top of page

תודה!

"המנדלוריאן" עונה 2 - ביקורת סדרה

עודכן: 26 בפבר׳

"המנדלוריאן" חתמה את עונתה השנייה בפרק סיום סוחף ועמוס אקשן, שהגיע לשיאו עם אחת הסצנות המרגשות והעוצמתיות בתולדות "מלחמת הכוכבים". "המדלוריאן" עונה 2, ביקורת.

הפוסטר של "המנדלוריאן" | צילום: באדיבות דיסני פלוס
הפוסטר של "המנדלוריאן" | צילום: באדיבות דיסני פלוס

להטבות בלעדיות, כרטיסים במתנה ועוד הפתעות: הצטרפו לאינסטגרם שלנו! 


בעידן בו נדמה היה כי הזיכיון איבד את דרכו ואת ייחודו, מאז נרכש על-ידי אולפני דיסני, מדהים לראות כיצד יוצר הסדרה ג'ון פאברו הצליח להפיח במותג חיים חדשים. מי שהתניע את היקום הקולנועי של מארוול עם "איירון מן" אי-שם ב-2008, ולדעת רבים אף ביים את הרימייק הטוב ביותר מבין הקלאסיקות של בית העכבר (הלא הוא "ספר הג'ונגל"), קיבע לאחרונה את מעמדו בתודעה גם כמושיעם של מעריצי הגלקסיה הרחוקה-רחוקה.

סדרתו של פאברו מתנהלת רוב הזמן כיצירה בה ההרפתקות כמעט מנותקות אחת מהשנייה, מעין אוסף של מיני-סיפורים שנשזרים אל תוך נרטיב-על אחד גדול. כמעט ואין בה פיתוח דמויות, תהליכים מנטליים ממשיים או המשכיות הנובעת מיחסי סיבה ותוצאה. רוב פרקיה פותרים את הבעיה הספציפית שניצבת במרכזם עוד במסגרת 40 הדקות העומדות לרשותם, כשלפעמים תחושת ההליכה במקום משתלטת.


ולמרות זאת, יש קסם עצום בסדרה הצבעונית הזאת. בין רגעי הומור מתפרץ, אקשן ואפקטים שנדיר לראות בתוצר טלוויוזיני, לרגעים בהם עליי לנתק את המחשבה החוזרת "לעזאזל, זה פשוט גאס פרינג בחליפת חלל מוזרה" – יש בה גם לב, יש בה גם רגש ואגדיל ואומר: יש בה גם רגעים של קולנוע טהור. כזה שלא צריך מילים מפוארות או שורות-מחץ ממוחזרות ומסתפק בחילופי מבטים, בהבעות מעודנות, בשפת-גוף אנושית ונקייה שאומרת יותר ממה שהמילה המדוברת תוכל לו אי-פעם.

כך פתאום, בסיום העונה המהנה הזו, רגע אחד יפהפה וקולנועי שכזה כמו מזמן לפתחנו פרספקטיבה טרייה על כל מה שהגיע לפני. בימים בהם רבים מאיתנו יושבים ספונים בביתנו, "המנדלוריאן" לקחה אותנו מדי שבוע לחוויה אחרת בעולמות שונים ומשונים. חלקם היו נדושים, אחרים היו מרהיבים ומותחים ומקצתם בורכו בקטעי פעולה שלא יביישו סרט מן השורה (הפרק של רוברט רודריגז, אני מסתכל עליך).


ובתום שמונה פרקים קצרים, ברגע אחד, זה פשוט נגמר. ברגע אחד מחלחלת לפתע ההבנה עד כמה החיבור לדמויות האלו נבע לא רק מההזדהות עם הקשר האוהב שנרקם ביניהן, כי-אם גם מהיותנו שותפים מלאים לתלאות, לדרך ולמסע שהן עברו. זהו סוד הקסם של "המנדלוריאן", שמנצח בקלות כל תסריט עמוס אג'נדות שטחיות ופאן-סרביס סתמי ומביס בהינף-יד כל ניסיון לנגן על מיתרי הנוסטלגיה.

"המנדלוריאן" עונה 2 מכבדת את העבר, אך גם מכניסה דם צעיר ורענן. מתקיימת בתוך יקום "מלחמת הכוכבים", עם מאפייניו הברורים, אבל גם עומדת בפני עצמה. מעל לכל, היא חשפה אותנו לשני גיבורים מרגשים שכבר נכנסו לפנתיאון הדמויות האהובות בפרנצ'ייז: צמד ניגודים משלימים שהפכו לצוות מנצח. האחד כמעט חסר פנים והאחר שמספיק מבט אחד בפניו כדי להתאהב בו.


לא משנה מה ממתין לנו בעונה הבאה או בסדרות הבאות, השיא הרגשי שקיבלנו כאן – שהגיע אחרי מסע שלם, מחושב ומשמעותי – ייחרט בתודעה כאירוע מכונן בתולדות "מלחמת הכוכבים". ובנימה זו, יהי הכוח עמכם.

 

לכל העדכונים החמים, הכתבות והחדשות: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת החברים שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו באינסטגרם ובפייסבוק או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

bottom of page