top of page

תודה!

"איך פגשתי את אמא": 10 הפרקים הכי טובים בסדרה

עודכן: 24 בפבר׳

האהבה שלי ל"איך פגשתי את אמא" זהה לאהבה של טד ל"מלחמת הכוכבים", לכן לבחור את הפרקים הטובים ביותר בסדרה היה חתיכת אתגר. למרות הכל, הייתי חייב לנסות: קבלו את 10 הפרקים הגדולים שפשוט מתעלים על כולם.

חברי הקאסט של "איך פגשתי את אמא" | באדיבות CBS
חברי הקאסט של "איך פגשתי את אמא" | באדיבות CBS

להטבות בלעדיות, כרטיסים במתנה ועוד הפתעות: הצטרפו לאינסטגרם שלנו! 


איך פגשתי את אמא (How I Met Your Mother) שודרה בין השנים 2005-2014 על פני תשע עונות ו-208 פרקים. היא הגיעה למסך הקטן מעט אחרי שסיטקום קטנטן אחר (חברים) שידר את פרקו האחרון. חברים שודרה במשך 10 עונות נפלאות, אך למרות קווי הדמיון הרבים בניהן, בעיני איך פגשתי את אמא הציגה רמה אחרת של כתיבה, הומור ויכולת לספר סיפור. צמד היוצרים קרייג תומאס וקרטר בייז וחמשת השחקנים הראשיים - ג'וש רדנור (טד מוסבי), ניל פטריק האריס (בארני סטינסון) קובי סמולדרס (רובין שרבטסקי), ג'ייסון סיגל (מרשל אריקסן) ואליסון הניגן (לילי אולדרין) - יצרו סדרה איקונית ובלתי-נשכחת.

צפיתי באיך פגשתי את אמא המון, ברמה שאני יכול לצטט כמעט כל שורת דיאלוג. האהבה שלי אליה גדולה כל-כך כי יש בה הרבה יותר מבדיחות וזהו. ניתן למצוא בה דרמה רבה וכן אלמנטים כמו כתיבה לא ליניארית, עלילה מעגלית, קווים עלילתיים חוצי-עונות, תשומת לב לפרטים הקטנים ואפילו פסקול מדהים. לא מזמן הסדרה הוסרה מנטפליקס בישראל (מה שהיה בשבילי יום אבל של ממש) וכתיבת הרשימה עשתה לי חשק לצפות בה שוב (ואפילו שוב) - ומקווה שהיא תעשה גם לכם. אלו עבורי עשרת הפרקים הטובים בסדרה (אין חשיבות לסדר).

 

Slap Bet (עונה 2, פרק 9)


רובין לא מוכנה ללכת עם החבורה לקניון בטענה שהיא שונאת קניונים, ובארני ומרשל מתחילים להעלות השערות לסיבה האפשרית לכך. כל אחד מהם מתבצר בעמדתו והם מחליטים להתערב על העניין - המנצח יקבל את הזכות להחטיף למפסיד סטירה. בסוף הפרק מתגלה הסיבה האמיתית לפחד של רובין מקניונים ומרשל זוכה בהתערבות וביכולת לסטור לבארני חמש פעמים. מתי שרק ירצה.


הפרק מתחיל שתיים מהבדיחות החוזרות הידועות ביותר בסדרה. הסטירות מספקות כמה מהרגעים הכי מצחיקים בה, והעבר האפל של רובין ככוכבת פופ בקנדה מתחיל כאן עם שיר מצחיק וקליט, שאף מעניק לרובין עומק שלא היה לה בעונה הראשונה. בעקבות Let's Go to the Mall, הגיעו בהמשך כמה וכמה שירים מקוריים נוספים שמבוצעים על-ידי השחקנים הראשיים. האהבה שלהם ושל היוצרים למוזיקה קומית שמשרתת את העלילה, נותנת רובד שקשה למצוא בסדרות אחרות.

לטס גו טו דה מול! מתוך עונה 2, פרק 9 | באדיבות CBS
לטס גו טו דה מול! מתוך עונה 2, פרק 9 | באדיבות CBS
 

Tick, Tick, Tick (עונה 7, פרק 10)


בארני ורובין מתעוררים יחד במיטה ומחליטים לשמור על כך בסוד. הם מבינים מהר מאוד שהם רוצים לחזור לזוגיות ושאי-אפשר להסתיר את העניין, ולכן הם מקבלים החלטה להיפרד מבני-זוגם. לבסוף, בארני נפרד מנורה, אך רובין נשארת עם קווין - ואנחנו מקבלים את אחד הרגעים הכי שוברי-לב בסדרה.


קו עלילתי נוסף מתרחש בהופעה אליה הולכים לילי, מרשל וטד, כשלפני ההופעה טד ומרשל אוכלים סנדוויץ' ונכנסים לטריפ. כשהם יוצאים מהאולם אנו רואים את התרחשות העניינים מנקודת מבטם ובעוד שמבחינתם עברה שעה, בזמן האמיתי עברו רק שתי דקות. הפרק כולו מוקדש לרעיון הזמן: כיצד עבור בארני הוא עוצר מלכת ובשביל טד ומרשל הוא זורם במהרה. הסצנה של בארני בבר היא רגע דרמטי יפה, שמשלב משחק, כתיבה וסאונד מעולים.

טיק, טיק, טיק... מתוך עונה 7, פרק 10 | באדיבות CBS
טיק, טיק, טיק... מתוך עונה 7, פרק 10 | באדיבות CBS
 

Spoiler Alert (עונה 3, פרק 8)


טד מגיע עם בחורה חדשה לארוחת ערב משותפת עם שאר החבורה, ולאחר שחבריו מגלים לו את האמת עליה הוא מבין שהיא לא מושלמת כפי שחשב. טד מתבאס בעקבות האשליה שנופצה ויוצר שרשרת של ניפוץ אשליות בחבורה: הוא נוהג תמיד לתקן לכולם את הדקדוק; לילי לועסת בקול רם; רובין משתמשת בביטוי מסוים יותר מידי; מרשל מתאר את פעולותיו בשירה; ובארני משתמש בקאצ'-פרייזים כל הזמן.


נוסף על כך, מרשל מנסה להיזכר בסיסמה לאתר שבו נמצאות תוצאות המבחן שיכריע אם הוא יהפוך לעורך-דין. בסוף הפרק רובין שרה את אחד השירים שלו שנתקעו לה בראש, וכך הוא נזכר בסיסמה – מילות השיר. הפרק הזה כתוב פשוט נפלא, הכלי הקומי שבו השתמשו בשביל להגיש את כל הבדיחות בא לידי ביטוי גם בעלילה ותורם לפיתוח הדמות של מרשל.

ואז זה קרה... מתוך עונה 3, פרק 8 | באדיבות CBS
ואז זה קרה... מתוך עונה 3, פרק 8 | באדיבות CBS
 

The Best Burger in New York (עונה 4, פרק 2)


מרשל מקבל החלטה לגבי המשך הקריירה שלו, והחבורה מנסה להתחקות עמו אחר מסעדת המבורגרים מסתורית בה הוא אכל כשעבר לראשונה לניו יורק. לטענתו, מדובר בהמבורגר הכי טוב בעיר ובמשך שנים הוא טעם כל המבורגר שהוא ראה - אבל אף אחד מהם לא מתקרב לרמה של אותו אחד נוסטלגי. לאורך הפרק, החברים עוברים ממסעדה למסעדה עד שבסוף הם מוצאים את ההמבורגר המדובר.


מלבד היותו מצחיק מאוד, מדובר בפרק אותנטי. אני בטוח שכמעט כולם השוו פעם בחייהם בין המבורגרים שאכלו, ושחלקכם אפילו יצאתם למסע חיפוש כזה בדיוק (אוכל להעיד על עצמי שעשיתי דבר כזה). יש קסם בשוטטות ברגל בעיר חדשה וגילוי מקומות חדשים - ומרשל מספר כאן סיפור שקל מאוד להזדהות עמו. הפרק הזה מקנה לחבורה תכונות שמאפיינות אותה ממש כמו אנשים אמיתיים עם חוויות יומיומית.

איפה ההמבורגר הטוב בניו יורק? מתוך עונה 4, פרק 2 | באדיבות CBS
איפה ההמבורגר הטוב בניו יורק? מתוך עונה 4, פרק 2 | באדיבות CBS
 

Slapsgiving (עונה 3, פרק 9)


כל החבורה מתאספת לארוחת חג ההודיה אצל מרשל, לילי וטד. מרשל הכין אתר אינטרנט הסופר לאחור עד ערב החג, ומספר לבארני שכשהשעון יגיע לאפס - הוא יקבל את הסטירה השלישית. בהתחלה בארני חושב שבלי אלמנט ההפתעה הסטירה לא מפחידה, אך ככל שהארוחה מתקרבת רמת הלחץ שלו עולה.


קו עלילתי נוסף עוסק ברובין ובטד, שנפרדו בעונה הקודמת ומנסים להבין מה טיב מערכת היחסים ביניהם כרגע. האם הם יכולים להמשיך להיות חברים? האם הם רוצים לחזור להיות זוג? זו אחת הפעמים הראשונות בהן הצד הזה ביחסיהם מקבל את הדגש הזה. גם כאן יש שיר בלתי-נשכח: מרשל שר ומנגן בפסנתר ובארני מצטרף אליו עם קולות רקע (שלדעתי היו אלתור של ניל פטריק האריס) והתוצאה היא אחד השירים הכי המצחיקים ואהובים בסדרה כולה.

חג שמח. מתוך עונה 3, פרק 9 | באדיבות CBS
חג שמח. מתוך עונה 3, פרק 9 | באדיבות CBS
 

The Playbook (עונה 5, פרק 8)


בארני מראה לכולם את "ספר המהלכים" שלו ומספר על כמה מהם: חלקם מתוחכמים, חלקם מגוחכים וחלקם גובלים בעבירות פליליות. לילי גונבת את הספר ובארני מודיע להם שהוא מבצע את מהלך ''הצוללן'', שלא קיים בו. כולם יורדים לבר ומדברים עם בחורה שאיתה בארני רוצה ללכת הביתה, השיחה גורמת לה לרחם על בארני והם עוזבים את הבר ביחד. החברים מגלים מה היו שלבי המהלך ומבינים שהכל היה חלק מהתוכנית.


בפרק הזה בארני מופיע במלוא תפארתו ותחבולותיו, הדמות שלו עשויה להצטייר כבעייתית בימינו ולמרות שהוא מצחיק רוב הזמן, אם לא בכולו, יש המון רגעים שלא נכתבו בטוב טעם (גם לא לתקופה ההיא). עם זאת, ניל פטריק האריס משחק נפלא, הדמות שלו אחראית לחלק אדיר מהכיף בסדרה, והתחבולות והמהלכים שלו הם אלמנט בלתי-נפרד מהקסם של הדמות.

הצוללן. מתוך עונה 5, פרק 8 | באדיבות CBS
הצוללן. מתוך עונה 5, פרק 8 | באדיבות CBS
 

The Burning Beekeeper (עונה 7, פרק 15)


לילי ומרשל עורכים חנוכת-בית ומארחים את כל חבריהם. מהר מאוד כל האירוע נהרס בעקבות שרשרת של טעויות, ובסוף הפרק אדם בחליפת כוורן רץ בין כתלי הבית כשהוא עולה באש. הפרק מתאר משך זמן של חמש דקות, במהלכן כל האירועים מתרחשים בשלושה חדרים שונים בבית וקורים באותו זמן. אנחנו מתחילים בסלון, ממשיכים אל חדר האוכל ומסיימים במטבח.


בכל אחד מהחדרים מתנהל קונפליקט אחר בין הדמויות, כל פעם מתווכחות שתי דמויות או יותר, וכל הוויכוחים מובילים אחד אל השני עד לסוף הפרק. הפרק הזה הוא מופת של כתיבה, יצירתיות, תזמון ועריכה. בעזרת עריכה מדויקת ותכנון מדוקדק אנחנו מקבלים תוצאה קרובה מאוד לשלמות - וניתן היה לחשוב שהפרק כולו צולם בו-זמנית בזמן אמת.

בלי קאטים. מתוך עונה 7, פרק 15 | באדיבות CBS
בלי קאטים. מתוך עונה 7, פרק 15 | באדיבות CBS
 

Bad News (עונה 6, פרק 13)


לאחר כמה חודשים בהם ניסו להיכנס להריון ללא הצלחה, לילי ומרשל פונים לרופא כדי לעבור בדיקת פוריות והוא מתגלה ככפיל של בארני. תוצאות הבדיקה של לילי מראות שהכל תקין אצלה ולכן מגיע תורו של מרשל. לילי עוזרת למרשל להתגבר על הבושה והוא מספר להוריו על הבדיקה. במשך כל הפרק מרשל ציפה לחדשות רעות, ובסופו הוא מקבל טלפון מהרופא שאומר לו שגם אצלו הכול תקין.


לפני שהוא מספיק לספר ללילי את החדשות הטובות, היא מבשרת לו שאביו עבר התקף לב ולא שרד. הפרק משלב קומדיה ותחכום, בדיחות חוזרת ורגע אחד דרמטי שמכניס לסדרה התמודדות עם אובדן. פרט טריוויה נוסף, שכיום כבר בטח ידוע למעריצים השרופים, הוא שלאורך הפרק מופיעים על חפצים שונים מספרים הסופרים לאחור עד שמרשל מגלה על מות אביו.

חדשות רעות. מתוך עונה 6, פרק 13 | באדיבות CBS
חדשות רעות. מתוך עונה 6, פרק 13 | באדיבות CBS
 

Ducky Tie (עונה 7, פרק 3)


מרשל מגיע עם עניבה שעליה מופיעים ברווזוני אמבטיה ובארני מזדעזע ממנה. בהמשך הפרק, החברים אוכלים במסעדה בה השף מבשל מולם ובארני טוען שהוא יכול לבצע כל מה שהשף עושה. הוא מתערב עם מרשל שאם הוא יצליח הוא יוכל לראות את לילי ערומה, אך אם לא - הוא יאלץ לענוב את עניבת הברווזים במשך שנה. כמו-כן, בזמן הארוחה, טד מספר על המפגש שלו עם ויקטוריה והסיפור מופיע במקטעים.


אנחנו עוברים בין קווי העלילה וקופצים בזמן בין הסיפור של טד שמתרחש בעבר, ובין הוויכוח במסעדה שקורה בהווה. מדובר בפרק כיפי מאוד משתי סיבות: הראשונה היא הבדיחות המעולות; והשנייה היא תזמון המעברים בין קווי העלילה. אמנם אין כאן שום דבר מהפכני, אבל הקפיצה בזמן ובין הנרטיבים השונים, לצד העריכה התזזיתית, יוצרות סיפור מרענן בעולם הסיטקומים.

ברווזים. מתוך עונה 7, פרק 3 | באדיבות CBS
ברווזים. מתוך עונה 7, פרק 3 | באדיבות CBS
 

How Your Mother Met Me (עונה 9, פרק 16)


בפרק הטוב ביותר בעונה התשיעית, אנו זוכים להיחשף לתקציר חייה של האמא, לומדים על חייה הפרטיים ורואים את כל מעלילה מהעונה הראשונה ועד לנקודה זו. קיימים בפרק המון אזכורים לפרטים שכבר ראינו בעבר ובניהם: פאב מקלארנס, פאב פאזלס, המטרייה הצהובה, המסיבה ביום פטריק הקדוש, האיש העירום ושיעור הכלכלה של טד. בסוף הפרק טד וטרייסי יושבים במרפסות של חדריהם הצמודים וטד שומע אותה שרה לעצמה את החיים בוורוד (La Vie En Rose).


איך אמא שלכם פגשה אותי הוא פשוט פרק שמחמם את הלב. האזכורים לעונות הקודמות והקשרים בין חייהם של טרייסי ושל טד משולבים בטוב טעם. טרייסי מקבלת יותר נפח ואישיות, וכנגד כל הסיכויים העונה הזו מעניקה לנו - ממש לקראת סוף הסדרה כולה - עוד דמות מעולה שכתובה היטב. הצופים חיכו לאמא במשך כמעט עשור - ויחד עם צוות הכותבים, כריסטין מיליאוטי הנפלאה הפיחה חיים בדמות שעונה על כל הציפיות.

החיים בוורוד? מתוך עונה 9, פרק 16 | באדיבות CBS
החיים בוורוד? מתוך עונה 9, פרק 16 | באדיבות CBS

ועכשיו תורכם, מה הם הפרקים הטובים ביותר של "איך פגשתי את אמא" בעיניכם? כמו תמיד, מוזמנים לספר לנו כאן בתגובות או בעמודי הרשתות החברתיות שלנו.

 

לכל העדכונים, החדשות והכתבות אתם מוזמנים להצטרף אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת הפייסבוק שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו בפייסבוק ובאינסטגרם או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

bottom of page