top of page

תודה!

פינוקיו זוכה לעיבוד סטופ-מושן יפהפה בטריילר החדש לסרטו של גיירמו דל טורו

עודכן: 2 בספט׳ 2023

טיזר טריילר חדש שוחרר ל"פינוקיו" של גיירמו דל טורו - עיבוד הסטופ-מושן של הקולנוען המקסיקני לסיפור האגדה הידוע. עם קאסט מדבבים נפלא ואנימציה פנומנלית, נדמה שלנטפליקס יש ביד פנינה של ממש.

לכל העדכונים החמים: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע!


לאורך השנים ראינו מגוון גרסאות שונות של פינוקיו (Pinocchio) - הסיפור הקלאסי על בובת העץ שכל חלומה הוא להפוך לילד אמיתי. החל מהסרט הקלאסי של דיסני ב-1940, דרך המאנגה-אנימה היפנית הקאנונית אסטרו בוי (Astro Boy), שהציגה טוויסט משלה לסיפור המקורי; וכלה, כמובן, בהצגות לילדים למיניהן (גם אצלנו) או הגרסה הפארודית של הדמות בסרטי שרק. וזוהי רק רשימה חלקית.


בחודשים הקרובים, בובת העץ המפורסמת תחזור לחיינו לא רק בגרסה אחת, כי-אם בשתיים חדשות: הראשונה היא בעיבוד הלייב-אקשן של אולפני דיסני, בבימויו של רוברט זמקיס (בחזרה לעתיד, פורסט גאמפ) ובכיכובם של טום הנקס כסבא ג'פטו, סינתיה אריבו כפיה הכחולה וג'וזף גורדון-לוויט כג'ימני קריקט. לאור סרטיו האחרונים של זמקיס, לצד רוב עיבודי הלייב-אקשן הקודמים של האולפן - וחרף הצבתו של אלן סילבסטרי על הפסקול - זוהי הגרסה שקשה לי להגיד שאני מצפה לה. ספק רב אם היא באמת תצליח לחדש במשהו או להפתיע כשתגיע לדיסני פלוס בספטמבר הקרוב.

הגרסה השנייה, כפי שבטח יכולתם לנחש, היא זו של הבמאי-תסריטאי המקסיקני השאפתני גיירמו דל טורו (צורת המים, המבוך של פאן ולאחרונה גם "סמטת הסיוטים" הנפלא). למעשה, דל טורו שקד על פיתוח העיבוד המסקרן שלו עוד משנת 2008, כשהסרט אמור היה לצאת כבר בשנת 2013 הרחוקה. לרוע המזל, הפרויקט נכנס לקשיים והגיע עד לכדי גיהנום פיתוחי (מה שנקרא בלעז Development hell) והפקתו הושהתה, עד שנטפליקס רכשה לו את הזכויות והחייתה אותו בשלהי 2018. העבודה על הסרט יצא לדרך פעם נוספת - ואז גם הצטרף אליו קאסט מדבבים לתפארת (הרבה יותר משל דיסני בעיני).


בגרסתו של דל טורו, את סבא ג'פטו ידבב דיוויד בראדלי (הארי פוטר, משחקי הכס), ג'ימני קריקט יהיה בקולו של יואן מקגרגור (לנצח אובי ואן קנובי), טילדה סווינטון האחת והיחידה היא הפיה וקולות נוספים יהיו אלו של קייט בלאנשט, כריסטוף וולץ, רון פרלמן ופין וולפהארד (דברים מוזרים). גם בגזרת הפסקול נבחר מלחין לא-פחות מוצלח מסילבסטרי, כשהפעם מדובר בזוכה שני פרסי האוסקר ושותפו הקבוע של היוצר ווס אנדרסון - אלכסנדר דספלה (מלון גרנד בודפשט, משחק החיקוי).


גיירמו דל טורו מציג: פינוקיו (Guillermo del Toro's Pinocchio) ישוחרר בנטפליקס בדצמבר הקרוב. עוד לפני כן, הוא מתוכנן להציג בנובמבר בבתי קולנוע נבחרים בארה"ב (ונקווה שגם בישראל).

 

לכל העדכונים החמים, הכתבות והחדשות: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת החברים שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו באינסטגרם ובפייסבוק או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

bottom of page