top of page

תודה!

"שר הטבעות: טבעות הכוח": הפסקול המלא של הסדרה שוחרר וזמין להאזנה

עודכן: 24 בפבר׳

לקראת הפרימיירה של "שר הטבעות: טבעות הכוח" בתחילת ספטמבר, אולפני אמזון שחררו להאזנה את הפסקול המלא של הסדרה. או במילים אחרות: ברוכים השבים לארץ התיכונה.

גלדריאל. הפעם לא קייט בלאנשט. מתוך "שר הטבעות: טבעות הכוח" | צילום: באדיבות Amazon Studios
גלדריאל. הפעם לא קייט בלאנשט. מתוך "שר הטבעות: טבעות הכוח" | צילום: באדיבות Amazon Studios

להטבות בלעדיות, כרטיסים במתנה ועוד הפתעות: הצטרפו לאינסטגרם שלנו! 


גם שני עשורים אחרי שעלתה לאקרנים לראשונה, טרילוגיית שר הטבעות (The Lord of the Rings) נותרה אדירה ומופתית כמו בימיה הראשונים. מעבר לסכומי הכסף הגדולים שסדרת הסרטים הכניסה - ולצד הזכיות המרשימות והכל-כך ראויות בפרסי האוסקר - הטרילוגיה הזו נהדרת וממכרת גם היום. לפני שפיטר ג'קסון נכנס לתמונה, אף אחד לא חשב שניתן בכלל לעבד את ספרי הארץ התיכונה למסך גדול, גם אם ראלף בקשי (פריץ החתול) יצר מהם סרט אנימציה חביב למדי.


בסופו של דבר, הטרילוגיה של ג'קסון הייתה נהדרת לא רק בהפחת חיים בעולמו הדמיוני והקסום של ג. ר. ר. טולקין, כי-אם גם ביכולתה לגרום לנו להישאב לתוכו ולגרום לו להרגיש אמיתי ומוחשי לחלוטין. מהערים הגדולות - בהן ריוונדל ומינס טירית - ועד למסתורין של יער פנגורן או האימה הדוממת של מעמקי מוריה (מקום משכנו של הבלרוג), רבים מאיזורי ההתחרשות השונים שהוצגו בסדרה הם בלתי-נשכחים (כאנקדוטה קצרה, אותי אישית הם גם הובילו לטיול מדהים בניו זילנד).

אך מעבר לאפקטים המרהיבים, עבודות האיפור והלבוש יוצאות הדופן וכמובן הלב העצום של הסרטים האלו - ניצב לו גם הפסקול המופתי. המלחין הווארד שור ברא במנגינותיו וביצירותיו השונות לשלושת הסרטים (וגם לטרילוגיית ההוביט) כמה מהנעימות היפהפיות והזכורות ביותר בתולדות הקולנוע. הצלילים של Concerning Hobbits עד היום מתנגנים אצלי בפלייליסט (ולפעמים גם סתם במחשבות), את הטרגדיה של The Bridge of Khazed-dum אי-אפשר לשכוח, Evenstar נשמע כמו שיר מעולם אחר ו-The Breaking of the Fellowship עד היום קורע לי את הלב.


כעת, כשתאריך הבכורה של הסדרה החדשה שר הטבעות: טבעות הכוח (The Lord of the Rings: The Rings of Power) נמצא ממש מעבר לפינה, אולפני אמזון (Amazon Studios) שחררו במפתיע את הפסקול המלא שלה. הפעם, מלאכת ההלחנה הופקדה בידיו המסורות של בר מק'קרירי (God of War), אך גם שור הוותיק, בן ה-75, חזר והלחין את נעימת הנושא.

בר מק'קרירי (מימין) ינסה להיכנס לנעליו של הווארד שור. האם הוא יצליח? | צילום: באדיבות Getty Images
בר מק'קרירי (מימין) ינסה להיכנס לנעליו של הווארד שור. האם הוא יצליח? | צילום: באדיבות Getty Images

כבר מההאזנה הראשונה, אין ספק שהפסקול של מק'קרירי הולך בדרכן של המנגינות המקוריות של שור. חלק מהטראקים מרגישים מוכרים, אפילו אם הם חדשים, בהם למשל Valinor, Khazed-dum או Sauron. למרות זאת, יש כאלו שצליליהם נדמים גם רעננים לגמרי עבור הארץ התיכונה, במיוחד מנגינת ההוביטים הטרייה Nori Brandyfoot וגם Númenor.


בווידאו חדש מאחורי הקלעים, מק'קרירי הסביר שמטרתו הייתה ליצור סוגי צלילים שונים ומגוונים עבור הסדרה, שיתאימו וישתלבו עם האופי של האיזור הספציפי ומי שמאכלסים אותו. "כשאנחנו עם האלפים, אתם תשמעו מקהלות, קולות שמימיים ורוחניים", הוא מספר, "עם הגמדים, יהיו לנו קולות עמוקים של גברים", בעוד עם ההוביטים הוא מתאר את הצלילים כיותר "טבעיים". בנוגע לממלכת נומנור - אותה רבים מצפים כבר לראות - מק'קרירי מתאר את שפתם ההרמונית כבעלת דמיון לצלילי "המזרח התיכון".

שר הטבעות: טבעות הכוח תעלה לשידור באמזון פריים וידאו ב-2 בספטמבר.

 

אתם מוזמנים להצטרף אלינו בקבוצת הפייסבוק הרשמית החדשה של מאה בקולנוע. אם אתם עדיין לא שם, אפשר גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו בפייסבוק ובאינסטגרם. ניתן גם לשלוח הודעה בדוא"ל לכל הצעה, רעיון או משוב בהם תרצו לשתף.

bottom of page