top of page

תודה!

ווס אנדרסון בדרך לנטפליקס: יביים סרט חדש עם בנדיקט קמברבאץ'

עודכן: 18 ביוני 2023

הסרט יהווה עיבוד נוסף של אנדרסון לספר מאת רואלד דאל ("צ'ארלי והשוקולדה", "מטילדה"), לראשונה מאז "מר שועל המהולל". הפעם על-פי ספרו "הסיפור המופלא על הנרי סוכר", ועם קמברבאץ' בתפקיד הראשי.

ווס אנדרסון, בנדיקט קמברבאץ', הסיפור המופלא על הנרי סוכר
ווס אנדרסון, בנדיקט קמברבאץ' | צילום: באדיבות יח"צ

לכל העדכונים החמים: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע!


ווס אנדרסון הפך להיות במאי מאוד עסוק לאחרונה. לפני מספר שבועות, עלה בבתי הקולנוע בישראל סרטו האחרון הכרוניקה הצרפתית וכבר שמו נקשר בשני פרויקטים מסקרנים נוספים.

בימים אלו שוקד הבמאי-תסריטאי המחונן על סרטו הבא, אסטרואיד סיטי (Asteroid City), שתואר כסיפור אהבה רחב יותר מרוב סרטיו. לכך מצטרפת העובדה כי בסרט יככב גם קאסט עצום, אפילו יותר מבדרך-כלל גם בשביל אנדרסון, שכולל את בין השאר את טילדה סווינטון, ביל מארי, אדריאן ברודי, רופרט פרנד, הופ דיוויס, בריאן קרנסטון, ג'ף גולדבלום, ג'פרי רייט, מיה הוק, ליב שרייבר - ואפילו מרגו רובי, סקרלט ג'והנסון וטום הנקס, שישתפו עמו פעולה בפעם הראשונה.


כעת, כתב עיתון הדיילי מייל (Daily Mail) הבריטי באז במיגבויה, מדווח כי אנדרסון כבר שם פעמיו לקראת הפרויקט הבא שלו, שיהיה הפעם בהפקת ובהפצת נטפליקס. על-פי הדיווח, מדובר בעיבוד קולנועי לספר הילדים הסיפור המופלא על הנרי סוכר (The Wonderful Story of Henry Sugar), מאת הסופר האנגלי המשפיע רואלד דאל. זוהי כמובן איננה טריטוריה חדשה עבור אנדרסון, שלפני 12 שנים ביים את אנימציית הסטופ-מושן (Stop-Motion) מר שועל המהולל - גם היא עיבוד קולנועי לספר פרי עטו של דאל.


בתפקיד הראשי יככב בנדיקט קמברבאץ', שהשנה החולפת הייתה כנראה המוצלחת בקריירה שלו. בבתי הקולנוע ובשירותי הסטרימינג בישראל, ניתן למצוא כרגע שלושה סרטים בכיכובו: ספיידרמן: אין דרך הביתה כמובן, ולצדו גם השליח האנגלי וכוחו של הכלב שהציג גם לזמן מוגבל בתיאטראות (בטרם עלה בתחילת דצמבר האחרון בנטפליקס). בהמשך השנה הוא צפוי גם לככב בהחיים המחשמלים של לואי וויין (The Electrical Life of Louis Wain) ובדוקטור סטריינג' בממדי הטירוף.

למעלה משלושים שנה אחרי שנפטר, גם עבור דאל המנוח נדמה שאין רגע דל. ספרי הילדים הנפלאים שכתב - בהם גם העי"ג, המכשפות, ג'יימס והאפרסק הענק ואצבע הקסם - ממשיכים להיות חלק אינטגרלי מהקולנוע העכשווי. ב-2023, רק נזכיר, מתוכנן גם לעלות גם וונקה (Wonka) בכיכובו של טימות'י שאלאמה - הפריקוול לסרטי צ'ארלי בממלכת השוקולד בבימויו של פול קינג (סרטי הדוב פדינגטון), שיספר על שורשיו של אשף השוקולדים האגדי ווילי וונקה.

 

אתם מוזמנים להצטרף אלינו בקבוצת הפייסבוק הרשמית החדשה של מאה בקולנוע. אם אתם עדיין לא שם, אפשר גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו בפייסבוק ובאינסטגרם. ניתן גם לשלוח הודעה בדוא"ל לכל הצעה, רעיון או משוב בהם תרצו לשתף.

bottom of page