top of page

תודה!

"הפייבלמנים": טריילר ראשון לסרטו החדש של והאוטוביוגרפי של ספילברג

עודכן: 20 ביולי 2023

בנובמבר הקרוב יעלה בבתי הקולנוע "הפייבלמנים", סרטו האוטוביוגרפי של סטיבן ספילברג על ילדותו והתאהבותו בקולנוע - וכעת יש לנו טריילר רשמי ראשון.

לכל העדכונים החמים: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע!


מוקדם יותר השבוע הוקרן בפטסיבל טורונטו (TIFF) סרטו החדש של סטיבן ספילברג הפייבלמנים (The Fabelmans) - וזכה לחיבוק חם מאוד מצד הקהל.


במרכז הסיפור, מוצגים קורותיו של סמי פייבלמן (השחקן הצעיר גבריאל לבל) - נער בן 16, הבכור במשפחתו, שחולם להיות במאי. הטוויסט הקטן הוא שדמותו של פייבלמן מבוססת על ספילברג עצמו, שגם כתב את התסריט יחד עם טוני קושנר, תסריטאי ומחזאי זוכה פרס פוליצר שעבד עמו מספר פעמים בעבר. האחרון גם הועמד לפרס האוסקר על שניים מהתסריטים שכתב בעבר עבור ספילברג, עם מינכן (Munich) ולינקולן (Lincoln).

הפעם, העלילה מתרחשת באריזונה של אחרי מלחמת העולם השנייה ומתארת את התאהבותו הראשונית של פייבלמן בקולנוע, מגיל 7 ועד לימי גיל ההתבגרות. לדברי ספילברג עצמו, מדובר ברעיון עליו הוא חשב עוד בשנות ה-90 המאוחרות, אך אז הוא עדיין חשש לעשות את קפיצת המדרגה קדימה ובאמת להפיח בו חיים. "הפחד הגדול שלי הוא שאמא ואבא שלי לא יאהבו את זה ויחשבו שמדובר בעלבון, ולא יהיו שותפים לנקודת המבט האוהבת - אבל הביקורתית - שלי על איך זה הרגיש לגדול איתם", הוא אמר אז בריאיון למגזין הניו יורק טיימס (The New York Times).


במהלך העבודה המשותפת שלהם על מינכן ב-2005, ספילברג סיפר לקושנר את סיפור חייו והאחרון השיב: "אתה תהיה חייב לעשות על זה סרט מתישהו". לבסוף, במהלך צילומי סיפור הפרברים ב-2019, התסריט החל להבשיל והעבודה על הפייבלמנים יצאה לדרך במרץ 2021. מאחורי הקלעים, מיד הצטרפו הצלם הקבוע של ספילברג, זוכה האוסקר יאנוש קמינסקי (רשימת שינדלר, להציל את טוראי ראיין ועוד רבים); וכמובן גדול המלחינים בדורנו, ג'ון וויליאמס האהוב, שחגג השנה את יום הולדתו התשעים.

מלבד לבל, שיגלם כאמור את הגרסה הקולנועית של ספילברג, בסרט מככבים גם מישל וויליאמס (מנצ'סטר ליד הים, ונום) כאם המשפחה; פול דנו (זה יגמר בדם, באטמן) כאב המשפחה; סת' רוגן כחבר קרוב של המשפחה; ובליהוק מסקרן מאוד גם אשף הסוריאליזם הקולנועי, דייוויד לינץ', שיגלם את הבמאי האגדי ג'ון פורד. הופעתו של לינץ' בסרט ככל הנראה תהיה קצרה, אבל התוספת שלה נדמית כהכרחית מאוד, שכן מדובר באחד היוצרים שהכי השפיעו על ספילברג בצעירותו (ואותו גם הזדמן לו לפגוש).


הפייבלמנים יעלה בבתי הקולנוע בישראל ב-24 בנובמבר.

 

אתם מוזמנים להצטרף אלינו בקבוצת הפייסבוק הרשמית החדשה של מאה בקולנוע. אם אתם עדיין לא שם, אפשר גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו בפייסבוק ובאינסטגרם. ניתן גם לשלוח הודעה בדוא"ל לכל הצעה, רעיון או משוב בהם תרצו לשתף.

bottom of page