top of page

תודה!

"הודעה אדומה": נטפליקס הכריזה על שני סרטי המשך - האם המהלך ישתלם?

עודכן: 25 בפבר׳

לפני מספר ימים נטפליקס הכריזה כי "הודעה אדומה" יזכה לשני סרטי המשך. סרט האקשן החדש - בכיכובם של גל גדות, דוויין ג'ונסון וראיין ריינולדס - אמנם שבר שיאי צפיות עבור שירות הסטרימינג, אך האם ההכרזה על שני סיקוולים, כבר מעכשיו, איננה מעט מוגזמת?

הודעה אדומה | נטפליקס
גל גדות, דוויין ג'ונסון וראיין ריינולדס. מתוך "הודעה אדומה" | באדיבות NETFLIX

להטבות בלעדיות, כרטיסים במתנה ועוד הפתעות: הצטרפו לאינסטגרם שלנו! 


בין שביקשתם ובין שלאו, נטפליקס עומדת לצלם שני סרטי המשך להודעה אדומה (Red Notice). הם יצולמו אחד אחרי השני כדי לחסוך בעלויות ובזמן וכדי להתגבר על אילוצי הלו"ז של שלושת הכוכבים הראשיים - דוויין ג'ונסון, ראיין ריינולדס וגל גדות, שיחזרו לתפקידיהם. גם הבמאי ראוסון מרשל טורבר (סוכן וחצי, גורד שחקים) יחזור לכס הבימוי, ולפי הדיווחים האחרונים ההפקה צפויה להתחיל בתחילת 2023.


כמובן, זאת לא תהיה הפעם הראשונה בה אולפנים מפיקים כמה סרטים אחד אחרי השני. בין היתר, בדיסני עשו זאת עם שודדי הקריביים: תיבה של איש מת והמשכו סוף העולם, אולפני מארוול דגלו בכך עם הנוקמים: מלחמת האינסוף והמשכו סוף המשחק ואולפני האחים וורנר צילמו כך את טרילוגיית שר הטבעות וכן את שני חלקיו של הארי פוטר ואוצרות המוות. אותו הדבר קורה גם במקרה של סרטים עתידיים כמו אווטאר 2 ו-3, ולאחר מכן ההמשכים אווטאר 4 ו-5 ואי-אפשר לא להזכיר את משימה בלתי אפשרית 7 ו-8.

הודעה אדומה | נטפליקס
גל גדות, דוויין ג'ונסון וראיין ריינולדס. מתוך "הודעה אדומה" | באדיבות NETFLIX

על פניו, המהלך עשוי להראות תמוה בכל פעם מחדש: כיצד חברות ההפקה לוקחות הימור כזה, ושופכות כמויות עצומות של כסף על שני סרטי המשך (או יותר) לפני שהן יודעות שהדבר ישתלם כלכלית? ואולם פעם אחר פעם, סדרות הסרטים האלו מצליחות בביקורות ובקופות, ומכניסות סכומי עתק, אז כנראה שחברות ההפקה יודעות מה הן עושות. רבים מהסרטים שהוזכרו קודם, חצו את רף המיליארד דולר בהכנסות ונמצאים ברשימת 50 הסרטים הכי מכניסים בהיסטוריה.


כך, למרות הביקורות הקוטלות להן זכה הודעה אדומה, בשורה התחתונה הקהל אמר את דברו, שכן הוא הוכרז כסרט הכי נצפה של נטפליקס עד עתה. שירות הסטרימינג אמנם לא שקוף לחלוטין בנוגע לאופן בו הוא סופר את כמות הצפיות ואת שעות הצפייה בסרטיו, אבל ברור לחלוטין שהודעה אדומה היה סרט מכניס למדי - ונצפה מאוד - ולכן אין שום סיבה להמר שזה לא יקרה שוב (ושוב).

שיטת ספירת הצפיות של נטפליקס עברה לאחרונה שינוי. עד היום, כל שתי דקות צפייה בתוכן נספרו כצפייה אחת, ולכן כאשר כמות הצפיות הייתה ידועה, גם כמות הצופים הייתה ידועה. השיטה הזאת לא באמת משקפת את הצלחת הסרט, שכן שתי דקות צפייה בסרט של שעתיים זה לא דבר כל-כך טוב, בלשון המעטה. עם זאת, שיטת הספירה הזאת נפוצה גם בשירותים אחרים: יוטיוב לדוגמה סופרת שלושים שניות כצפייה. אבל כאמור, השיטה השתנתה ומעכשיו בנטפליקס קיים דיווח על שעות צפייה ולא על כמות הצפיות.


לפיכך, אי-אפשר לדעת כמה אנשים באמת צפו בסרט. אם נטפליקס תדווח שסדרה חדשה שלה נצפתה במשך מאה מיליון שעות בשבוע הראשון, לא ניתן בדיוק לאמוד את הכמות: האם מיליון איש צפו רק בפרק הראשון והפסיקו, או שמאה אלף איש צפו בכל עשרת הפרקים, או ששלושים מיליון איש הציצו רק לשתי דקות. נטפליקס כמובן זוכה להרבה ביקורת בנושא, מאחר והוא מקשה על אנשים להבין האם הסרט שמולם באמת שווה את הזמן - או שפשוט יחסי הציבור שלו טובים.

הודעה אדומה | גל גדות | נטפליקס
גל גדות. מתוך "הודעה אדומה" | באדיבות NETFLIX

בסופו של דבר, באופן אישי אני כן נהניתי מהודעה אדומה, פשוט כי כיף לראות על המסך את שחקניו הראשיים ביחד. הדינמיקה ביניהם מצחיקה, הם לא לוקחים את עצמם ברצינות והעלילה המוגזמת משתלבת עם הטון של הסרט כולו. כל הדברים האלה הפכו אותו לסרט מהנה, שאפשר לכבות מולו קצת את המוח ולראות בבית מבלי לחשוב יותר מדי. נדמה לי כי ההנאה שלי נבעה מפני שהתייחסתי אליו כפי שהוא, סרט מטופש וקליל, מצחיק לעיתים, ובעיקר שטותי.


בעולם מושלם, כמובן שגם הסרטים המטופשים יגיעו ללא חורים בעלילה ועם פיתוח דמויות ראוי, אבל אם זה לא קורה - זה לא בהכרח קץ האנושות. יש ימים שבהם אני רוצה לצפות בסרטים איכותיים, סבוכים ומסובכים שיגרמו לי לחשוב עליהם גם כמה ימים אחרי - בהם, סתם למשל, אויב, המפגש או יצורים ליליים - ויש ימים בהם לא אתנגד למהיר ועצבני 38 או הודעה אדומה. לפעמים זה עושה את העבודה.

 

אתם מוזמנים להצטרף אלינו בקבוצת הפייסבוק הרשמית החדשה של מאה בקולנוע. אם אתם עדיין לא שם, אפשר גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו בפייסבוק ובאינסטגרם. ניתן גם לשלוח הודעה בדוא"ל לכל הצעה, רעיון או משוב בהם תרצו לשתף.

bottom of page