדה לנצח, ששוט אחד שלו מראה את הלידה התת-ימית של תינוק קטנטן - עם כנפיים על קרסוליו. לא מן הנמנע שזהו נאמור, אבל אנחנו כבר יודעים שהסרט שינה את סיפור המקור שלו בצורה דרסטית. נאמור של וואקנדה לנצח לא מגיע מהיבשת המיתולוגית השקועה אטלנטיס, אלא מהווה את שליטה של אומת שוכני-ים בשם טאלוקן.

הם חשבו שלא נשים לב, אבל שמנו | צילום: באדיבות Marvel Studios
הם חשבו שלא נשים לב, אבל שמנו | צילום: באדיבות Marvel Studios

השורשים של התרבות העתיקה הזו מסקרנים לא-פחות – טאלוקן של מארוול מבוססת על טללוקאן, אחת מממלכות העולם הבא במיתולוגיה האצטקית, שנשלטת על-ידי אל הגשם והמים טלאלוק. אנחנו יודעים גם כי טנוך הוארטה, השחקן המקסיקני שיגלם את נאמור ומזכיר קצת את צחי הלוי, למד את אחת משפות בני המאיה לטובת התפקיד. גם אם בחיים האמיתיים האצטקים ובני המאיה היו עמים שונים שהפרידו ביניהם מאות שנים, הכיוון הוא ברור – אטלנטיס בחוץ, ילידים מסו-אמריקנים בפנים.

נאמור ושאר הטאלוקנים כנראה יהיו נבלי הסרט ולראייה: הטריילר בו מוצגת פלישה שלהם לוואקנדה. מצדו השני של המתרס, בסרט שנקרא הפנתר השחור, עדיין אין לנו מושג מי ייכנס לנעליו של גיבור העל - לאחר שלפני כשנתיים, אחרי מאבק ממושך במחלת הסרטן, צ'דוויק בוזמן נפטר. בהחלטה אמיצה, וכלל לא מובנת מאליה בימינו, במארוול החליטו יחד עם הבמאי ריאן קוגלר שלא ללהק מחדש את התפקיד או להשתמש באנימציה ממוחשבת כדי להשלים את החסר.

רוחו של טצ'אלה תשרה מעל הסרט החדש | צילום: באדיבות Marvel Studios
רוחו של טצ'אלה תשרה מעל הסרט החדש | צילום: באדיבות Marvel Studios

גם קאנונית טצ'אלה מת, והטריילר מראה חלק מהלווייה שלו. עם זאת, עומד להיות פנתר שחור חדש – והוא אפילו מופיע בטריילר לשנייה וחצי - אך תשובה ודאית לשאלה מי יגלם אותו טרם קיבלנו. בעיני יש שלוש אופציות סטנדרטיות - מי פחות ומי יותר - ואחת קיצונית ומסקרנת. נתחיל באפשרות הראשונה וככל הנראה הצפויה מכולן: שורי (לטישה רייט), אחותו הצעירה של טצ'אלה.


מלבד היותה חברה במשפחת המלוכה של וואקנדה, היא גם המדענית הראשית שלה ויצרה את אחת מחליפות הפנתר השחור של טצ'אלה ולא מן הנמנע שהיא תיצור גם אחת לעצמה (אחרי הכל, האחים רוסו טענו שהיא הגיבורה החכמה ביותר ביקום הקולנועי). לא זו בלבד, יש לכך גם תקדים בקומיקס: ב-2008, רק שלוש שנים לאחר הופעתה הראשונה, שורי כבר החליפה את אחיה הפצוע אנושות והפכה לפנתר השחור החדש ולשליטתה של וואקנדה.

שורי היא כמובן לא האופציה היחידה: אליה מצטרפות אוקויה (דנאי גורירה), מנהיגת הדורה מילאג'ה, הכוחות המיוחדים של וואקנדה; ונאקיה (לופיטה ניונגו), בת-זוגו של טצ'אלה לשעבר ומרגלת מנוסה. שתיהן נדמות כאפשרויות הגיוניות מסיבות שונות - לאוקויה יש בבירור את יכולות הלחימה הדרושות, בעוד שנאקיה היא זו שהובילה לפתיחתה של וואקנדה לעולם החיצון. קו אותו תוכל להמשיך כפנתר השחור.


יש גם אופציה רביעית, הזויה במקצת אבל המסקרנת מכולן. הנבל בסרט הראשון, אם אפשר לכנותו כך, הוא אריק קילמונגר (מייקל בי ג'ורדן), בן דודו של טצ'אלה. כמו טצ'אלה, גם קילמונגר קיבל כוחות מיוחדים אחרי שטעם מהעשב דמוי הלב וגם הוא עטה את חליפת הפנתר השחור ושלט בוואקנדה. הבעיה היא שהוא סיים את חייו בסרט הראשון, אחרי שסירב לקבל טיפול לפצעיו והעדיף למות חופשי מלחיות כאסיר.

משלוש תצא אחת? | צילום: באדיבות Marvel Studios
משלוש תצא אחת? | צילום: באדיבות Marvel Studios

אז איך קילמונגר יכול לחזור? ובכן, למון נייט (Moon Knight) של דיסני פלוס אולי יש תשובה. ספוילר אלרט: המיני-סדרה הראתה שניתן לחזור לחיים מהעולם הבא, גם אם הגרסה שמארק ספקטור וסטיבן גראנט חזרו ממנה הייתה אחרת. אולי גם קילמונגר ימצא דרך לעשות זאת, השערה שהטריילר נותן לה אישוש מסוים – לחליפת הפנתר השחור שמוצגת בו יש עיטורים וטפרים מוזהבים, בדיוק כמו לחליפה של קילמונגר. יכול גם להיות שהרמז הכי מתוחכם לכך בכלל לא נמצא במה שרואים, אלא במה ששומעים.

בחלקו הראשון של הטריילר, שמתמקד באבל על טצ'אלה, מתנגנת גרסת כיסוי של הזמרת טמס לשיר No Woman, No Cry (במקור של בוב מארלי). ברור מדוע השיר מתאים, בניסיונו לעודד כל אחת מהנשים בחייו טצ'אלה לא לבכות. אך ככל שהטריילר מתקדם לסכסוך עם נאמור ובני עמו, המוסיקה עוברת מטמורפוזה ל-Alright של הראפר קנדריק לאמאר. השיר הזה מתאים הרבה יותר לאווירה הלוחמנית של החלק השני – ובעולם האמיתי, הוא אף הפך להמנון לא-רשמי של תנועת Black Lives Matter.

לפחות ככה ל"מון נייט" תהיה איזושהי פואנטה | צילום: באדיבות Marvel Studios
לפחות ככה ל"מון נייט" תהיה איזושהי פואנטה | צילום: באדיבות Marvel Studios

בשוט האחרון של הטריילר, כשרואים את החליפה של הפנתר השחור, לאמאר שר "And when I wake up" – ואז השיר והטריילר נגמרים. אולי מי שמתעורר מהתרדמה, הישר מהעולם הבא של הוואקנדים, הוא אכן לא-אחר מאשר קילמונגר - לפי השיר לפחות, זה בהחלט הגיוני. נשארו לנו רק כמה חודשים עד שנגלה, אבל עד אז – כמו צ'דוויק בוזמן, וואקנדה היא לנצח.

 

לכל העדכונים החמים, הכתבות והחדשות: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת החברים שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו באינסטגרם ובפייסבוק או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

bottom of page