top of page

תודה!

אחרי שכבר החליטה לחדש אותה לעונה 2: נטפליקס חזרה בה וביטלה את "המושכים בחוטים"

עודכן: 24 בפבר׳

"המושכים בחוטים" כבר חודשה ביוני האחרון לעונה נוספת. אך כעת, מספר שבועות אחרי שעלה החלק ה-2 בעונה הראשונה - נטפליקס מתחרטת ומודיעה על ביטול.

"המושכים בחוטים" | צילום: באדיבות נטפליקס
"המושכים בחוטים" | צילום: באדיבות נטפליקס

להטבות בלעדיות, כרטיסים במתנה ועוד הפתעות: הצטרפו לאינסטגרם שלנו! 


ביטול סדרות בנטפליקס הוא אמנם לא אירוע יוצא דופן בשלב הזה, אבל השבוע יש לנו מקרה ייחודי עם המושכים בחוטים (Inside Job) - והמוני המעריצים הזועמים שלה. העניין הוא שהסדרה לא רק בוטלה אחרי עונתה הראשונה, היא למעשה חודשה תחילה ביוני האחרון - ורק כעת הגיעה הודעה הפוכה על ביטול. מדובר במהלך נדיר, אך למרבה הצער הוא הופך נפוץ יותר ויותר בעידן הסטרימינג הסוער.

למי שלא מכירים, המושכים בחוטים היא סדרה שיצרה אחת מהתסריטאיות לשעבר של גרוויטי פולס, שיאון טאקאוצ'י - והיא מציגה עולם בו תיאוריות קונספירציה הן אמיתיות. היא התחילה עם 18 פרקים שחולקו לשני חלקים, ובחודש יוני האחרון, מספר חודשים אחרי שידור החלק הראשון בן ה-10 פרקים, היא חודשה לעונה 2.


אבל אז, דברים השתנו. מה שככל הנראה קרה הוא שנטפליקס לא אהבה איזשהו ממדדי הצפייה המצורפים לחלק השני, שעלה בנובמבר 2022. כאמור, זה הוביל אותה לבטל כעת את הסדרה לאחר שחידשה אותה בעבר, דבר שטאקאוצ'י עצמה אישרה היום בחשבון הטוויטר שלה.

התקופה האחרונה הייתה אכזרית לסדרות אנימציה, במיוחד בתאגיד Warner Bros. Discovery החדש - בו שלל סדרות בוטלו וחלקן אף הוסרו מספריית התוכן לחלוטין. נטפליקס, באופן כללי, נוטה להצליח יותר עם פרויקטים באנימציה בהשוואה למתחרותיה, אבל המצב הנוכחי מזכיר את הביטול של טוקה וברטי (Tuca & Bertie), סדרת אנימציה נוספת שזכתה לשבחים רבים, אך נאלצה בסופו של דבר לחפש פלטפורמה אחרת לחידוש.


הקטע החדש הזה של הצהרה על חידוש לסדרה וביטול ההחלטה לפתע אחרי כמה חודשים הוא נדיר, אבל כבר ראינו אותו קורה קודם לכן. כך למשל, נטפליקס חידשה בעבר את GLOW לעונה אחת אחרונה ולאחר מכן הפכה את ההחלטה - וביטלה את הסדרה ללא סיום ראוי.


בזמנו, שלהי 2019, החברה טענה לבעיות בהפקה בעקבות הקורונה כסיבה לביטול. המקרה הנוכחי נדמה כשילוב של מדדים וקיצוץ בעלויות, אבל למעריצים זה לא משנה. המושכים בחוטים כבר הפך כעת לביטוי טרנדי בטוויטר, עם למעלה מ-50,000 ציוצים בשעות האחרונות, מכיוון שהסדרה מצטרפת עתה לבית הקברות של נטפליקס לסדרות בלתי-גמורות.

לא ידוע כמה עונות תוכננו להמושכים בחוטים, אבל לא ניתנה לה אפילו ההזדמנות לצמוח מעט. בד בבד, תוכניות אנימציה אחרות - כמו פה גדול (Big Mouth) - נכנסות עוד רגע לעונה השביעית שלהן לאחר החידוש. בשלב הזה נוכל רק לשער מה היו הסיבות לביטול - עלות אל מול תועלת, שיעורי צפייה ומספר צופים שצפו עד הסוף - אבל עדיין חבל. במיוחד אחרי שכבר הובטח למעריצים (וליוצרי התוכנית עצמה) שתגיע עונה שנייה.

 

לכל העדכונים החמים, הכתבות והחדשות: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת החברים שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו באינסטגרם ובפייסבוק או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

bottom of page