top of page

תודה!

רשמי: הסרט הבא של כריסטופר נולאן יוצא לדרך, יגיע לקולנוע ביולי 2023; כל הפרטים

עודכן: 26 ביוני 2023

זהו, זה קורה, הסרט הבא של כריסטופר נולאן יחל את הפקתו בתחילת השנה הבאה. קיליאן מרפי ("כנופיית ברמינגהם"), שעבד עם נולאן בעבר בטרילוגיית "האביר האפל", ב"התחלה" וב"דנקרק", לוהק רשמית לתפקיד הראשי.

כריסטופר נולאן, קיליאן מרפי | צילום: באדיבות יח"צ
כריסטופר נולאן, קיליאן מרפי | צילום: באדיבות יח"צ

לכל העדכונים החמים: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע!


אחרי מלחמת האולפנים הלוהטת שהתנהלה על רכישת זכויותיו, סרטו החדש של כריסטופר נולאן לא רק מצא את הכוכב הראשי שלו, אלא גם זוכה לתאריך יציאה רשמי ולחשיפת שמו והצוות מאחורי הקלעים. אולפני יוניברסל (Universal) אישרו אמש כי קיליאן מרפי יככב בפרויקט המיוחל ויגלם בו את רוברט אופנהיימר, שנחשב ל"אבי פצצת האטום".

למרות תפקיד המפתח ששיחק אופנהיימר בייצור נשק אטומי (ניהול פרויקט פיתוח הנשק הגרעיני בימי מלחמת העולם השנייה), בהמשך חייו היו לו רגשות מעורבים ביחס לכוחו ההרסני. הוא דרש פיקוח בינלאומי על השליטה באנרגיה גרעינית ואף התנגד לייצור פצצת המימן הקטלנית אף יותר. הסרט מתואר כמותחן אפי, שיישאב את הקהל לפרדוקס מורט העצבים בחייו של האיש האניגמטי, שנאלץ להסתכן בהרס העולם כדי להצילו.


הפקת הסרט, שנקרא בפשטות אופנהיימר (Oppenheimer) תחל כבר בתחילת 2022, והוא יצולם במצלמות IMAX לצד מצלמות 65 מ"מ לאיכות תמונה מקסימלית. תקציבו עומד נכון לעכשיו על 100 מיליון דולר (בדומה לסדרי הגודל של דנקרק), אך סביר שיתפח מעט בהמשך. כמו-כן, אחרי המשבר שנוצר ביחסים בין נולאן לאולפני האחים וורנר, בעקבות הפצתו של טנט בסטרימינג ובבתי הקולנוע בו-זמנית (בגלל הקורונה), ביוניברסל מתחייבים לנהוג אחרת. סרטו החדש יזכה לחלון של מאה ימים בבתי הקולנוע לפני שיגיע לשירותי ההזרמה ול-VOD - לא-פחות מסנסציה עבור יצירה קולנועית בימים אלו.


לא זו בלבד, הסרט יאחד פעם נוספת בין נולאן לכמה משותפיו הבולטים, בהם הצלם הויט ואן הויטמה (טנט, דנקרק, בין כוכבים) וכן העורכת ג'ניפר ליים (תורשתי, סיפור נישואים) והמלחין לודוויג גוראנסון (קריד, הפנתר השחור, המנדלוריאן), שעבדו עמו גם על סרטו הקודם טנט. בין חברי הצוות המעט פחות מוכרים, ניתן למצוא את מפקח האפקטים המיוחדים סקוט פישר, המעצב האמנותי ניית'ן קראולי והמלהק ג'ון פפסידרה, שעבדו כולם לצד נולאן על סרטיו הקודמים.

"סרטיהם של כריסטופר נולאן ואמה תומאס ניפצו את הגבולות אליהם הסטורי-טלינג הקולנועי יכול להגיע", אמרה יו"ר אולפני יוניברסל דונה לנגלי. "אנחנו נרגשים לעבוד לצדם על הפרויקט המיוחד והיוצא מן הכלל הזה, ואסירי תודה לחלוק את התשוקה והמחויבות שלהם לחוויה הקולנועית".


"אופנהיימר", כאמור, יגיע לבתי הקולנוע ביולי 2023.

 

לכל העדכונים החמים, הכתבות והחדשות: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת החברים שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו באינסטגרם ובפייסבוק או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

bottom of page