top of page

תודה!

"אהבה, מוות ורובוטים" עונה 2: דירוג הפרקים

עודכן: 24 בפבר׳

מה הפרק שהכי אהבתם בעונה החדשה של "אהבה, מוות ורובוטים" ומה חשבתם עליה בכללי? הנה הדירוג הפרקים הקצרצר שלנו מהפחות טוב לטוב ביותר.

להטבות בלעדיות, כרטיסים במתנה ועוד הפתעות: הצטרפו לאינסטגרם שלנו! 


8. "שירות לקוחות אוטומטי" / Automated Customer Service

במקום השמיני, אחד הפרקים הגרועים בסדרה, משולל כל היגיון פנימי (למה לעזאזל שרובוט לתחזוקת הבית בכלל יכלול אופציות קטלניות שכאלה?) ולא מציג שום דבר שכבר לא ראינו. לא הייתי מתנגד לראות את הסבתא'לה שם יוצאת למסע מלחמה במכונות בסרט באורך מלא, זה יכול להיות אחלה קונספט, אבל הפרק הספציפי עצמו - על הפנים.


7. "בעשב הגבוה" / The Tall Grass

עוד פרק חסר מקוריות לחלוטין, "רכבת הקרח" של בונג ג'ון-הו הציג רעיון דומה מאוד, אותו גם היה לו כמובן זמן לפתח. פרק חסר פואנטה, ללא עומק ממשי ובלי יותר מדי עניין בעולם מאחוריו, שהמפלצות דמויות הזומבים בו גם דומות מדי לאחרות מסרטים קודמים (במיוחד ב"אני האגדה"). עם זאת, האנימציה מיוחדת ויפה ועליה בהחלט מגיע כל הכבוד.

6. "חיים באחסון" / Life Hutch

מגניב לראות את מייקל בי. ג'ורדן באנימציה פוטו-ריאליסטית וגם מאבקו ברובוט שסרח היה קשוח ומלוכלך, אבל גם כאן לא מדובר במשהו שטרם ראינו. ההרגשה בסופו של דבר היא של חלק קטן מסרט גדול יותר וזאת בעיה, כי הרי לא נקבל המשך או הרחבה. גם בכתיבת תסריט לסרט קצר, ראוי שיתקיים פיתוח עלילתי עם מחשבה מאחוריו.


5. "בכל הבית" / All Through the House

האמת שאין לי יותר מדי מה להגיד על הפרק הזה, שהוא יותר חמש דקות על מה היה קורה לא רק אם סנטה קלאוס היה קיים, אלא אם הוא גם היה מפלצת מריירת ומפחידה למראה. זה מסוג הפרקים שלא מבלבלים את המוח יותר מדי, ורק רוצים להציג רעיון מסוים ומטורלל ולתת לנו להמשיך את חיינו. מה אומר ומה אגיד, נחמד.


4. "קרח" / Ice

סוף חסר פואנטה הורס קונספט מרתק ועיצוב ובניית עולם מסוגננים וייחודיים. למרות זאת, הדירוג הגבוה יחסית מגיע הודות לפיתוח סיפורי נכון בשאר הזמן וביצירת דמות ראשית שניתן להבין היטב את מניעיה ומה שעובר עליה. כמו-כן, ההשראה המסוימת מהמשחק Horizon Zero Dawn, לצד הבדלים ממנו במיקום ובאיפיון הנפשות הפועלות, יוצרות אותנטיות שהיה נחמד לראות אותה נבחנת ביצירה ארוכה יותר.


3. "שלג במדבר" / Snow in the Desert

יופי של פרק, עם אקשן ברוטלי, אנימציה מרהיבה ופיתוח לא רע בכלל. קצת מזכיר רגעים ב"מלחמת הכוכבים", קצת דומה בסגנון ל"מקס הזועם", קצת נראה לי שהיה עובד אפילו טוב יותר כמשחק וידאו. בשורה התחתונה, פרק יפה שמשלב היטב בין וויזואליות מהפנטת לסיפור מגניב, בקנה מידה שמודע למקומו ולזמן הריצה שלו ומשתמש בהם היטב.

2. "הענק שטבע" / The Drowned Giant

במקום השני והמכובד, פרק פילוסופי למדי עם סגנון ייחודי ומונולוג מהורהר שנמשך לכל אורכו. יש מי שממש לא יתחברו לצורת העשייה הזו ויראו בה יומרנית, אך לטעמי המשל העומד במרכז הפרק מצליח, גם בזמנו הקצרצר, לעורר מחשבה ולבלוט מעל רובם המכריע של פרקי העונה. נדמה לי שכל אחד ואחת יראו את הענק כנמשל למשהו אחר, וזה בדיוק היופי שבדבר: היכולת לפרש ולדון על מהותו בדרכים שונות (מוזמנים לכתוב את הפרשנות שלכם).


1. "פופ סקוואד" / Pop Squad

הפרק הטוב ביותר בעונה ואף מהטובים שהיו בסדרה עד עתה. סיפור קצר אך שלם, עם פיתוח נפלא של התחלה אמצע וסוף, והצגה מצוינת של עולם מסתורי בו האנושות החליטה להפסיק להתרבות בזכות היכולת שגילתה לחיות לנצח. גם בזמן המועט שעמד לרשותו, הגיבור עובר תהליך יפה וניתן להבין את רחשי לבו ולחוש אמפתיה כלפיו. אי-אפשר שלא לחשוב על "בלייד ראנר" במהלך הצפייה ולי אישית גם חלף בראש הסרט "שיווי משקל" (Equilibrium). עם סגנון נאו-נוארי נפלא שכזה, הלוואי שיצירה היפהפייה הזו הייתה הופכת לסרט באורך מלא.


ומה אתכם? מה הפרקים שהכי אהבתם בעונה השנייה של אהבה, מוות ורובוטים? שתפו אותנו בתגובות.

 

אתם מוזמנים להצטרף אלינו בקבוצת הפייסבוק הרשמית החדשה של מאה בקולנוע. אם אתם עדיין לא שם, אפשר גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו בפייסבוק ובאינסטגרם. ניתן גם לשלוח הודעה בדוא"ל לכל הצעה, רעיון או משוב בהם תרצו לשתף.

bottom of page