top of page

תודה!

"דברים מוזרים" 4 - כרך 2: חמש תיאוריות גדולות לסיום העונה

עודכן: 27 ביולי 2023

לכבוד עליית שני הפרקים האחרונים של "דברים מוזרים" 4 ב-1 ביולי הקרוב, קבלו חמש תיאוריות מרגשות לסיום הגדול ולקראת העונה החמישית והאחרונה של הסדרה.

ימשיך גם לעונה הבאה? | צילום: באדיבות Netflix
ימשיך גם לעונה הבאה? | צילום: באדיבות Netflix

לכל העדכונים החמים: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע!


שני הפרקים האחרונים בעונה הרביעית של דברים מוזרים (Stranger Things) כבר כמעט כאן, והרשת כמרקחה. עם שחרור הטריילר המהפנט לחלק הסיום המדובר, המעריצים ניתחו אותו ביותר אובססיביות מסרטון של ההתנקשות בקנדי או הפרקים הגדולים של אבודים (Lost) - והכל בניסיון לנסות לדלות ולו פיסת מידע קטנטנה על מה שצופן העתיד. ישנן אינספור תאוריות בנוגע למה שממתין לנו בשני הפרקים האלו, וחלקן קצת, איך נאמר, יצירתיות. לכן, זרקתי החוצה את כל ה"אדי הוא מספר עשר" וכו' - ונשארתי עם חמש התיאוריות שנראות לי הכי סבירות להתרחש.


שימו-לב: ספוילרים בהמשך לחלק הראשון של עונה 4


מישהו עומד למות (טוב נו, זה סטיב)

האם אנחנו צריכים לפחד לגורלו? | צילום: באדיבות Netflix
האם אנחנו צריכים לפחד לגורלו? | צילום: באדיבות Netflix

יוצרי הסדרה, האחים דאפר, כבר תיארו את העונה הרביעית כ"עונת משחקי הכס", בעוד שנואה שנאפ (וויל) הודה שהולכות להיות העונה "כמה מיתות". אז זו לא שאלה של "האם" כמו של "מי" - והתשובה ההגיונית, לדעתי, היא סטיב. הוא לא היה אמור לשרוד את העונה הראשונה מלכתחילה, אבל היוצרים כל-כך אהבו את ג'ו קירי ששינו את התסריט כדי שימשיך.


קשת הסיפור שלו מאז הייתה אולי הכי מרתקת – מקלישאת האייטיז של ספורטאי פופולרי שנטפל לחנונים, הוא הפך לאמא יחידנית ששומרת עליהם. כבר בחלק הראשון הוא הראה נכונות להקריב את עצמו, והותקף על ידי העטלפים בעולם ההפוך. לאורך העונה, כל האינטראקציות בינו לבין האקסית המיתולוגית שלו ננסי הראו שלסטיב עדיין יש רגשות כלפיה, וכזכור החלק הראשון נגמר כשהיא ניצבת לבדה מול וקנה. מה יותר מושלם מזה שסטיב יקריב את עצמו כדי להציל אותה?

 

אחד/הנרי קריל/וקנה - הוא אבא של אילבן

"אילבן, אני אבא שלך" | צילום: באדיבות Netflix, Lucasfilm
"אילבן, אני אבא שלך" | צילום: באדיבות Netflix, Lucasfilm

האחים דאפר סיפרו בעבר שהעונה הזאת הושפעה מאוד ממלחמת הכוכבים: האימפריה מכה שנית - ומה היה הטוויסט הכי גדול של הסרט? בדיוק, דארת' ויידר מתגלה כאבא של לוק. ספר רשמי של הסדרה אמנם גילה שאבא של אילבן היה אדם רגיל, אך בסדרה עצמה לא הייתה שום אינדיקציה לגבי זהותו. זה לא מופרך לחשוב שד"ר ברנר השתמש בחומר הגנטי של קריל כדי לעבר את אמא של אילבן.


היו בתוכנית שלו כ-18 ילדים, אבל היחידה שהכוחות שלה התקרבו לאלה של אחד/קריל היא אילבן. הנרי היה בן 23 כשהיא נולדה ב-1971, ותמיד עזר לה כששניהם היו במעבדה. אם לא די בכך, הוא אמר במפורש שהוא "שמח מאוד" שהיא נולדה, ודיבר על כמה הוא והיא "דומים". זוכרים כשהופר אמר לדימיטרי שאנשים "מתוכנתים לדחות את האבות" שלהם? זה הולך להיות רגע ה-"I am your father" של הדור שלנו.

וויל יצטרף לווקנה/יהיה הנבל של העונה האחרונה

אנחנו לא כל כך שונים, אתה ואני... | צילום: באדיבות Netflix
אנחנו לא כל כך שונים, אתה ואני... | צילום: באדיבות Netflix

בעונה בה כולם שכחו את יום ההולדת (והקיום) שלו, זה הדבר הכי טוב שיכול לקרות לוויל. כל הסימנים שם: למשל, הציור שלו, שעדיין לא ראינו בשלמותו; אילבן שחושבת שהוא בשביל "בת שהוא אוהב", אבל מה שראינו ממנו מספר סיפור אחר, אפל יותר. אולי זה העולם ההפוך או החלק עליו וקנה שולט? הסדרה עובדת שעות נוספות בשביל לשרטט קווי דמיון ביניהם.


כמו-כן, ויקטור קריל וג'ויס באיירס מתארים את הבנים שלהם בדיוק באותן מילים – "ילד רגיש". וויל שרד יותר זמן מכל אדם אחר בעולם ההפוך – שקפא בדיוק בנקודה בה נכנס אליו לראשונה – וסובל מטראומה שמאוד הגיוני שתמשוך את וקנה. הוא בילה את רוב העונה בזעם שקט על אילבן, מייק ומערכת היחסים שלהם, וייתכן שיישבר, יבגוד בחבריו ויצטרף לווקנה – או לפחות יהיה הנבל של העונה החמישית. מה קשה יותר להביס ממפלצת? חבר, כמובן.

 

היועצת של בית הספר עובדת עם וקנה

טיק טוק, טיק טוק | צילום: באדיבות Netflix
טיק טוק, טיק טוק | צילום: באדיבות Netflix

מה אם מיס קלי, היועצת הנחמדה של תיכון הוקינס, היא משתפת-פעולה בסתר של וקנה? זה לא הזוי כמו שזה נשמע. בואו נתחיל בכך שהיא פגשה כל אחד ואחת מהקורבנות שלו עד עכשיו, ותיעדה את הטראומה שחוו בתיקים שלהם. כרגע, זה הדבר היחיד שמקשר אותם. צירוף מקרים? אולי, אבל אם תסתכלו מקרוב על השרשרת שלה, תראו שהיא בעצם שעון שנמצא בתוך מפתח.


במילים אחרות, היא ה"מפתח" לתעלומה הזאת, בעוד ששעון אורלוגין הוא כמובן מוטיב חוזר במתקפות של וקנה. מיס קלי נראית כמו אדם מאוד אכפתי אבל אם באמת כך הדבר, מדוע היא לא דיווחה לאף גורם חיצוני שכל הילדים חוו בדיוק את אותם סימפטומים לפני שווקנה תקף אותם? שתי תשובות אפשריות: היא עובדת איתו מרצון מאיזושהי סיבה; או שהוא מכריח אותה להעביר לו מידע על קורבנות פוטנציאליים.

אדי ו/או רובין יצילו את ננסי

סוף-סוף, הגיבורים שמגיעים לנו | צילום: באדיבות Netflix
סוף-סוף, הגיבורים שמגיעים לנו | צילום: באדיבות Netflix

התיאוריה הזאת לא מרעישה עולמות בהכרח, אבל אם היא נכונה היא תהווה פרס מגניב למדי למעריצים האובססיביים ביותר של הסדרה. בטריילר האחרון שיצא לחלק השני, רואים את אדי מנגן על הגיטרה שלו בטירוף - אולי הוא מנסה להציל את ננסי מטלפיו של וקנה, שבמאורתו היא נראתה לאחרונה בסוף של הכרך הראשון?


אוקיי, יכול להיות, אבל כדי להציל אותה הוא צריך לא רק לנגן משהו אלא לדעת גם ספציפית מה לנגן. פה רובין נכנסת לתמונה: במהלך ביקורה בחדרה של ננסי מוקדם יותר, היא התחילה לחטט בחפצים שלה. אחד מהדברים שהיא בוחנת, יחד עם תיבת נגינה ופוסטר של טום קרוז (כבוד על "אהבה בשחקים: מאווריק", אגב), הוא קסטות של מוזיקה. השוט לא ארוך, אבל רואים בבירור את רובין מסתכלת על הקסטות, רמז לכך שהיא אולי יודעת איזה שיר יוכל להציל את ננסי מהנבל הזדוני.

 

לכל העדכונים החמים, הכתבות והחדשות: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת החברים שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו באינסטגרם ובפייסבוק או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

bottom of page