top of page

תודה!

"היי סקור" - ביקורת טלוויזיה

עודכן: 2 בספט׳ 2023

המיני-סדרה התיעודית החדשה של נטפליקס מנסה לבחון את היסטוריית תעשיית משחקי הוידאו. עבור הגיימרים שבינינו, ששת פרקיה בני 40 הדקות, בסך הכל נחמדים כדי להעביר את הזמן. השאר יכולים לוותר בקלות. "היי סקור", ביקורת.

לכל העדכונים החמים: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע!


הבעיה המרכזית של הסדרה היא בעבודת תחקיר לוקה בחסר. היא אמנם מתארת אירועים שונים בהתפתחות הגיימינג, החל משגעון האטארי, דרך הקונסולות השונות ופורצות הדרך של נינטנדו וכלה בתחרויות ספורט אלקטרוני שהתפתחו מאוד בשנים האחרונות. אבל למרבה הצער, היא איננה מתעמקת בתהליכים ממשיים או עוקבת אחר שאלות מחקר מחודדות מספיק.


במקום, היא מעדיפה לתת במה לבסיפורים אישיים של אנשי מפתח – מפתחים, מעצבים, שחקנים וכאלו שסיפורם נשכח – חלקם מרתקים, כמו למשל תהליך יצירתו של סוניק הקיפוד על-ידי סאגה, כדי שישיב מלחמה למריו של נינטנדו. אחרים מעייפים ואפילו משעממים, כמו הפרק השלישי על משחקי תפקידים, שמעדיף להתיש עם סיפורים רפטטיביים ושוליים ומפספס התפתחויות חשובות ומרתקות יותר בתולדות הז'אנר.

הפזרנות הזו של הסדרה חוטאת לדיונים עמוקים יותר שיכלה לקיים, לצורך העניין, על הוויכוח בדבר השפעתו הפסיכולוגית שיש לגיימינג על הצרכן – נושא שהיא נוגעת בו בפרק החמישי, העוסק במשחקי המכות "סטריט פייטר" ו"מורטל קומבאט". או אפילו על הקשר בין הגיימינג לקולנוע ואמנות בכלל, דיון חשוב שצף ממש במרומז בפרק האחרון.

מתוך "היי סקור" | צילום: באדיבות נטפליקס
מתוך "היי סקור" | צילום: באדיבות נטפליקס

למרות השטחיות המבאסת הזו שלה, אני שמח ש"היי סקור" קיימת ואף הופיעה ברשימת 10 התכנים הנצרכים ביותר בנטפליקס בארץ. היא מציבה את תעשיית משחקי הוידאו על המפה, שואפת לנפץ סטיגמות לגביה ופותחת אפשרות לעונה שנייה או לסדרות נוספות, שאולי יצליחו לבחון את התחום קצת יותר לעומקו.


כמו-כן, הפרק השישי והחותם של הסדרה עוסק בפיתוח של "וולפנשטיין" ו"דום" והוא כבר מציג עלייה גדולה ברמה (חבל, אגב, שאף פרק לפניהם לא דן קצת גם ב"קומנדר קין" של אותה מפתחת). שני המשחקים החלוציים הללו מקבלים את הכבוד העצום והראוי להם, בפרק שעוסק כולו בהכנסתם את התלת-ממד ומשחקי הגוף הראשון למדיום.

השלב הבא הוא כניסתה של סוני לשוק עם הפלייסטיישן, אך דווקא רגע לפני שזה קורה ומבלי להזכיר אותה אף לא פעם אחת, "היי סקור" נגמרת בטעם חמוץ-מר-מתקתק. עם שמחה על כך שסדרה כזו בכלל קיימת, אך אכזבה על היותה מפוספסת ובינונית למדי.

 

לכל העדכונים החמים, הכתבות והחדשות: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת החברים שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו באינסטגרם ובפייסבוק או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

bottom of page