top of page

תודה!

"אהבה בשחקים: מאווריק" עבר 900 מיליון דולר; בדרך להפוך לסרט המכניס ביותר ב-2022 (לפחות כרגע)

עודכן: 28 בפבר׳

הסיקוול המסחרר בכיכובו של טום קרוז, "אהבה בשחקים: מאווריק", ממשיך לשבור שיאים - וכעת הוא לא רק בדרך להיות הסרט המכניס ביותר של 2022, אלא גם הראשון השנה שיחצה מיליארד דולר. אבל יש קאץ'.

שאגת הניצחון? מתוך "אהבה בשחקים: מאווריק" | צילום: באדיבות פורום פילם
שאגת הניצחון? מתוך "אהבה בשחקים: מאווריק" | צילום: באדיבות פורום פילם

להטבות בלעדיות, כרטיסים במתנה ועוד הפתעות: הצטרפו לאינסטגרם שלנו! 


אהבה בשחקים: מאווריק (Top Gun: Maverick) ממשיך להפתיע, בדרכו להפוך לסרט המכניס ביותר של 2022 עד לנקודה זו. סרט האקשן המרהיב בכיכובו של טום קרוז - שערך את הפרימיירה העולמית שלו בפסטיבל קאן בחודש שעבר, וזכה שם לתשואות רבות - ניצב נכון לכתיבת שורות אלו על הכנסות של 901.9 מיליון דולר בקופות ברחבי העולם (474.8 מיליון בארה"ב; 427.1 מיליון בשאר הגלובוס).


הסרט בבימויו של ג'וזף קוזינסקי (רק האמיצים, אבדון) נמצא כרגע במרחק של כ-42 מיליון דולר בלבד מתואר הסרט המכניס ביותר של השנה - בו מחזיק כרגע דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף (943.8 מיליון דולר) מבית היקום הקולנועי של מארוול. כל זאת, כשרק לפני ארבעה ימים מאווריק חצה את ה-800 מיליון דולר (ואגב, הפך בכך לסרט המכניס ביותר של טום קרוז אי-פעם). לפיכך מסתמן כי הסרט אכן יחזיק בתואר "הסרט המכניס ביותר של 2022" - אך ככל הנראה רק לזמן קצר.

במאבק על הפסגה נמצא גם עולם היורה: עולם חדש (Jurassic World Dominion), שניצב כעת על הכנסות של 637 מיליון דולר ברחבי העולם. כשמדובר בדינוזאורים ובסרט מתוקצב כל-כך (185 מיליון דולר תקציבו), כמובן שחובה לקחת אותו בחשבון, גם אם הוא חווה בארה"ב ירידה של כ-60% מסוף השבוע בו עלה לראשונה לסוף השבוע השני שלו בתיאטראות. כמו-כן, אמנם הם עלו בתקופת טרום-קורונה, אך חשוב לציין גם את צמד החלקים הקודמים בסאגה, נפילת הממלכה (2018) שהכניס 1.310 מיליארד דולר; ועולם היורה (2015) שהכנסותיו הסתכמו ב-1.670 מיליארד דולר (הסרט השביעי המכניס ביותר בכל הזמנים, נכון להיום).


כך או אחרת, כרגע נדמה שיש שתי עובדות כמעט מוגמרות בשטח: הראשונה, בימים הקרובים אהבה בשחקים: מאווריק יעקוף את ממדי הטירוף, יהפוך לסרט המכניס ביותר של 2022 ובשבוע הקרוב (כנראה) יעבור גם הכנסות של מיליארד דולר; העובדה השנייה היא שאת התואר הזה הוא כנראה לא יחזיק לזמן רב.


אם לא יהיה זה סרט הדינוזאורים שייקטוף ממנו את הפסגה, יהיו אלו מתחרים כבדים נוספים על התואר, בהם המיניונים 2: עלייתו של גרו, תור: אהבה ורעם, הפנתר השחור: וואקנדה לנצח וכמובן אווטאר 2. אך לכל הפחות, מקומו בטופ 10 של השנה מובטח - ועם אקשן מהוקצע ומשובח כל-כך, זה משמח.

 

אתם מוזמנים להצטרף אלינו בקבוצת הפייסבוק הרשמית החדשה של מאה בקולנוע. אם אתם עדיין לא שם, אפשר גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו בפייסבוק ובאינסטגרם. ניתן גם לשלוח הודעה בדוא"ל לכל הצעה, רעיון או משוב בהם תרצו לשתף.

bottom of page