top of page

תודה!

"אופנהיימר": טיזר הכרזה ראשון שוחרר לסרט הבא של כריסטופר נולאן

עודכן: 25 ביולי 2023

כשנה לפני שיגיע לבתי הקולנוע: טיזר ראשון שוחרר ל"אופנהיימר", סרטו החדש של כריסטופר נולאן בכיכובם של קיליאן מרפי, אמילי בלאנט, מאט דיימון, רוברט דאוני ג'וניור ופלורנס פיו.

לכל העדכונים החמים: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע!


אולפני יוניברסל (Universal) מתחילים לחמם מנועים לקראת הסרט הגדול הבא של כריסטופר נולאן, אופנהיימר (Oppenheimer) -וכעת יש לנו טיזר הכרזה רשמי ראשון ומורט-עצבים.


כיאה לנולאן ואהבתו למשחקי זמן, הטיזר רץ בלייב בלופ ביוטיוב החל מהשעה 14:30 היום (בשעון ישראל), ובכל חזרה להתחלה הוא מציג זמן מדויק אחר - בהתאם לשעה הספציפית - עד לצאת הסרט. מעבר לכך, הוא לא חושף כלום על הסיפור ומסתפק בחלקי סצנות של קיליאן מרפי בשחור-לבן. ברקע נשמעת מוזיקה מותחת שמתגברת לשיאה בהדרגה, כאשר לצידה מושמעים גם קטעי דיאלוג-מונולוג אפשריים מתוך הסרט. חדי השמיעה - ואוהבי ההיסטוריה - בטח ישימו-לב גם למשפט המצמרר מנאומו של נשיא ארה"ב הארי טרומן לאחר הטלת פצצת האטום על הירושימה, ב-6 באוגוסט 1945: "הכוח ממנו השמש שואבת את עוצמתה שוחרר" ("The force from which the sun draws its power has been loosed").

בהזדמנות זו נזכיר כי אופנהיימר מתואר כמותחן-אפי, במרכזו יוצגו קורותיו של רוברט אופנהיימר - האדם האניגמטי שהיה אחראי לפיתוח פצצת האטום. בתחילת שנות ה-40 באמריקה, אופנהיימר היה פיזיקאי יהודי שעמד בחזית הפיתוח של הנשק הגרעיני, במה שכונה פרויקט מנהטן.


פועלו במסגרת אותו הפרויקט היה זה שהוביל לפיתוחה של פצצת האטום - שבסופו של דבר הוטלה בשלהי מלחמת העולם השנייה בשתי ערים מרכזיות והומות-אדם ביפן - הירושימה ונגסאקי. על-פי דיווחים קודמים בנושא, נולאן ינסה בסרטו לפצח את החידה שניצבה במרכז חייו של אופנהיימר - במיוחד בכל הנוגע למאבקים שהיו לו עם עצמו ביחס להשלכות השימוש בנשק יום הדין. כך למשל, לאחר המלחמה אופנהיימר התנגד לפיתוח פצצת מימן - גם משיקולים הומניטריים, לאור זעזועו מעוצמות ההרס והחורבן ביפן - ובשלב מסוים נאמנותו לארה"ב הוטלה בספק והוא אף נחשד כבעל נטיות קומוניסטיות.


את אופנהיימר יגלם בסרט קיליאן מרפי, כוכב כנופיית ברמינגהם (Peaky Blinders) ושותף ותיק של נולאן ביצירותיו השונות. לצידו יככבו גם אמילי בלאנט, מאט דיימון, רוברט דאוני ג'וניור, פלורנס פיו (מידסומר, האלמנה השחורה), רמי מאלק, קנת' בראנה, ג'ק קווייד (הבנים), ג'וש פק (דרייק וג'וש), ג'וש הארטנט, דיין דיהן, מת'יו מודין (פאפא מדברים מוזרים), קייסי אפלק, אלכס וולף, בני ספדי, גרי אולדמן שסיפר כי יופיע לתפקיד קטן - ועוד רבים נוספים.

אם תהיתם בנוגע לפסקול, נזכיר כי כמו בטנט, סרטו הקודם של נולאן, גם הפעם המלחין שנבחר למשימה הוא לודוויג גוראנסון (קריד, המנדלוריאן). האחרון יחליף פעם נוספת את האנס זימר, שותפו של נולאן ברוב סרטיו, שנעדר בשל התחייבויות קודמות לחולית: חלק 2.


אופנהיימר יגיע לבתי הקולנוע ב-21 ביולי 2023.

 

אתם מוזמנים להצטרף אלינו בקבוצת הפייסבוק הרשמית החדשה של מאה בקולנוע. אם אתם עדיין לא שם, אפשר גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו בפייסבוק ובאינסטגרם. ניתן גם לשלוח הודעה בדוא"ל לכל הצעה, רעיון או משוב בהם תרצו לשתף.



bottom of page