top of page

תודה!

הכתבות האחרונות במגזין

עוד במגזין

תמונת הסופר/תשחר לוי

ספיידרמן הגיע למחשב ב-Marvel's Spider-Man Remastered - האם היה שווה לחכות?

עודכן: 5 ביולי 2023

איש העכביש הוא הכוכב ברימסטר הטרי של סוני. ב-Marvel's Spider-Man תיכנסו לנעלי הגיבור האהוב ותוכלו לשוטט ברחבי ניו יורק, ליהנות מקרבות ממכרים ועלילה מרתקת - וכל זאת לצד שיפורים גרפיים משמעותיים.

לכל העדכונים החמים: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע!


קיץ. חם, דביק ולח והחופש הגדול עוד רגע נגמר. כדי לסייע לכולנו לבלות קצת יותר בנעימים בבית הממוזג, בסוני החליטו לשגר אלינו מחדש את Marvel's Spider-Man בגרסה משודרגת למחשב, שמאפשרת לחוות את המשחק כמו שלא יכולנו לפני כן. במהלך הסיפור תזכו לגלם, איך לא, את איש העכביש האהוב, שנקלע לרשת של תככים ומזימות מצד נבלי העיר ניו-יורק ובמקביל מנסה לשמר את זהותו כפיטר פארקר. בד בבד, יהיה עליו להתמודד עם לחצים בעבודה, שברון-לב והעובדה הכואבת שזרקו אותו ואת חפציו מהדירה השכורה שלו - והישר לרחוב.

איחור אופנתי של גיבורי על


למי שטרם חוו את המשחק קודם לכן בשנת 2018 ב-PS4 ולאחר מכן ב-PS5, הכותר פותח על-ידי Insomniac Games והופץ באופן אקסקלוסיבי לאותן הקונסולות על-ידי אולפני Sony Interactive Entertainment. מאז אותה שנה הכותר זכה להצלחה כבירה בעולם הגיימינג - הן הודות לסיפור המקורי והמרתק בהשראת הקומיקס והן בזכות משחקיות ועולם פתוח ייחודיים - והצליח לקבע את מעמדו כרב המכר החדש של חברת Sony בשיתוף עם Marvel.


העלילה מתמקדת בעיקר בפיטר פארקר/ספיידרמן, המתפאר בוותק של כ-8 שנים בתפקיד. בזמן שעבר הוא ביסס את מעמדו כמגן השכונתי של העיר ניו יורק, סיים את התואר, התקבל כעוזר המעבדה בפרויקט מדעי פורץ דרך, ואפילו הפך מסטודנט מרושש לבוגר אוניברסיטה שלא מצליח לסיים את החודש. אך זה כמובן לא מה שישבור את רוחו של גיבורנו האהוב, המתאפיין באופטימיות, מוסר והומור חסרי-מעצורים, המעניקים לו ולשחקנים תקווה גם במצבים המייאשים ביותר.

לעיר ללא הפסקה דרוש גיבור עם סיבולת לב ריאה. מתוך Marvel's Spider-Man | צילום מסך בזמן המשחק, שחר לוי
לעיר ללא הפסקה דרוש גיבור עם סיבולת לב ריאה. מתוך Marvel's Spider-Man | צילום מסך בזמן המשחק, שחר לוי

במהלך המשחק תכירו מספר דמויות - חדשות ומוכרות מהקומיקס גם יחד - המתפקדות כבעלות בריתו של ספיידי. בהן ניתן למשל למצוא את מרי ג'יין ומיילס מורלס (עליהם אף נזכה לשלוט ברגעים מסוימים ושוברי-שגרה במשחק), הדודה מאי והשוטרת יוריקו וונטנבי. מצדו השני של המתרס, תיתקלו גם בגלריית הנבלים המוכרת כמו סקורפיון (Scorpion), שוקר (Shocker), טומבסטון (Tombstone) ועוד. עבורי הדמות שהותירה את חותמה במשחק היא לא אחרת מזו של ג'יי ג'ונה גיימסון העצבני, אותו תוכלו לשמוע בפודקאסטים קונספירטיביים רוטנים, שיתבלו את זמן השוטטות שלכם ברחבי העיר בהומור טהור.

"עם סיפור טוב באה גם... משחקיות גדולה מהחיים"


תחילת המשחק מכניסה אותנו ישר לעניינים. כבר בסיקוונס הפתיחה, שלא מבייש רצף אירועים דומה בסרט אקשן או סדרה מצוירת אודות הגיבור, ניתן לראות כיצד פיטר פארקר מתלבש ברישול ובחן נערי כדי להספיק להגיע בזמן למעצרו הקרב ובא של ווילסון פיסק, הידוע בתור הקינגפין.


עם הגעתו של ספיידי יחד עם כוחות המשטרה למבצר של ברון הפשע, נראה שהאחרון לא מתכוון להיכנע בקלות. לרשותו ניצב צבא שלם של בריונים, שיעשו הכל כדי שהבוס שלהם ימשיך לנפח להם את המשכורת. עם זאת, אלו הם רק רגעי הפתיחה של המשחק שעתיר ברגעים מותחים ומורטי-עצבים, שלעיתים אף יאפשרו לכם להשתתף באופן אינטראקטיבי במה שמכונה "Quick Time Events" - רגעים שיכריעו האם ספיידי יוכל להגיב בזמן ובכך להציל את המצב בעיתוי הנכון.

"התחנה הבאה כלא רייקר'ס, נא לרדת בזהירות." מתוך Marvel's Spider-Man | צילום מסך בזמן המשחק, שחר לוי
"התחנה הבאה כלא רייקר'ס, נא לרדת בזהירות." מתוך Marvel's Spider-Man | צילום מסך בזמן המשחק, שחר לוי

מלבד העלילה המרכזית, ניתן לראות כיצד פיטר פארקר עושה ג'אגלינג מנטלי ופיזי בין שתי הזהויות שלו. כמו תמיד במקרה שלו, הן לא מאפשרות לו להתחייב באופן מלא לשום פרויקט או מערכת יחסים, למרות רצונו העז להצליח בשני הנתיבים של חייו. כך למשל, פיטר מנסה לחדש את הקשר שלו עם מרי ג'יין, לעזור לדודתו מאי בבית התמחוי בעיר (F.E.A.S.T) ולהצליח כעוזר מעבדה, אך לא עולה בידו להשקיע מספיק זמן במקום אחד לפני שהוא מוקפץ לעוד אירוע פלילי או אסון נוסף שפוקד את עירו האהובה.

אבל אלו כמובן לא הצרות היחידות של ספיידי. לאחר שהדיח את הקינגפין מכיסאו, הדבר בעצם הוביל לוואקום שלטוני בעולם התחתון, שמשך לתוכו צרור של בעיות ואויבים מסוכנים ביותר. האם פיטר יצליח למצוא את האיזון בין החיים הפרטיים לבין חייו כספיידרמן או שמא האויבים שלו סוף-כל-סוף יצליחו להתיש אותו לכדי כניעה והשתלטות על העיר? כמתבקש, הנרטיב מדגיש את מחירה של הקרבה, חשיבותה של אחווה וגדלותה של אחריות כאשר אדם בוחר לשאתה על כתפיו.

טיפוסים חביבים בסך הכל. מתוך Marvel's Spider-Man | צילום מסך בזמן המשחק, שחר לוי
טיפוסים חביבים בסך הכל. מתוך Marvel's Spider-Man | צילום מסך בזמן המשחק, שחר לוי

מלבד העלילה המרכזית - ועוד 3 הרחבות סיפור חינמיות שנכללות במהדורה החדשה למחשב - עולם המשחק מתפרש למספר משימות צד אטרקטיביות ואף מרתקות במפתיע, שמדגישות את חשיבותו ותפקידו של ספיידי כשומר השכונה הידידותי. כל משימה מסתירה בסיומה פרסים מתגמלים ויוקרתיים, כמו חליפות ססגוניות, יכולות מיוחדות ופריטים נוסטלגיים מן העבר.


כך לדוגמה, במשימה אחת תנסו להחזיר לפעילות תחנות מדע ניסיוניות, שמטרתן המרכזית היא שמירה על איכות הסביבה בעיר; במשימה אחרת, גיבורנו ייאלץ להתעסק באיסוף תמוה של יונים בחזרה אל הכלוב. זוהי משימה שמקבלת עומק נוסף כאשר הסיפור שמאחוריה מתגלה בפנינו בהדרגה.

במקביל, חשוב לציין לטובה את מערכת הלחימה המשוכללת, שתאפשר לכם לתעל את יכולת טווית הקורים, הגמישות והזריזות העכבישית שלכם כדי ללכוד את אויביכם בפקעת קורים או ליירט רקטות שמכוונות ישר לתוך הפרצוף שלכם. אבל אל תחשבו שהולכים להיות לכם חיים קלים ברגע שמקסמתם את עץ הכישרונות, כי ככל שהמשחק מתקדם כך תצטרכו להתמודד עם גלים של אויבים מגוונים, שרק ילכו ויהפכו לקשוחים יותר עם התקדמותכם במשחק.


אם כבר ציינו רשתות ועכבישים, אין ספק שאחד האלמנטים הכי ממכרים ואימרסיביים במהלך המשחק הוא היכולת לחצות את המפה הענקית של העיר ניו-יורק לאורכה ולרוחבה. על-ידי טוויית קורים תוכלו לעבור בכל רחבי העיר, בליווי של מוזיקה דרמטית ומרוממת שתגרום לכם לטריגר חיובי - בכל פעם שתלחצו על הכפתור המתאים.

"בוא ונביא לך ת'פאנק...Punk" מתוך Marvel's Spider-Man | צילום מסך בזמן המשחק, שחר לוי
"בוא ונביא לך ת'פאנק...Punk" מתוך Marvel's Spider-Man | צילום מסך בזמן המשחק, שחר לוי

במהלך המשחק השתמשתי בבקר ה-Dualsense של ה-PS5 מאחר והיה לי חשוב להתנסות באלמנט ה-Haptic Feedback שלו, שעד עתה היה שייך באופן אקסקלוסיבי רק לקונסולת הפלייסטיישן. אני חייב להודות שהתמכרתי לשימוש בו, היות שניכר כי המשחקיות מעודדת שימוש בו מטעמי אימרסיביות ונוחות בשליטה על המתרחש. אין בכך כדי לומר בהכרח כי השימוש במקלדת ובעכבר אינו אופטימלי בהשוואה, אך מהרגע שתתנסו באלטרנטיבה אין לי ספק שיהיה לכם קשה להחליט מהי הדרך המועדפת עליכם.

קורים, צללים וקרניים באיכות גבוהה


עכשיו כשהגענו למנה העיקרית, אתם בטח שואלים את עצמכם באיזו רמה צריך המחשב שלכם לעמוד כדי להריץ את המשחק באיכות הגבוהה ביותר. סוני דאגה לפרסם את הדרישות הרשמיות באתר המשחק, ולכבוד השקתו גם חברת Nvidia דאגה להוציא סרטון המחשה קצר ובו כל המאפיינים הבאים: שדרוג וליטוש מודל הפנים של הדמויות; רמת פירוט (Level of detail) שמתעלה על הביצועים של PS5’s Ray-Tracing mode; ביצועים שנוגעים בתקרת ה-120 פריימים בשנייה (FPS); וכן רזולוציה המותאמת למסך אולטרה רחב עד 2160P באיכות 4K.


כמו-כן, הוכנסו אפשרויות של AA (החלקת קצוות משוננים) שכוללים אפשרויות רקונסטרוקציה/שדרוג שנוספו לצד DLAA ו-DLSS ו-TAA, SMAA ו- FSR2.0 של המפתחת Insomniac; ישנה כאמור גם תמיכה מלאה ב-DualSense בעל מאפיין Haptic Feedback (באמצעות חיבור USB) לצד שימוש במקלדת ועכבר; ואולי גולת הכותרת: אלמנט ה-Ray-Tracing, המאפשר השתקפויות של קרני-אור, והצללות בדרגה המתעלה מעל ביצועי ה-PS5.

האפשרויות הלו מתווספות לסדרה של תיקונים (patches), המתעדכנים באופן תדיר דרך המערכות של Steam או Epic Games - ומביאים לתוצאות מספקות מעדכון לעדכון. חשוב לומר שאת המשחק עצמו הפעלתי מערכת מחשב עם כרטיס מסך מסוג GeForce RTX 3070 ומעבד AMD Ryzen 5, ואני יכול לומר בבטחה שהוא עובד בצורה חלקה ומלאה בטקסטורות - לרבות Ray-Tracing. לצערי, אכן חוויתי מספר" שיהוקים" ובאגים קטנים, אך כלל לא באופן ששבר את החוויה השלמה.

בכל הנוגע לטווח גרפי רחב, ככל הנראה תוכלו להעביר שעות עד שתמצאו היכן עומד הגבול של המחשב שלכם עם כל האופציות הקיימות: החל מרמת טקסטורה, דרך הצללים וההשתקפויות ועד לצפיפות הקהל והמכוניות. אף על פי כן, ישנם אפקטים קוסמטיים כמו שדה ראייה (FOV) ועומק שדה (DOF), שיגרמו לטשטוש ברקע ועשויים להוביל במצבים מסוימים לנפילה בפריימים. בסופו של דבר, גם עם חומרה בסיסית ניתן לגמרי ליהנות מהמשחק ברמה שמתעלה על קונסולת ה-PS5, אך אם ניתן, בהחלט מומלץ להתנסות במאפייני הדגל שהוזכרו למעלה כדי להגיע לחוויה הייחודית למחשב האישי.

מזל שרוב הפושעים מזיקים כמו זבובים. מתוך Marvel's Spider-Man | צילום מסך בזמן המשחק, שחר לוי
מזל שרוב הפושעים מזיקים כמו זבובים. מתוך Marvel's Spider-Man | צילום מסך בזמן המשחק, שחר לוי

בשורה התחתונה


לסיכום, אם אתם רוצים לסגור את הקיץ כמו שצריך, אבל מבלי להזיע יותר מדי - Marvel's Spider-Man Remastered למחשב האישי בהחלט מהווה אופציה טובה. מדובר בחוויה שתסחרר אתכם החל מהמפגש הראשון, תצניח אתכם לתוך עולם חי ונושם, עם גיימפליי ממכר וסיפור דרמטי וגדוש באקשן. כל אלו משתלבים לבסוף למשחק שירתק אתכם כמו חוברות הקומיקס הטובות ביותר של איש העכביש.

Marvel's Spider-Man Remastered | דירוג סופי: 90 בגיימינג

"ספיידרמן" (Marvel's Spider-Man Remastered) מופץ בישראל על-ידי ישפאר. לצד שחרורו הטרי למחשב האישי (PC), המשחק זמין גם לקונסולות ה-PS5 וה-PS4.

 

אתם מוזמנים להצטרף אלינו בקבוצת הפייסבוק הרשמית החדשה של מאה בקולנוע. אם אתם עדיין לא שם, אפשר גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו בפייסבוק ובאינסטגרם. ניתן גם לשלוח הודעה בדוא"ל לכל הצעה, רעיון או משוב בהם תרצו לשתף.

1件のコメント


ゲスト
2022年8月30日

כתבה מעננית ומפורטת אחשוב לקנות את המשחק

いいね!
bottom of page