top of page

תודה!

"בלש אמיתי" עונה 3 - ביקורת טלוויזיה

עודכן: 24 בפבר׳

העונה הראשונה שלה הייתה תענוג טלוויזיוני צרוף. העונה השנייה והמשמימה לא שחזרה את ההצלחה ופגעה קשות במוניטין של הסדרה. אז איך העונה החדשה? "בלש אמיתי" עונה 3, ביקורת.

להטבות בלעדיות, כרטיסים במתנה ועוד הפתעות: הצטרפו לאינסטגרם שלנו! 


כסדרה אנתולוגית, "בלש אמיתי" מספרת בכל עונה סיפור בלשי שונה שמתרחש בחלק אחר בארה"ב. הפעם, את צמד הבלשים הראשיים מגלמים זוכה האוסקר מהרשלה עלי הוורסטילי והנהדר ("אור ירח") וסטיבן דורף ("בלייד"), שמנסה להתניע את הקריירה המבולגנת שלו.


העונה הנוכחית מתרחשת בארקנסו, בשלושה מישורי זמן שונים, שלוש שנים שונות – 1980, 1990 ו-2015. במרכז הסיפור, מתוארת פרשת חטיפתם של שני ילדים וניסיונו של הבלש ויין הייז (עלי) למצוא אותם. כאמור, סיפורו נפרש על פני תקופות שונות בחייו, בעוד המתח בכל אחת מהן עולה בהדרגה.


הדבר כמובן מזכיר את הנרטיב בעונה הראשונה של הסדרה – בה ההתרחשויות תיארו את חייהם של צמד הגיבורים בשני מוקדי זמן שונים (1995 ו-2012). בהתאם לכך – וגם עקב אופי פרשות הבילוש ואופיו של הנבל (האלמוני בשלב זה) – קיים דמיון מורגש בין שתי העונות.


מחד, הדמיון הזה מבורך, שכן הוא מסייע לעונה לייצר עניין והופך אותה, לפחות על-פי שני פרקי הפתיחה, לקודרת, מסתורית ומותחת – בדיוק כמו אותה העונה הראשונה והמדהימה. מאידך, ברגעים מסוימים, מתקבלת תחושה שהעונה הנוכחית היא חיקוי של הראשונה, חיסרון שעל הפרקים הבאים להיפטר ממנו ומהר. איך שלא יהיה, בינתיים מה שמייחד את העונה הזו יותר מכל הוא ללא-ספק מהרשלה עלי. כישרון המשחק שלו לא מפסיק להפתיע ולהפנט והיכולת שלו לגלם דמות אחת בשלוש תקופות זמן שונות, עם הפרשים מהותיים ביניהן – פשוט פנטסטית.

דמות הגיבור שהוא יוצר אמנם עדיין לא מגיעה לרמה של ראסט קוהל (מת'יו מקונוהיי בעונה הראשונה), אך הפוטנציאל בהחלט ניכר ויכולות המשחק של עלי מוכחות. לא בכדי, השחקן שפרץ לתודעה רק בארבע השנים האחרונות זכה באוסקר על תפקידו הנוגע ללב ב"אור ירח" (וכמעט בטוח שיזכה גם השנה על תפקידו ב"הספר הירוק", אבל על כך עוד נדבר). עוד לראוי לציון, במאי האינדי ג'רמי סולנייה ("חדר מנוחה", "נקמה כחולה") שמעניק לשני פרקי פתיחת העונה מראה עגמומי, אפל ומעורר יראה, ששואב במהרה לאזוריה החשוכים של אמריקה.


"בלש אמיתי" היא הבייבי של ניק פיזולטו (יוצר הסדרה) ואם הוא רק יצליח בפרקים הבאים להימנע משחזור בולט מדי של העונה הראשונה, הרי שמצפה לנו מותחן בילוש סוחף ומרתק לכל הפחות. נכון לעכשיו, בהחלט שווה לעקוב.


"בלש אמיתי" משודרת ב-yes, הוט תקשורת HOT ו-סלקום tv בימי שני, בצמוד לשידור בארה"ב.

 

לכל העדכונים החמים, הכתבות והחדשות: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת החברים שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו באינסטגרם ובפייסבוק או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

bottom of page