top of page

תודה!

כריסטופר נולאן מצא את הסרט הבא שלו; יעסוק באבי פצצת האטום

עודכן: 18 ביולי 2023

הקולנוען הבריטי הייחודי מנהל בימים אלו מגעים עם מספר אולפנים לקראת מימון הפרויקט, שבדומה ל"דנקרק" יתמקד ברגע מכונן במלחמת העולם השנייה. הפעם, את מרכז הבמה יקבל רוברט אופנהיימר, שנחשב לאבי פצצת האטום.

כריסטופר נולאן | צילום: באדיבות: Vianney Le Caer/Invision/AP
כריסטופר נולאן | צילום: באדיבות: Vianney Le Caer/Invision/AP

לכל העדכונים החמים: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע!


קרוב לשנה אחרי סרטו האחרון, "טנט" (TENET), שזכה להפצה עקלקלה בעקבות הקורונה, כריסטופר נולאן מחמם מנועים לקראת הסרט הבא שלו. בדומה ל"דנקרק", הסרט יתרחש במהלך מלחמת העולם השנייה, והפעם יספר על רוברט אופנהיימר, שעמד בראש פרויקט פיתוח הנשק הגרעיני בארה"ב בזמן מלחמת העולם השנייה ונחשב לאבי פצצת האטום.


מספר אולפנים בהוליווד בוחנים כרגע את התסריט, ונמצאים במגעים עם נולאן ונציגיו. בעוד סרטיו הקודמים של הבמאי-תסריטאי הופקו והופצו על-ידי אולפני האחים וורנר (החל מ"אינסומניה" ב-2002 ועד היום), סרטו הנוכחי ככל הנראה יחרוג מן המסורת.


הדבר קורה בעקבות סכסוכו של הקולנוען עם האולפן, לאור ההפצה הסימולטנית - בבתי הקולנוע ובשירות הסטרימינג HBO MAX - לה זכה סרטו הקודם שהוזכר לעיל. הצעד נעשה ללא ידיעתו של נולאן, שכינה בעקבות המהלך את שירות הסטרימינג של וורנר כ"גרוע ביותר".

כך או כך, נכון לעכשיו פרטים בנוגע לליהוקים אפשריים לסרט החדש עדיין מועטים, אך לפי הדיווח של מגזין "דדליין" (Deadline) נדמה שקיליאן מרפי ("כנופיית ברמינגהאם") מעורב בפרויקט. מרפי עבד עם נולאן מספר פעמים בעבר, על "באטמן מתחיל", "עלייתו של האביר האפל", "התחלה" ו"דנקרק".


עוד לפי הדיווח, הסרט דומה ברוחו לאפוס המלחמה ההיסטורי הקודם של נולאן, "דנקרק", בעודו בוחן הפעם את מלחמת העולם השנייה מבעד לפיתוח פצצות שהובילו לסיום המלחמה עם יפן. ככל הנראה, שמות גדולים יצטרפו לחגיגה בקרוב.

 

אתם מוזמנים להצטרף אלינו בקבוצת הפייסבוק הרשמית החדשה של מאה בקולנוע. אם אתם עדיין לא שם, אפשר גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו בפייסבוק ובאינסטגרם. ניתן גם לשלוח הודעה בדוא"ל לכל הצעה, רעיון או משוב בהם תרצו לשתף.



bottom of page