top of page

תודה!

סרטים נגנזים וההנהלה מתחלפת: מה מתחולל באולפני האחים וורנר?

עודכן: 25 בפבר׳

אולפני האחים וורנר גנזו החודש את "באטגירל" - סרט שלם, שכבר צולם במלואו והגיע לשלבי הפוסט-פרודקשן, שעלותו הוערכה בכ-90 מיליון דולר. מה עומד מאחורי ההחלטה ומה קורה שם בסטודיו מאחורי הקלעים?

הלוגו החדש | Warner Bros. Discovery
הלוגו החדש | Warner Bros. Discovery

להטבות בלעדיות, כרטיסים במתנה ועוד הפתעות: הצטרפו לאינסטגרם שלנו! 


ביוני 2018, ענקית התקשורת AT&T רכשה את Time Warner (וורנר מדיה דאז) עבור הון עתק שמוערך בכ-85.4 מיליארד דולר. בזמנו, אחת מהאג'נדות של הנהלת החברה הייתה הקמתו של שירות הזרמה בסגנון נטפליקס ומתחריו, כיוון שלוורנר מדיה לא היה מענה הולם לתחום הפורח.


בזינוק קדימה למאי 2020 הדבר אכן קרה - שירות הסטרימינג HBO Max הושק בארה"ב עם קטלוג מרשים של תכנים; החל בסרטי הארי פוטר, הפקות DC למיניהן וכמובן הסדרות של HBO. נכון לרבעון הכלכלי האחרון, השירות נמצא בפריסה עולמית רחבה ומונה כ-76.8 מיליון משתמשים רשומים (בשקלול עם הערוץ הסטנדרטי של HBO).


יש לציין שעל-אף הספרייה המרשימה שלו, וורנר מדיה חטפה ביקורת חריפה לגבי ההחלטה להשיק את סרטיה בשנה שעברה באופן היברידי - בשירות ובקולנוע גם יחד. מעבר לפגיעה אפשרית ברווחים של כל סרט, הדבר חצה רף עקרוני עבור יוצרים רבים ואף נאמנים לאולפנים, כמו דני וילנב (חולית) וכריסטופר נולאן – ולראייה, אחרי שנים ארוכות של שיתוף-פעולה, האחרון החליט לעבור ולביים את סרטו החדש "אופנהיימר" באולפני יוניברסל המתחרים. ללא ספק, הפסד גדול עבור האחים וורנר.

הבוס החדש בוורנר מדיה, דייוויד זאסלב | צילום: באדיבות Bloomberg
הבוס החדש בוורנר מדיה, דייוויד זאסלב | צילום: באדיבות Bloomberg

כך או אחרת, מספר הנרשמים לשירות המדובר עדיין לא עולה בקנה אחד עם למעלה מ-200 מיליון של מנוייה של נטפליקס למשל. הייתכן כי הפער הזה - ולצד גם הצורך של AT&T להתמקד בשיפור תשתיות הסלולר שלהם - הוביל למכירת וורנר מדיה לחברת Discovery באפריל האחרון? שתי החברות התכנסו למונולית אחד המכונה Warner Bros. Discovery, בניהולו של המנכ"ל והנשיא של דיסקברי דייוויד זאסלב.

כאשר לוקחים בחשבון שדיסקברי גם ירשה חוב של 55 מיליארד דולר עקב המיזוג, לא מן הנמנע שיהיו קיצוצים מסוימים בארגון החדש. אם לא די בכך, זאסלב התחייב לחסוך 3 מיליארד כבר השנה - הבטחה שהובילה לגניזה המפתיעה של הסרט באטגירל - שכבר צולם במלואו והגיע ממש לשלבי הפוסט-פרודקשן. בסרט היו אמורים לככב לזלי גרייס ומייקל קיטון בתור אשת ואיש העטלף - כשלצידם גם ג'יי. קיי סימונס וברנדן פרייזר - והתקציב המשוער נאמד בכ-90 מיליון דולר. אז מה הרציונל בוויתור על ההשקעה?

"באטגירל" - סרט חביב או כישלון מהדהד? לעולם לא נדע | צילום: באדיבות Warner Bros
"באטגירל" - סרט חביב או כישלון מהדהד? לעולם לא נדע | צילום: באדיבות Warner Bros

במהלך ועידת רווחים של החברה, זאסלב התייחס לנושא וטען ש"לא נוציא סרט אלא אם אנו מאמינים בו". הוא הרחיב על "שינוי אסטרטגי" בקרב סרטי DC - לפיו הוא שואף לתוכנית בת 10 שנים עם מודל ארגוני דומה לזה של אולפני מארוול. מעבר לחיסכון של עשרות מיליוני דולרים שהיו מושקעים בשיווק וסיום הסרט המדובר, האולפנים גם חסכו מאז המיזוג כ-825 מיליון דולר בזכות הטבות מס שהתקבלו מסגירת פרויקטים דומים.


תופעה מסקרנת נוספת התגלתה לאחר שמספר פרויקטים שיועדו להשקה ב-HBO Max - ובהם לדוגמה גם המשך רוחני לבאטמן - הסדרה המצוירת (Batman: The Animated Series) משנות ה-90 - הוכוונו להפצה בשירותים אחרים. לפי דיווח של מגזין The Hollywood Reporter, כבר מתקיימים מגעים עם Apple TV, נטפליקס, והולו על הסדרה המדוברת - פרט משעשע ביותר לאור העובדה שהולו נמצאת למעשה בבעלותה של דיסני (המחזיקה במארוול).

בשורה התחתונה, השינויים הנוכחיים הם רק תחילת הדרך. כך למשל, בקיץ הבא מתוכנן איחוד של HBO Max עם שירות +Discovery - המאופיין בעיקר בתוכניות ריאליטי, תעודה וטבע. האם השירות המאוחד יציע קטלוג עם כמות מופרזת של תכנים לא-מתוסרטים? ולאן מועדות פניו של היקום הקולנועי של DC? את התשובות, לגביהן אינני אופטימי במיוחד, נגלה רק בהמשך.

 

לכל העדכונים החמים, הכתבות והחדשות: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת החברים שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו באינסטגרם ובפייסבוק או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

bottom of page