top of page

תודה!

לאור האשמות לאלימות במשפחה: יוצר "ריק ומורטי" והמדבב של צמד הגיבורים - פוטר מתפקידיו

עודכן: 29 בפבר׳

הסדרה מתוכננת לחזור לעונה שביעית בהמשך 2023-2024. הקולות של ריק ומורטי, אותם רוילנד דיבב, ילוהקו מחדש.

ג'סטין רוילנד, "ריק ומורטי" | צילום: באדיבות Getty Images/Everett Collection
ג'סטין רוילנד, "ריק ומורטי" | צילום: באדיבות Getty Images/Everett Collection

להטבות בלעדיות, כרטיסים במתנה ועוד הפתעות: הצטרפו לאינסטגרם שלנו! 


בעקבות אישום על התעללות במשפחה והאשמות מרובות של התנהגות מינית בלתי-הולמת, חברת אדולט סווים (Adult Swim) ניתקה את הקשר עם ג'סטין רוילנד, אחד מצמד היוצרים של ריק ומורטי (Rick and Morty), שגם שימש כקולם של שני הגיבורים. למרות הכל, איכשהו, הסדרה אמורה להמשיך בלעדיו.


לאור הפרסום בדבר כתב האישום שהוגש נגד רוילנד על התעללות במשפחה לפני כשבועיים, יצא נגדו מאז גל של האשמות. המאשימים פרסמו טקסטים מטרידים שלכאורה נשלחו אליהם על ידיו, ומעריצים פרסמו מחדש קטעים ישנים שלו משמיע הערות מטרידות על נערות קטינות.


לפיכך, ההנחה הכללית הייתה שריק ומורטי ככל הנראה תבוטל, וברדיט חלק מקהל המעריצים אפילו חגג את סיום הקריירה של רוילנד, גם אם הדבר אמר שהסדרה תגיע לסיומה. אף על פי כן, אמש, בעמודי הרשתות החברתיות שלה, אדולט סווים הבהירה שהסדרה תמשיך בלי רוילנד. זה כמובן הגיוני ומתבקש, בהתחשב בכך שהחברה אפילו לא הגיעה לאמצע מבחינת 70 הפרקים שהזמינה לסדרה, בחוזה ארוך טווח שנחתם עוד ב-2018.

קולו הייחודי של רוילנד היה אחד מסימני ההיכר של ריק ומורטי: בין שמדובר בקולו המעצבן של מורטי ובין שבקולו הנרגן, המבוסם והמרבה לגהק של סביו. רוילנד גם דיבב כמה מדמויות המשנה של התוכנית, והוא היה חיוני לסדרה כמו שטריי פארקר ומאט סטון חיוניים לסאות' פארק.


עם זאת, דן הרמון, היוצר השותף של רוילנד ביצירת ריק ומורטי, יכול גם לעשות קול מפתיע של ריק. אבל את האנרגיה הכאוטית של רוילנד ואת האלתורים שייחודים רק לו, אותם שמענו גם בגרוויטי פולס (Gravity Falls), הרפתקאות פין וג'ייק (Adventure Time) ולאחרונה אף במשחק הווידאו High on Life - יהיה קשה מאוד לשחזר. אז כך או אחרת, הסדרה תצטרך לעבור איזושהו שינוי - וכנראה אחד שיתייחסו אליו בצורה מסוימת בעולמה שלה.


לריק ומורטי יש את היתרון של רב-יקום, יחד עם האפשרויות האינסופיות של מדע-בדיוני, כך שתמיד יש הזדמנות לאתחל כל אחת מהדמויות עם טון וביצועים שונים לחלוטין, ולהסביר את ההבדל באמצעות זהות חלופית של יקום. בעוד שההאשמות נגד רוילנד מצערות ומאכזבות מאוד, טוב לדעת שלפחות מי שעובדים על הסדרה יוכלו לשמור על עבודתם, ושאנחנו נוכל לקבל עוד פרקים. נקווה שטובים.

 

לכל העדכונים החמים, הכתבות והחדשות: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת החברים שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו באינסטגרם ובפייסבוק או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.



bottom of page