top of page

תודה!

"ונום" - ביקורת סרט

עודכן: 26 בפבר׳

"ונום" הוא סרט מטומטם. מאוד.

להטבות בלעדיות, כרטיסים במתנה ועוד הפתעות: הצטרפו לאינסטגרם שלנו! 


הוא נפתח כסיפור פשוט על אדי ברוק, עיתונאי חוקר תותח בתחומו, שחושף שחיתויות ונלחם למען הצדק. בדרך לא דרך, ברוק משתלב עם הסימביוט הטפיל ונום ואז, אחרי שעה ארוכה של אקספוזיציה נמתחת ומעייפת, הסרט מתחיל.


כל הדברים הכי טובים שאפשר לבקש נמצאים כאן: אקשן בינוני ולא אחיד ברמתו, ריבוי קאטים מוגזם – במיוחד בסצנת השיא בה שני גושים שחורים שנראים כמו צואה ברוח נלחמים אחד בשני ואי אפשר להבין מה קורה, אפקטים ברמה של סרט DC, דמויות משעממות, נבל גנרי ומטופש יותר מהסרט עצמו, מחסור חמור בספיידרמן ודיאלוגים נדושים.

לכל הטוב הזה אחראיים שלושה אנשים, שניזומבילנד: ירייה כפולהים מהם הנם התסריטאים הכי טובים בהוליווד: הראשונה היא קלי מרסל שכתבה את העיבוד הקולנועי המהמם של "חמישים גוונים של אפור". השני הוא ג'ף פינקר שעיבד למסך את הסרט המופתי "המגדל האפל". איחוד הכוחות בין שני המוכשרים האלו הוליד את התינוק היפהפה "ונום".


עכשיו ברצינות, מי שרוצים לראות את הסרט הזה כנראה יראו אותו עם או בלי קשר לביקורות. אבל בשלב מסוים, צריך להגיע הרגע בו נאמר לאולפני סוני "די, לא עוד. אתם יודעים לעשות משחקים, אבל תעזבו אותנו בשקט כבר מסרטי הקומיקס שלכם". דבר שהיה צריך לקרות מיד אחרי "ספיידרמן המופלא 2" (שם אירוני למדי).

מתוך "ונום" | צילום: באדיבות פורום פילום
מתוך "ונום" | צילום: באדיבות פורום פילום

את הסרט ביים רובן פליישר ("זומבילנד") ואפשר להאמין כי סרטו הבא ("זומבילנד: ירייה כפולה") כבר יהיה חזרה למוטב, שהרי הוא חוזר לשתף פעולה עם רט ריס ופול ורניק (התסריטאים מאחורי שני סרטי "דדפול" וגם "זומבילנד" הראשון).


עד אז, "ונום" הוא בזבוז זמן, סיפור מקור חסר כל חן או מקוריות – במיוחד אחרי שרק לפני חודש וחצי עלה כאן "משודרג" הדומה לו בצורה ניכרת. ובמיוחד, כשבז'אנר סרטי הקומיקס יש היום אפשרויות כל-כך הרבה יותר טובות. לעזאזל, אפילו טום הארדי נבלע בין כל הקשקוש הזה ולא מסוגל להציל אותו.

שלושה דברים שבכל זאת אפשר לציין לטובה: 1. ל-ונום עצמו יש אופי ואישיות משעשעים. פעם אחת הוא אפילו אחראי לסצנה קומית קולעת ומצחיקה. 2. נחמד לצחוק במהלך הסרט על כמה שהוא מגוחך. 3. סצנת הפוסט-קרדיטס כנראה תענג את מעריצי הקומיקס. וזהו בערך.


דירוג סופי: 40 בקולנוע.


נ.ב.

צלם הסרט מת'יו ליבטיק, שידוע על עבודתו עם הבמאי דארן ארונופסקי, הוא איש לא ברור. השבוע עלו לאקרנים שני סרטים שצילם – האחד הוא מהמיותרים ביותר של השנה – כמובן "ונום". והשני הוא מהטובים ביותר שלה – "כוכב נולד". מבולבלים? גם מת'יו.

 

לכל העדכונים החמים, הכתבות והחדשות: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת החברים שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו באינסטגרם ובפייסבוק או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

bottom of page