top of page

תודה!

ספיישל הקורונה של "סאות' פארק" - ביקורת טלוויזיה

עודכן: 1 ביולי 2023

ספיישל הקורונה של "סאות' פארק" מחזיר את הסדרה לימים היפים שלה. גם אם הנרטיב וההומור בו לא מבריקים או מורכבים מדי, הוא פשוט עושה עבודה נהדרת בהתייחסות קולעת לתקופה המשוגעת שכולנו עוברים בחודשים האחרונים.

לכל העדכונים החמים: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע!


הפרק החדש נפתח כשהעיירה נמצאת בעיצומו של משבר הקורונה. כמו בחיינו אנו, הלימודים מתרחשים בזום, מקומות בילוי נסגרים, עסקים קטנים נקלעים למשבר ומתפרקים – וקרטמן נהנה מהחיים הטובים בביתו ומקווה שהכל יישאר כך לנצח. רנדי מארש לעומתו, מתמודד עם סוד אפל ושואף לנסות ולמגר בדרכו את המגפה וגם לסטן יש תוכנית: להביא בהיחבא את באטרס המדוכדך לחנות "בילד א-בר" ("בנה דוב"), כדי שיוכל לטעום קצת מטעם השפיות ולצאת ממצב הרוח העגום אליו נקלע.

בפרק כפול, בן 45 דקות, צמד היוצרים טריי פארקר ומאט סטון מזכירים לכולנו כיצד "סאות' פארק" הפכה ללהיט מלכתחילה. ההתייחסות חסרת המעצורים שלהם למצב המדאיג הנוכחי בעולם, מניבה יצירה טלוויזיונית שפורטת היטב על מיתרי הצחוק, תוקפת את התנהלותם של גורמים משפיעים כאלו ואחרים ולא שוכחת בדרך גם לגעת ברגש.

סאות' פארק

למעשה, הנגיעה הזו ברגש היא הדבר החשוב ביותר כאן וכנראה גם מה שהפך את הפרק לנצפה ביותר של הסדרה מזה 7 שנים (עם למעלה מ-4 מיליון צופים). היכולת של השניים לקחת את המצב המדכא הקיים ולצחוק עליו, להמתיק את רוע הגזירה ולתת קצת תקווה בימים כאלו – היא שהופכת את הצפייה בספיישל הזה לחוויה שאיננה מבדרת ומשעשעת מאוד בלבד, אלא גם מעודדת ומשמחת.


קשת הדמויות הרחבה של הסדרה נותנת ביטוי למספר פרספקטיבות שונות ביחס למשבר העולמי המעיק. האמירות כולן אמנם אינן פורצות-דרך, חדשניות או מפתיעות, אך מתוך ההזדהות שהן יוצרות כלפי הנפשות הפועלות, הן מפיחות תחושת סולידריות חמימה. הרגשה כי חווינו – כחברה גלובלית, לאומית או כיחידים – מצבים קשים יותר בעבר וידענו לשנס מותניים, לא לאבד תקווה ולצאת גם מהם.

מה שאפיין את "סאות' פארק" מאז ומתמיד זו התבונה להתבונן על מה שקורה בעולם, רע ומר ככל שיהיה, במבט ציני, עוקצני ובכל זאת: אופטימי. יש שיאמרו, "להפוך את הלימון ללימונדה". אז אולי נדמה כי פעם ההומור היה מתוחכם, מקורי ושנון יותר, אבל זמן רב שסדרת האנימציה החלוצית הזו לא הייתה כל-כך רלוונטית – ובימים אלו, יש לכך ערך עצום.


"ספיישל הקורונה" של "סאות' פארק" זמין לצפייה ב-HOT VOD ובחינם באתר הרשמי של הסדרה, בלינק הבא: bit.ly/Pandemic-Special

 

לכל העדכונים החמים, הכתבות והחדשות: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת החברים שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו באינסטגרם ובפייסבוק או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

bottom of page