top of page

תודה!

הכתבות האחרונות במגזין

עוד במגזין

תמונת הסופר/תרותם סופר

"אימפריית האור": טריילר ראשון ויפהפה לסרטו החדש של סם מנדס

עודכן: 28 ביוני 2023

שלוש שנים אחרי "1917" סם מנדס חוזר עם "אימפריית האור" - סרט חדש ומלא באהבה לקולנוע, הפעם בכיכובם של אוליביה קולמן, קולין פירת', טובי ג'ונס נוספים.

לכל העדכונים החמים: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע!


לקראת הקרנת הבכורה העולמית שלו בפסטיבל טורונטו (TIFF) בספטמבר הקרוב, אולפני סרצ'לייט (Searchlight Pictures) שחררו היום את הטריילר הראשון של אימפריית האור (תרגום חופשי של Empire of Light) - סרטו החדש של סם מנדס, והראשון שלו מאז 1917 בשנת 2019.


ביצירתו הטרייה של מנדס, שהתפרסם גם בזכות עבודתו על או אמריקן ביוטי הבלתי-נשכח או סקייפול - הנחשב לאחד הטובים שבסרטי ג'יימס בונד - מככבים זוכת פרס האוסקר אוליביה קולמן (המועדפת, הבת האפלה), כשלצידה זוכה נוסף בפסלון המוזהב הלא הוא קולין פירת' (נאום המלך, סרטי קינגסמן), טובי ג'ונס החביב והכוכב העולה מייקל וורד (טופ בוי).


"סרט. הוא רק פריימים סטטיים, עם חשיכה בין לבין", אומר בוויס-אובר בן דמותו של ג'ונס בסרט, מקרין סרטים במקצועו. "אבל ישנו פגם קטן בעצב האופטי שלנו. אז אם אני מקרין את הסרט ב-24 פריימים בשנייה, נוצרת אשליית התנועה, אשליית החיים. אז אתם לא רואים את החשיכה. שם בחוץ, הם רואים קרן של אור. וכלום לא קורה ללא אור".

לאותו האור שתוכלו לראות בטריילר הטרי, אחראי הצלם האגדי רוג'ר דיקינס - שותף כמעט קבוע בסרטיו של מנדס, שבשנים האחרונות עבד בצמוד גם אל דני וילנב (למשל על חולית או בלייד ראנר 2049). עבור מנדס עצמו, מדובר בפעם הראשונה בקריירה ארוכת השנים שלו בה הוא יקבל קרדיט כתסריטאי יחיד. זאת אחרי ש-1917 היה הסרט הראשון שהוא כתב, אלא ששם סייעה לו קירסי וילסון-קיירנס (אתמול בלילה בסוהו, פני דרדפול).


בתקציר העלילה הרשמי של הסרט החדש נכתב: "אימפריית האור מתרחש בשנות ה-80 המוקדמות בעיירה אנגלית השוכנת לשפת הים. זהו סיפור עוצמתי ונוגע ללב על חיבור אנושי ועל הקסם של הקולנוע, מהבמאי זוכה האוסקר סם מנדס". בעוד הטריילר עצמו לא חושף יותר מדי על העלילה, החיבור בין סיפור אהבה לדיון בקולנוע ובכוחו של המדיום - נשמע מסקרן ומבטיח למדי. תוסיפו לכך את הפסקול שהולחן בידי זוכי האוסקר טרנט רזנור ואטיקוס רוס (הרשת החברתית, נשמה של פיקסאר) וקיבלתם מתכון מנצח.


אימפריית האור יעלה בבתי הקולנוע בארה"ב ב-9 בדצמבר. תאריך יציאה בישראל טרם הוכרז.

 

אתם מוזמנים להצטרף אלינו בקבוצת הפייסבוק הרשמית החדשה של מאה בקולנוע. אם אתם עדיין לא שם, אפשר גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו בפייסבוק ובאינסטגרם. ניתן גם לשלוח הודעה בדוא"ל לכל הצעה, רעיון או משוב בהם תרצו לשתף.

Comments


bottom of page