top of page

תודה!

צילומי "משימה בלתי אפשרית 8" החלו; תקציב הסרט ה-7 כבר נושק ל-300 מיליון דולר

עודכן: 24 בפבר׳

אחרי שנדחה לפני כחודשיים פעם נוספת לאור שיבושים שיצרה הקורונה, התקציב של "משימה בלתי אפשרית 7" הולך ותופח. מאחורי הקלעים גם מתעוררת מחלוקת בין טום קרוז ל"פרמאונט" ביחס לתהליך ההפצה, בעוד צילומי הסרט ה-8 כבר החלו.

טום קרוז. מתוך "משימה בלתי אפשרית: התרסקות" | באדיבות Paramount
טום קרוז. מתוך "משימה בלתי אפשרית: התרסקות" | באדיבות Paramount

להטבות בלעדיות, כרטיסים במתנה ועוד הפתעות: הצטרפו לאינסטגרם שלנו! 


הסרט השמיני בזיכיון משימה בלתי אפשרית (Mission: Impossible) החל את צילומיו, אבל הדרך לשם הייתה ארוכה מכפי שהוערך בתחילה. לפני מספר ימים, מגזין The Hollywood Reporter דיווח בכתבת עומק כיצד טום קרוז והבמאי כריסטופר מקווארי - שעובדים יחד עוד מימי הסרט החמישי בזיכיון ב-2015 - ניסו לעמוד באתגר כביר. השניים שאפו לצלם את הסרט השביעי והשמיני בפרנצ'ייז הפופולרי במקביל (במה שמכונה "גב-אל-גב") - בעודם מבקשים להתעלות על מגבלות המגיפה, הידבקויות על הסט, תקציב שהולך ומתנפח - ומעצורים נוספים.


לפי הדיווח, התקציב של משימה בלתי אפשרית 7 כבר עומד על 290 מיליון דולר - הגבוה מבין כל סרטי הסאגה עד היום. בכתבה צוין כי קרוז עצמו שכנע את יו"ר אולפני פרמאונט בריאן רובינס, להשקיע עוד כסף כדי לסיים את הפקת צמד הסרטים, בטענה שהאינפלציה בארה"ב ייקרה את העלויות המשוערות. עוד נאמר כי ההחלטה לשחרר את משימה בלתי אפשרית 7 בשירות הסטרימינג פרמאונט פלוס, 45 ימים אחרי צאתו בבתי הקולנוע, גרמה למתחים בין קרוז לאולפן - וכוכב האקשן כבר מיהר להצטייד בעורך-דין וצוות משפטי לרגל העניין. עם זאת, נאמר כי סביר שהוא לא יפעל משפטית בטרם העבודה על הסרט תסתיים.

הפקת הסרט השביעי החלה באיטליה עוד בפברואר 2020. כזכור, עד מהרה ארץ המגף הוכתה בגל ראשוני קשה של מגיפת הקורונה, דבר שגרם לשיבושים בצילומים. לפי הדיווח של The Hollywood Reporter - גם קרוז וגם מקווארי נדבקו באותם זמנים, כשמקווארי עצמו אף הגיע לאשפוז בבית חולים בלונדון. מאז, מספר תמונות וקטעי וידאו מהסרט שוחררו ושמרו על עניין המעריצים. בין השאר, קיבלנו הצצות קלות לסיקוונסים שבמרכזם רכבת קיטור ומטוס קרב ממלחמת העולם השנייה.


עבור קרוז, הסרט השביעי והשמיני יהוו יחד את פרידתו מהסדרה. מותג משימה בלתי אפשרית הוא כמובן בגדר מפעל חיים בשבילו, אחרי שבנה באמצעותו את מעמדו ככוכב אקשן שמקפיד לבצע את כל הפעלולים בעצמו. קרוז מגלם את הסוכן החשאי האיקוני אית'ן האנט עוד מ-1996, במשך למעלה מ-25 שנים, מהסרט הראשון בבימויו של בריאן דה פלמה.


הוא הוציא את סרטי הסדרה מהבוץ אחרי החלק השלישי, שהכניס פחות מ-400 מיליון דולר ברחבי העולם. הסרט הרביעי - קוד הצללים, בבימויו של בראד בירד - הצית מחדש את ההתלהבות והכניס כבר קרוב ל-700 מיליון דולר בעולם. ב-2019, הסרט השישי (התרסקות) כבר הגיע ל-791 מיליון דולר, זכה לחיבוק ביקורתי חם ונחשב בעיני הביקורות כפרק הטוב ביותר בזיכיון המתמשך.

משימה בלתי אפשרית 7 היה אמור לעלות במקור בבתי הקולנוע עוד ביולי 2021. הוא נדחה לא-פחות מארבע פעמים בשל המגפה והקשיים שהיא יצרה, כשהדחייה האחרונה הגיעה ממש בינואר האחרון והזיזה אותו מספטמבר השנה ליולי 2023. בהתאם לכך, גם משימה בלתי אפשרית 8, שאמור היה לעלות במקור באוגוסט השנה, נדחה מספר פעמים עד שהתקבע כעת על יוני 2024. למרבה הצער, גם התכנון המקורי לצלם את שני הסרטים בו-זמנית לא יצא לפועל - ובמקום, כאמור, צילומי הסרט השמיני החלו רק עכשיו.


לצדו של קרוז יככבו פרצופים מוכרים מהסרטים הקודמים, בהם וינג ריימס, סימון פג, רבקה פרגוסון ו-ונסה קירבי, אליהם יצטרפו הפעם גם היילי אטוול (קפטן אמריקה), פום קלמנטיף (שומרי הגלקסיה), שיי וויגהאם (ג'וקר) קארי אלווס (הנסיכה הקסומה) ואסאי מורלס שיגלם את הנבל.

 

אתם מוזמנים להצטרף אלינו בקבוצת הפייסבוק הרשמית החדשה של מאה בקולנוע. אם אתם עדיין לא שם, אפשר גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו בפייסבוק ובאינסטגרם. ניתן גם לשלוח הודעה בדוא"ל לכל הצעה, רעיון או משוב בהם תרצו לשתף.

bottom of page