top of page

תודה!

מארוול ו-DC לעולם לא יהפכו את זה לסרט: חמשת רגעי הקומיקס ההזויים ביותר

עודכן: 25 בפבר׳

מארוול ו-DC סיפקו לנו לאורך השנים אינספור רגעים קולנועיים בלתי-נשכחים. עם זאת, יש בקומיקס עוד לא-מעט סיפורים שאת חלקם סביר שלעולם לא נראה בקולנוע, כי איך נאמר - הם רק קצת פחות פסיכים מחניבעל לקטר.

למה... למה זה קיים? | באדיבות Marvel
למה... למה זה קיים? | באדיבות Marvel

להטבות בלעדיות, כרטיסים במתנה ועוד הפתעות: הצטרפו לאינסטגרם שלנו! 


אי-שם, בעתיד הלא כל-כך רחוק, אולפני מארוול יאלצו ליצור תוכן שיככבו בו אב הבית בבניין של "הנוקמים", בעוד של-DC לא תהיה ברירה אלא להסריט את עזרא מילר בקטטות אמיתיות ולהוסיף את החליפה של הפלאש ב-CGI. נאהב את זה או לא, זו תוצאה בלתי-נמנעת של המשך כריית כל הקניין הרוחני שלהם, עד הטיפה האחרונה. למרות זאת, אפילו בנקודת הזמן הנוכחית, שתי החברות לא ישקלו אפילו לרגע להפוך את קווי העלילה הבאים - והאמיתיים לחלוטין מהקומיקס - לסדרות או לסרטים.

ספיידרמן עשה מ-ה למרי ג'יין?!


הסדרה המוגבלת ספיידרמן: משטר, שכתב ואייר קארי אנדרוז, מציגה תרחיש מרתק כשלעצמו. בדומה לעלילת האביר האפל חוזר המעולה של פרנק מילר, אנדרוז בוחן עולם בו פיטר פרקר המבוגר עובד כמוכר פרחים אחרי שהתאלמן ממרי ג'יין ו-ויתר על מלחמתו בפשע. מה קרה למרי ג'יין, אתם בטח תוהים? ובכן, לאנדרוז יש תשובה, אבל כנראה תתחרטו ששאלתם: פיטר גרם למרי ג'יין לחלות בסרטן, שהתגלה כסופני.


זה יכל להיות טרגי ואופראי, אלמלא העובדה שהוא גרם לה לחלות בגלל - ושימו-לב טוב עכשיו - הזרע הרדיואקטיבי שלו. לגמרי ברצינות – בסיפור רשמי של מארוול, אחרי שנים של יחסי מין בלתי-מוגנים, הזרע הרדיואקטיבי של פיטר גרם למרי ג'יין לחלות בסרטן. לא יודע מה אתכם, אבל אני לא מסוגל לדמיין את טום הולנד וזנדאיה עם איפור של זקנים יושבים במחלקה אונקולוגית ולא יוצרים קשר עין אחד עם השנייה.

יש מצב שדיסני יתבעו אותך רק על עצם המחשבה על הקומיקס הזה | באדיבות Marvel
יש מצב שדיסני יתבעו אותך רק על עצם המחשבה על הקומיקס הזה | באדיבות Marvel

לויס ליין ולאנה לאנג שוטפות את המוח לסופרמן הפעוט – כדי שיתאהב בהן


שנות ה-60 היו עשור מכונן עבור תעשיית הקומיקס. בצד של מארוול, הוצגו לראשונה ספיידרמן, האקס-מן וארבעת המופלאים. בצד של DC, סופרמן התינוק קיבל מכות בטוסיק מלויס ליין. רגע, מה? בעשור המדובר, מדע-בדיוני הפך לפופולרי בכל רחבי תעשיית הקומיקס, והטרנד לא פסח גם על סדרת הקומיקס החברה של סופרמן, לויס ליין. בגיליון מ-1965, סופרמן עורך ניסוי להחזרת נעורים – על עצמו. הניסוי עובד לכאורה, והוא הופך לסופר-פעוט. בתגובה, לויס מנסה לשטוף לו את המוח כדי שהוא יתאהב בה כשיגדל.

אם לא די בכך, לאנה לאנג, אהובתו של קלארק קנט מימיו בקנזס, מקנאה בה – ומנסה לשטוף לו את המוח כדי שיאהב דווקא אותה. הגיליון נגמר בכך שמתגלה שסופרמן הזה היה בכלל סופרמן מיקום אחר, והשתיים (אולי) לומדות לקח ולא מפעילות יותר לוחמה פסיכולוגית נגד אנשים שעדיין לא נגמלו מחיתולים. מי שלומד מצוין הוא דווקא הסופר-פעוט, שחוזר לממד הבית שלו ומתחתן גם עם לויס וגם עם לאנה, כי פוליגמיה מותרת שם.

הקומיקס היחיד שגרם לנו לרצות להתקשר גם לרווחה וגם למשטרה | באדיבות DC
הקומיקס היחיד שגרם לנו לרצות להתקשר גם לרווחה וגם למשטרה | באדיבות DC

כשהנוקמים הופכים לדומים מדי למשחקי הכס


בין 2000 ל-2015, תחת הכותרת אולטימייט מארוול (Ultimate Marvel), חברת הקומיקס הגישה למעריצים גרסאות קצת שונות ומודרניות יותר לגיבורי העל המוכרים והאהובים שלה. ניק פיורי שנראה כמו סמואל ל. ג'קסון ולא כמו גבר לבן, למשל, הגיע ישירות מהיקום הזה. לפעמים זה היה חדש ומרענן, ולפעמים - ובכן, בנקודה הזו אני רוצה להתעכב על קוויקסילבר ומכשפת השני, או בשמם האמיתי פייטרו ו-וונדה מקסימוף.

גם ביקום האולטימייט, כמו ביקום הראשי, השניים היו תאומים, אבל כאן הם דמו פחות לארון טיילור-ג'ונסון ואליזבת אולסן ויותר לג'יימי וסרסי לאניסטר. במיני-סדרה האולטימייטס 3 של הכותב ג'ף לואב והאמן ג'ו מאדוריירה, וולברין מספר על הפעם ההיא שהוא ריגל אחרי השניים בזמן שהציגו אחד כלפי השנייה אהבה שהיא לא בדיוק משפחתית. הכל נעשה ברמיזות דקות כמו מתאבק סומו, אבל ברור לחלוטין שבאותו היקום, מארוול הפכה לווסטרוז.

זה היה קומיקס ששווק ונמכר לילדים, כן? | באדיבות Marvel
זה היה קומיקס ששווק ונמכר לילדים, כן? | באדיבות Marvel

באטמן מצית כמה פושעים, ואז שוכב עם הקנרית השחורה


פרנק מילר המוקדם הפך את תעשיית הקומיקס על ראשה. בשנות ה-80, עבודות שלו הכתיבו את הטון והובילו להפיכת התעשייה ממוצר לילדים קטנים למשהו שפונה למתבגרים ואף יותר.


במאה ה-21, למרבה הצער, הוא קצת הפך לפארודיה על עצמו. קחו לדוגמה את הסדרה אול סטאר באטמן ורובין, ילד הפלא, שמילר יצר יחד עם האמן ג'ים לי בה סופר מחדש סיפור המקור של רובין הראשון, דיק גרייסון. לא פרויקט בעייתי כשלעצמו, מלבד העובדה שבאחד הגיליונות מילר מצא לנכון להקדיש זמן לאחד הרגעים התמוהים ביותר בהיסטוריה של איש העטלף.

הכל מתחיל כאשר כנופיית בריונים חמושים מחליטה לגנוב משלוח של אקונומיקה, כי זה דבר שקורה. באטמן, בתגובה, מפוצץ אותם במכות ואז זורק עליהם את האקונומיקה ומצית אותם, כי גם זה משהו שקורה. כל הסצנה משובבת הנפש הזו מסתיימת בזה שהקנרית השחורה צופה בו ונדלקת (לא תרתי-משמע הפעם) והם שוכבים – כשהגופות של הפושעים עדיין בוערות ברקע.

ואנחנו חשבנו ש"באטמן ורובין" היה הדבר הכי גרוע שקרה לדמות | באדיבות DC
ואנחנו חשבנו ש"באטמן ורובין" היה הדבר הכי גרוע שקרה לדמות | באדיבות DC

קפטן מארוול ו"פרדוקס הסבא" המחליא ביותר אי-פעם


מאתיים גיליונות זה לא צחוק, ולכן כשהסדרה המקורית של הנוקמים הגיעה לציון הדרך הזה ב-1980, היה צריך סיפור מיוחד לכבוד המאורע. למרבה הצער, הדבר היחיד שמארוול הצליחה לחשוב עליו היה גורם לברי לארסון להתפטר ולשנות איש קשר בטלפון שלה ל"קווין פייגי – לא לענות". ובכן, מרקוס אימורטוס היה בנו של אימורטוס, גרסה של קאנג הכובש ששלט במישור לימבו. אחרי שגם אימו וגם אביו מתו, אימורטוס רצה לעבור לכדור הארץ, אבל לא יכל לעשות זאת משום שנולד בלימבו.

הפיתרון שלו לבעיה היה לחטוף את קרול דאנוורס/קפטן מארוול ללימבו, להעביר אותה התעללות רגשית עד שהיא נכנעת לו ולהכניס אותה להריון. אבל רגע, זה לא נגמר כאן, יש עוד. כשקפטן מארוול חזרה לכדור הארץ, היא יולדת תוך שלושה ימים תינוק, שמתבגר תוך כמה שעות. אותו תינוק הוא לא אחר מאשר מרקוס בכבודו ובעצמו, שהפך בעצם לאבא של עצמו.

בואו נתפלל שזה לא יהיה ב"מלחמות סודיות" | באדיבות Marvel
בואו נתפלל שזה לא יהיה ב"מלחמות סודיות" | באדיבות Marvel
 

לכל העדכונים, החדשות והכתבות אתם מוזמנים להצטרף אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת הפייסבוק שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו בפייסבוק ובאינסטגרם או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

bottom of page