top of page

תודה!

"חברים": 10 הפרקים הכי טובים בתולדות הסדרה

עודכן: 24 בפבר׳

כמו פיבי, שנאלצה לבחור בין החבר הכבאי לחבר המורה שלה, לצמצם עשור שלם ו-236 פרקים לעשרה בלבד - זו משימה לא פשוטה. למרות זאת, עשרת הפרקים האלו של "חברים" הצליחו להתבלט מעל השאר עם פנינות קומיות ורגעים בלתי-נשכחים, שנכנסו עמוק ללב.

חברי הקאסט של "חברים" | באדיבות Warner Bros. Studios
חברי הקאסט של "חברים" | באדיבות Warner Bros. Studios

להטבות בלעדיות, כרטיסים במתנה ועוד הפתעות: הצטרפו לאינסטגרם שלנו! 


אם אונאגי ולובסטר הם לא רק מאכלי ים עבורכם, כנראה שגם אתם, כמוני, צפיתם לא-מעט פעמים בחברים (Friends). קומדיית המצבים הפופולרית, שנוצרה על -די דיוויד קריין ומרת'ה קאופמן, עלתה לשידור בשנת 1994 ושודרה במשך עשר שנים. ששת החברים הרווקים שמעבירים את שנות ה-20 שלהם בניו יורק - רוס (דיוויד שווימר), רייצ'ל (ג'ניפר אניסטון), מוניקה (קורטני קוקס), צ'נדלר (מת'יו פרי), ג'ואי (מאט לה-בלנק) ופיבי (ליסה קודרו) - נכנסו במהרה ללבם של רבים.


על סדרות מעטות ניתן לומר כי הצליחו באותו קנה המידה המרשים של חברים - וההשפעה התרבותית שלה הייתה ועודנה משמעותית ביותר, ואף נחקרה בספרות הפסיכולוגית המקצועית. נשים רבות חיקו את הסטייל של כוכבות הסדרה, במספרות בכל רחבי העולם התבקשו ספרים לעשות את תספורת "הרייצ'ל", והמשפט "?How you doin'" הפך לשורת פתיחה מן המניין. סיטקומים רבים אחריה ניסו לשחזר את הצלחתה הכבירה, אך חברים נותרה מיוחדת במינה ועדיין נחשבת לבין הטובות ביותר.

למרות הדיווחים כי בתחילת 2022 הסדרה תרד מנטפליקס ישראל, היא נשארה שם לעת עתה - וזה זמן מצוין לחזור לפרקיה הגדולים. אז בין שאתם צופים טריים ובין שצפיתם כבר בפעם המיליון - קבלו את 10 הפרקים הטובים ביותר של הסדרה (אין חשיבות לסדר). מתחילים...

 

The One with All the Thanksgivings (עונה 5, פרק 8)


כל פרק של חברים שמכיל פלאשבקים אל העבר מתקבל אצלי בברכה, ובמיוחד הפרק הנוכחי בו החברים מתווכחים מי מהם חווה בעברו את חג ההודיה הגרוע ביותר. לג'ואי נתקע עוף הודו על הראש, פיבי איבדה את הזרוע במלחמה בגלגול קודם, ואנחנו מגלים פרטים על ההיכרות הראשונית של מוניקה וצ'נדלר. בסצנת פלאשבק, השניים מכירים לראשונה כאשר מוניקה כבדת-משקל, ולאחר שהיא שומעת אותו מכנה אותה "שמנה", היא נעלבת - ומחליטה לרזות.


בחג ההודיה לאחר מכן היא כבר רזה, ובניסיון לנקום בצ'נדלר על שאמר לה היא גורמת לתאונה מצערת שמותירה אותו עם זרת כרותה ברגלו. בפרק זה צ'נדלר אומר למוניקה שהוא אוהב אותה בפעם הראשונה, לאחר שזו מתנצלת בפניו בדרך משעשעת ביותר. גם הופעות אורח של אליוט גולד וכריסטינה פיקלס בתור ההורים גלר, וכן של מורגן פיירצ'יילד בתור אמו של צ'נדלר - הופכות את הפרק למהנה למדי.

 

The One with the Embryos (עונה 4, פרק 12)


אמנם הוא נקרא "זה עם העוברים", אבל מה שהופך את הפרק הנדון לכל-כך נהדר זה לאו דווקא קו העלילה של פיבי והעוברים של אחיה המושתלים אצלה (שנכתב לאחר שליסה קודרו נכנסה להריון במציאות). צ'נדלר וג'ואי מתערבים עם רייצ'ל ומוניקה מי מהם מכיר את השני טוב יותר. ההתערבות מתחילה בקטן, אך הופכת לחידון של ממש בהנחייתו של רוס, כשהבנות מסכימות לוותר על הדירה שלהן במידה ויפסידו.


העובדה שכל-כך הרבה מצופי הסדרה עדיין זוכרים איך קוראים לחבר הדמיוני של ג'ואי (מוריס) וכמה קטגוריות למגבות יש למוניקה (אחת-עשרה), מראה עד כמה איקוני הפרק הזה באמת. בפרק האיחוד בהנחייתו של ג'יימס קורדן, שעלה ב-HBO Max בשנה שעברה, שחזרו שחקני הסדרה את החידון למען המעריצים, ואף לקחו חלק בחידון דומה עם שאלות לגבי הסדרה.

 

The One with the Rumor (עונה 8, פרק 9)


כפי שמעריצים רבים יודעים, כשפרק זה שודר בשנת 2001, ג'ניפר אניסטון הייתה נשואה לבראד פיט (בטרם הכיר את אנג'לינה ג'ולי על הסט של מר וגברת סמית' ועזב את אניסטון לטובתה). כדי לקדם את סרטו החדש באותם ימים, משחק ריגול (Game Spy), פיט התארח ב"זה עם השמועה" בתור וויל, חבר ותיק של רוס ומוניקה מימי התיכון.


במקום לעשות את הדבר הצפוי ולהפוך אותו למושא אהבתה של רייצ'ל, הוחלט ללכת על הכיוון ההפוך: וויל מתעב אותה עד כדי כך שהדבר גורם לו להקים מועדון בשם "אני שונא את רייצ'ל" בתיכון, וכל העניין הופך למשעשע עוד יותר כי גם רוס היה חבר במועדון האקסקלוסיבי. השניים אף הפיצו שמועה לגביה שהיא אנדרוגינית (בעלת איברי רבייה זכריים וגם נקביים). רייצ'ל כמובן זועמת על מה שעשו, והיא לא היחידה - קהילת האינטרסקס הגישה מכתב תלונה לרשת NBC על הפרק בטענה שהוא "מעליב, משפיל, וחסר מקצועיות". אך חרף המחלוקת, הוא נותר אחד הפרקים האהובים על המעריצים בכל הזמנים.

 

The One with the Jellyfish (עונה 4, פרק 1)


בסוף העונה השלישית החברים נוסעים לחופשת חוף במונטוק, ונדמה שניצוצות נדלקים שוב בין רייצ'ל ורוס, שנפרדו רק מספר פרקים לפני כן. פרק זה ממשיך מאותה נקודה, לאחר קליף האנגר שבו רוס עומד בהתלבטות בין החדרים רייצ'ל ושל חברתו הנוכחית בוני (כריסטין טיילור-סטילר). למרות החלטתו להיפרד מבוני, רייצ'ל עדיין לא בטוחה אם היא בעניין, ולכן היא כותבת לו מכתב בעל 18 עמודים (משני הצדדים) שאומר שרוס צריך לקחת אחריות על כל מה שהשתבש ביניהם.


לשמחת המעריצים, הזוג הבעייתי חוזר זה אל זרועות זו - עד שמתברר שרוס העייף נרדם תוך כדי קריאת המכתב והסכים בלי בכלל לדעת למה הוא מסכים. כל זה מסתכם בזעקת "!We were on a break" וריב קולני שייזכר לדורות. כמו-כן, ג'ואי, צ'נדלר ומוניקה נקלעים לסיטואציה מביכה כשהאחרונה נעקצת ממדוזה בחוף - ואנחנו זוכים לראות את הכישורים הקומיים של השלושה בפעולה כשהם מספרים על המקרה לשאר החברים.

 

The One with the Videotape (עונה 8, פרק 4)


לאחר שאנו מגלים כי רייצ'ל בהריון בזמן חתונתם של מוניקה וצ'נדלר, ואחרי שנחשף שהאב הוא רוס בפרק עם הסוודר האדום - בפרק הזה אנו מקבלים הצצה לתחילתו של ההריון. כשרייצ'ל ורוס מתווכחים לגבי מי התחיל עם מי, האחרון מגלה שיש לו את צילומי האירוע בווידאו (מסיבות מוצדקות כמובן), והחבורה צופה בקלטת כדי לראות מי מהם דובר אמת. במהלך הפרק אנו מתוודעים ל"סיפור על אירופה", בו ג'ואי משתמש כדי להקסים את הדייטים שלו (ותמיד מצליח). בסופו של דבר, הוא מתחבר למה שקרה בין רוס ורייצ'ל והתוצאה היא פרק מפיל מצחוק.

 

The One with Ross' Wedding (עונה 4, פרקים 23-24)


אחד הספיישלים האהובים ביותר הוא פרק סיום העונה הרביעית, בו רוס מתחתן בלונדון עם ארוסתו אמילי (הלן בקסנדייל). החברים נסעו כולם לבירת הממלכה המאוחדת עבור צילומי הפרק, מלבד ליסה קודרו שהייתה אז בהריון מתקדם (למעשה, היא ילדה ביום בו הפרק שודר לראשונה בטלוויזיה). בפרק עצמו, החבורה טסה ומשאירה מאחור את פיבי ההריונית ואת רייצ'ל, שסירבה להזמנה כי חשבה שיהיה קשה לראות את האקס שלה מתחתן. אך כשהיא מבינה שהיא עדיין מאוהבת בו, היא מחליטה לטוס ולספר לו על רגשותיה לפני שיהיה מאוחר מדי.


כותבי הסדרה לא היו בטוחים לאיזה כיוון לקחת את הסיפור, עד ששמעו את דיוויד שווימר עושה חזרות לפרק אחר. הוא חזר מספר פעמים על השורה "אמילי, המונית כאן", ובאחת הפעמים שגה ואמר את השם "רייצ'ל", מה שהוביל לרעיון המבריק של בלבול השמות בחתונה. בפרק זה גם מתחילה מערכת היחסים של מוניקה וצ'נדלר, באחד הטוויסטים המפתיעים ביותר שנראו בסיטקום. יש בו גם מספר הופעות אורח מפתיעות ובהן של ריצ'רד ברנסון, יו לורי (האוס) ושרה פרגוסון, דוכסית יורק.

 

The One Where Everybody Finds Out (עונה 5, פרק 14)


לאחר שראו כמה חיובית הייתה תגובת הקהל לחיבור הבלתי-צפוי בין מוניקה וצ'נדלר (מחיאות כפיים באולפן למשך כחצי דקה ברגע הגילוי), החליטו יוצרי הסדרה להמשיך את קו העלילה. השניים יוצאים בסתר במשך מספר חודשים, במהלכם ג'ואי ורייצ'ל מגלים, כל אחד בעתו, על מערכת היחסים הסודית שלהם. בפרק הנוכחי גם פיבי מגלה על כך, ולמרות תחנוניו של ג'ואי להוציא את המרצע מהשק, הבנות מחליטות להשתעשע עם הגילוי.


פיבי מתחילה עם צ'נדלר - דבר בלתי-סביר עד כדי כך שהוא גורם למוניקה להבין שהן יודעות - ומכאן מתחילה מלחמה קורעת מצחוק בין שני הצדדים, עד שצ'נדלר סוף-סוף מודה שהשניים ביחד. בינתיים, רוס מנסה להשיג לעצמו את הדירה של השכן בבניין ממול (הידוע בתור Ugly Naked Guy), עליו החברים מתצפתים מדי פעם. בסוף הפרק, הוא מזמין את הבוס שלו לדירה החדשה שלו ומבטיח לו שבעיית הזעם שלו (מאחד הפרקים הקודמים) כעת מאחוריו, אבל אז מגלה גם הוא על מוניקה וצ'נדלר. הפרק קיבל שלוש מועמדויות בטקס פרסי האמי, כולל מועמדות לליסה קודרו לשחקנית המשנה הטובה ביותר.

 

The One Where Ross Got High (עונה 6, פרק 9)


בני הזוג גלר מגיעים להתארח בדירה של מוניקה וצ'נדלר לכבוד חג ההודיה, אך מפני שהם אינם מחבבים את צ'נדלר, מוניקה עדיין לא סיפרה להם שהם בקשר רציני ומתגוררים יחד. צ'נדלר מחליט להרשים את הזוג כדי שיוכלו לספר להם במהלך הערב, אבל במהרה מתגלה כי הסיבה שהם לא אוהבים אותו היא שקר שרוס המציא בימי הקולג'. בין שאר האירועים המשעשעים: פיבי חולמת חלום רומנטי על ג'ק; ג'ואי ורוס רוצים להתחמק ולבלות את חג ההודיה במסיבה עם רקדניות; ורייצ'ל מפשלת עם עוגת הטרייפל שהיא מכינה לכבוד החג. כל זה מוביל לסצנה אדירה שבה רוס, מוניקה וצ'נדלר פולטים סודות אחד על השני.

 

The One Where No One's Ready (עונה 3, פרק 2)


פרק מיוחד במינו בשל היותו היחיד בסדרה שמתרחש בזמן אמת. ההפקה החליטה לצלם "פרק בקבוק", המתרחש במקום אחד ועם קאסט אורח מצומצם ביותר מעבר לשחקנים הראשיים. הדבר נעשה כדי לחסוך כסף עבור פרקים אחרים בעונה, ולאור ההצלחה, הוחלט להפיק פרקי בקבוק נוספים גם בעונות הבאות. העלילה מתרחשת בערב אחד, בו רוס מנסה לוודא שכולם יהיו מוכנים בזמן לאירוע רשמי.


כמובן, עד מהרה הכל משתבש: לפיבי מתלכלכת השמלה בחומוס, מוניקה מתאבססת על הודעה במשיבון שהשאיר לה האקס ריצ'רד (טום סלק), וג'ואי וצ'נדלר רבים על מקומם בכורסה. עובדה מעניינת שעלתה בפרק האיחוד היא שמאט לה-בלנק למעשה פרק את הכתף במהלך הצילומים, ולכן בפרק הבא ג'ואי פורק את הכתף כשהוא קופץ על המיטה. הפרק מספק כמה וכמה רגעים קומיים שהפכו לקלאסיקות, כמו הרגע בו ג'ואי לובש את כל הבגדים שיש לצ'נדלר בארון.

 

The One with the Proposal (עונה 6, פרקים 24-25)


הפרק שבו מוניקה וצ'נדלר מתארסים הוא השילוב המושלם בין מצחיק לנוגע ללב, במיוחד בזכות הכיוון המרתק של הסיפור. ההצעה המתוכננת של צ'נדלר נהרסת לאחר שהזוג פוגש בריצ'רד בארוחת הערב, וכדי שמוניקה לא תחשוד בכוונותיו הוא רומז לה שאינו מאמין במוסד הנישואין. התוכנית ה"גאונית" שלו מובילה לבלאגן שלם כשריצ'רד מופיע במסעדה בה מוניקה עובדת, ומציע לה להתחתן איתו. בדיוק כשהוא חושב שאיבד אותה לתמיד ואנו חוששים לגורלם של הזוג האהוב, היא מציעה לו נישואין בעצמה. המשחק המצוין של מת'יו פרי וקורטני קוקס יוצר רגעים מרגשים ביותר - ופרק בלתי-נשכח.

ועכשיו תורכם, מה הם הפרקים הטובים ביותר של "חברים" בעיניכם? כמו תמיד, מוזמנים לספר לנו כאן בתגובות או בעמודי הרשתות החברתיות שלנו בפייסבוק ובאינסטגרם.

 

לכל העדכונים, החדשות והכתבות אתם מוזמנים להצטרף אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת הפייסבוק שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו בפייסבוק ובאינסטגרם או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

bottom of page