top of page

תודה!

הכתבות האחרונות במגזין

עוד במגזין

תמונת הסופר/תאוראל תמרי

נטפליקס הישראלית? יס משיקה את yes+ 2.0

עודכן: 27 ביוני 2023

בחודש שעבר, חברת yes קיימה השקה בה הכריזה על yes+ 2.0: שדרוג המהווה קפיצת מדרגה לשירותה האינטרנטי, שעלה לאוויר לפני כשנתיים. מאז הוא הספיק לעבור כמה גלגולים, כשעל-פי נתוני החברה הצטרפו אליו למעלה מ-200,000 מלקוחותיה.

לכל העדכונים החמים: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע!


שדרוג השירות - הזמין לעדכון ללא תשלום נוסף ולכלל לקוחות החברה - כולל מספר שינויים משמעותיים, כשביניהם:

  • שירות ה-myTV- יצירת פרופילים אישיים לכל משתמש ואפשרות להגדיר עד כ-6 משתמשים שונים, בדומה לאופציה הקיימת בנטפליקס ובדיסני פלוס. לכל משתמש יהיו המלצות צפייה אישיות ומוגדרות, בהתאם לתכנים שבהם צפה בעבר, לצד רשימת צפייה אישית והמשך צפייה בתכני VOD ו-Catch Up.

  • לא זו בלבד, בפעם הראשונה, לצד זוג הפרופילים המוכרים לקהל הבוגר או לילדים וטף, נוסף פרופיל חדש בשם "Tweens", המתאים לבני ובנות נוער. בתוכו תוכלו למצוא תכנים שמחד אינם מוגדרים לגילאי הרך והיסודי, ומאידך לא מכילים תוכן למבוגרים.

  • שירות yes+ מובייל - יישומון חדש שיחליף את השירות המוכר של yes לסמארטפונים ולטאבלטים (yesGO), ויכלול עיצוב רענן בדומה לזה הקיים בטלוויזיה. כל זאת, לצד פיתוחים נוספים ובהם הורדת תכנים לצפייה מחוץ לארץ או במצב אופליין, והוספת אזור מיוחד עם כל הפקות המקור של החברה (yes Original).

  • ממיר ושלט חדשים - השדרוג מציע גם ממיר חדש המותאם לאינטרנט סיבים ומהירויות גבוהות, לצד תמיכתו גם ב-WIFI 6. יתר על כן, מוצע גם שלט חדש עם אפשרות לזיפזופ בין ערוצים, לצד קיצורי דרך ליישומונים שונים (נטפליקס, יוטיוב) ולערוצי טלוויזיה מסחריים (קשת 12 ורשת 13).

  • כמו-כן, בשדרוג קיים תפריט קיצורי-דרך חדש, ובו פעולות המותאמות לפרופיל המשתמש, כדוגמת גישה מהירה לערוץ האחרון ולערוצים מועדפים, לצד ביצוע פעולות כדוגמת Start Over והקלטת תוכן.

יס משיקה את yes+

ככל הנראה, השירות החדש המשמעותי ביותר הוא ה-myTV, שמבצע תהליך פרסונליזציה לתוכן וכיום מוטמע בשירותי תוכן רבים ברחבי העולם. נוסף על קיומו בעולם שירותי ההזרמה, ניתן למצוא אותו הן בגזרת המוזיקה, באפליקציות כמו ספוטיפיי ואפל מיוזיק והן בשוק הקניות-אונליין עם אלי אקספרס ו-eBay. ההצלחה או הכישלון של השדרוג ינבעו, כך נדמה, מההמלצות שייתן האלגורתים: האם הן אכן יהיו רלוונטיות ויצליחו לקלוע לטעמנו האישי? או שמא מדובר בפסאודו-המלצות, שגם מהן נצטרך לבצע תהליך ברירה יסודי ולפענח מה אכן מתאים לנו ומה לא. נצטרך לחכות ולראות.


נוסף על כך, מסקרן לעמוד על טיבו של הפרופיל החדש לבני ובנות נוער, שנותן סוף-סוף ביטוי לקבוצת הגילים שבעולם הסטרימינג נפלה שוב ושוב בין הכיסאות. הבחירה ליצור פרופיל מיוחד לקבוצת גילים זו, שמכילה מחד תכנים שאינם לגיל הרך ומאידך שאינם מכילים תוכן מיני או אלים המוגדר למבוגרים, עשויה להניב עולם תוכן שלם רק עבורם. בכך, יתכן שיש בה גם כדי לסייע להוריהם במניעת חשיפה לתכנים שאינם הולמים ועלולים לפגוע בהם.

נקודה נוספת שראוי לציין, היא ה-yes+ מובייל. בשנת 2013, חברת yes הייתה החלוצה הישראלית כשהשיקה את השירות yesGO, שאפשר צפייה בתכני VOD ושידור חי דרך סמארטפונים וטאבלטים בכל זמן ובכל מקום (בגבולות ישראל). אין ספק כי בזמנו היה מדובר בשירות פורץ דרך, בהתחשב בטכנולוגיה שהייתה קיימת אז, אך כיום בשנת 2021 שירות כזה, ובדגש על העיצוב וחווית המשתמש שבו, כבר איננו רלוונטי.


בשונה משנים עברו, הפעם ישנו דגש חד וברור ביחס לחוויית המשתמש ועיצוב היישומון, ולכן הבחירה להעתיק את העיצוב המודרני של השירות בטלוויזיה גם לטאבלטים ולסמארטפונים נדמית כהחלטה נבונה. עם זאת, גם מהירות השירות תהווה נקודה משמעותית שתכריע אם היישומון החדש הוא אכן הצלחה או דווקא כישלון.

יס משיקה את yes+
פרופילים בשירות yes+. צילום: yes

בסופו של דבר, על אף השבחים שניתן להרעיף על חידושי החברה, אחת הנקודות הבעייתיות ביותר של yes היא המחיר שלה. נכון להיום, מי שמעוניינים להצטרף לחברה (בין שמדובר בשימוש בשירות החדש ובין שבממירי החברה הרגילים), יצטרכו להיפרד מסכום של 199 שקלים בחודש (לאחר הנחות בחודשים הראשונים). חשוב להזכיר כי סכום זה איננו כולל תשתית וספק אינטרנט, שיכול להגיע לכ-100 שקלים בחודש.

השירות של yes אמנם גדוש בתוכן משובח ביותר, כדוגמת ספריית הסינמטק, אך תמחורו הגבוה, במיוחד בהשוואה לשירותי סטרימינג קיימים (המאפשרים גם הצטרפות או ניתוק מיידים), איננו אטרקטיבי ורלוונטי לימינו. yes מכנה את הרכש הטרי שלה כ"שירות הסטרימינג הגדול בישראל", אך היא שוכחת שהמחיר שהיא גובה עבורו נחשב יקר מאוד בעולם שירותי ההזרמה, ובכך היא איננה מהווה תחרות אל מול שירותי הסטרימינג הפופולריים המתחרים.

יס משיקה את yes+
yes :ממשק המשתמש בטאבלט. צילום

אין כל ספק כי yes מציבה רף גבוה ויוצא-דופן, בזירה המקומית ובזירה הבינלאומית גם יחד, בכל הנוגע לתוכן, חווית משתמש ושירות. אך בעוד חברות רבות בישראל מבינות כי הן צריכות לעבור תהליך מורדניזציה בפן הכלכלי (מחירי החבילות השונות), נדמה כי ב-yes טרם התקבלה ההבנה. כתוצאה מכך, רבים עשויים לוותר מראש על שירותה, שבשוק הטלוויזיה העכשווי קשה למצוא לו הצדקה אמיתית - ולא משנה כמה מעולים ומגוונים התכנים שהחברה מציעה.

 

אתם מוזמנים להצטרף אלינו בקבוצת הפייסבוק הרשמית החדשה של מאה בקולנוע. אם אתם עדיין לא שם, אפשר גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו בפייסבוק ובאינסטגרם. ניתן גם לשלוח הודעה בדוא"ל לכל הצעה, רעיון או משוב בהם תרצו לשתף.

2 comentários


Convidado:
05 de dez. de 2021

במחיר הזה הייתי מצפה מהם לתמוך בדולבי אטמוס לסאונד ובדולבי וויז'ן לתמונה.

כנראה זה בשביל לחסוך ברוחב פס וברכישת רשיונות ולמקסם רווחים הם גובים את הסכום המטורף הזה.

Curtir
Convidado:
07 de dez. de 2021
Respondendo a

רוב התכנים שלהם הם ב HD במקרה הטוב ו SD במקרה הרע.

שום 4K ושום בטיח, חוסכים עלינו וגובים יותר מפי 3 מנטפליקס.

כמובן שאני לא מדבר על הסאונד שאפילו לא בדולבי דיגיטל

Curtir
bottom of page