top of page

תודה!

ג'ורדן פיל על "אופנהיימר" של נולאן: "זה הסרט שאני הכי מתרגש לקראתו השנה"

עודכן: 19 ביולי 2023

"אני כל-כך מקנא שלא יכולתי להיות על הסט של ההפקה הזו", סיפר ג'ורדן פיל.

ג'ורדן פיל, הפוסטר של "אופנהיימר" | צילום: באדיבות Universal, AP\Getty Images
ג'ורדן פיל, הפוסטר של "אופנהיימר" | צילום: באדיבות Universal, AP\Getty Images

לכל העדכונים החמים: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע!


עם שלושה סרטים בלבד כבמאי, ג'ורדן פיל הפך לשם-דבר בהוליווד לאחר ההצלחה העצומה של סרטו העלילתי הראשון תברח (Get Out). בהמשך הדרך, שני סרטיו הבאים - אנחנו (Us) ב-2019 ואין מצב (Nope) מהשנה שעברה - זכו גם הם לקבלת-פנים מרשימה. אך כמובן, כמו לכל יוצר קולנוע אחר, גם לפיל יש אלילים משלו - וכריסטופר נולאן הוא אחד מהם.


בשיחה שקיים לאחרונה עם ג'וש הורוביץ מהפודקאסט שמח, עצוב, מבולבל (Happy, Sad, Confused Podcast), הצהיר על עצמו פיל כמעריץ של יצירתו של נולאן - וסיפר כי אופנהיימר (Oppenheimer), סרטו הבא של הבמאי, הוא הסרט לו הוא הכי מצפה ב-2023:

"אני לא עובד על הסרט, אין לי חוזה או משהו. אבל כל מה שאני יכול לומר זה שאני כל-כך מקנא שלא יכולתי להיות על הסט של ההפקה הזו. הכישרון מדהים, המראות. ראיתי כמה שנראים פשוט יפהפיים. זה הסרט שאני הכי מתרגש לקראתו השנה".

פיל לא היה האורח היחיד בפודקאסט, והצטרף אליו גם הויט ואן הויטמה - שצילם את סרטו אין מצב ובימים אלו גם מצלם את אופנהיימר. הוא מצדו לא יכל להגיד כלום על הסרט כי לדבריו: "עדיין לא הסכמנו מה מותר ומה אסור להגיד, אז אני מניח שפשוט אסתום את הפה שלי". חשוב לציין כי הויטמה משמש כצלם הקבוע של נולאן מאז 2014 - אז עבד עמו על בין כוכבים, והמשיך גם לדנקרק ו-TENET.


"ג'יי. רוברט אופנהיימר הוא אחת הדמויות האיקוניות של המאה ה-20. פיזיקאי מבריק שהוביל את המאמצים לבניית פצצת האטום עבור ארצו בזמן מלחמה, רק כדי למצוא את עצמו מאוחר יותר מתמודד עם ההשלכות המוסריות של הקידמה המדעית. בביוגרפיה מופתית ועטורת-שבחים זו [...] קאי בירד ומרטין שרווין לוכדים את חייו של אופנהיימר, מהקריירה המוקדמת שלו ועד לתפקידו המרכזי במלחמה הקרה. זוהי ביוגרפיה והיסטוריה במיטבן, מרתקות ואינפורמטיבית מאוד" - כך נכתב בתקציר הרשמי של American Prometheus: The Triumph and Tragedy of J. Robert Oppenheimer, הספר עליו הסרט החדש מבוסס.

אחרי התחלה, טרילוגיית האביר האפל ויתר הסרטים שהוזכרו לעיל, אופנהיימר מהווה את סרטו המלא ה-12 במספר של נולאן. בסרט מככבים קיליאן מרפי בתפקיד הראשי, ולצדו אמילי בלאנט, פלורנס פיו, מאט דיימון, רוברט דאוני ג'וניור, ג'ק קווייד, מת'יו מודין, ג'וש הארטנט, גארי אולדמן, רמי מאלק ונוספים.


אופנהיימר יגיע לבתי הקולנוע בישראל ב-20 ביולי.

 

לכל העדכונים החמים, הכתבות והחדשות: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת החברים שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו באינסטגרם ובפייסבוק או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

bottom of page