top of page

תודה!

Far Cry New Dawn - ביקורת גיימינג

עודכן: 30 באוג׳ 2023

הביקורת שלנו למשחק החדש של Ubisoft, חבילת ההרחבה Far Cry New Dawn.

לכל העדכונים החמים: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע!


אין דבר שאני אוהב במשחקי-וידאו יותר מאקשן מגוון, כאוטי ומלא אדרנלין. כזה הוא האקשן בכותר החדש של ענקית הגיימינג יוביסופט, Far Cry New Dawn, שמהווה המשך למשחק החמישי הראשי בסדרה הוותיקה (מהשנה שעברה). אף על פי כן, אני גם בחור של עלילה ומהבחינה הזו: הכותבים של "ניו דאן" נדמים כילדים בגן חובה, שאפילו לא למדו את הא'-ב'.

הכל מתחיל טוב ויפה: 17 שנים אחרי שאמריקה נחרבה על-ידי פצצות אטום, חלקת גן-עדן טהורה אחת נשמרה כמעט ללא-פגע ואף השתנתה לטובה. כאן אנחנו נכנסים לתמונה וזוכים לסייר, לבלות, לכבוש מוצבים (כרגיל), לצאת למשלחות (אופציה חדשה ומגניבה) וליהנות מחברתם של שמונה בעלי-ברית אפשריים (ביניהם חזיר-בר אימתני בשם הוריישו או סבתא'לה סנייפרית מגניבה בטירוף, שדופקת בדיחות קרש בלי הפסקה) והכל במפת עולם פתוח גדולה, דינאמית ומרהיבה ביופיה. כמובן, בכל הקשור ליופי: כמו תמיד יוביסופט עושים עבודה מדהימה. על המחשב לפחות, "ניו דאן" עוצר נשימה ברמה שקשה לא לעצור לפעמים ולהתפעל מהיופי.


אבל מה, ליוביסופט יש בעיה והבעיה הזו היא העלילה. נראה שהיה להם כל-כך דחוף להוציא את המשחק הזה, שפשוט לא השקיעו בשיט בפן העלילתי. הסיפור מחולק לשלושה פרקים, עם פלאשבקים (Intermissions) באמצע והאופן הסינמטי בו הכל מסופר – לא פחות מנהדר. הבעיה היא בתוכן ובזלזול לא רק בדמויות אלא בשחקנים. ג'וזף סיד, הנבל מהמשחק הקודם, חוזר כאן רק כדי למשוך קהל – "בואו תגלו מה עלה בגורלו!". הגילוי כל-כך משמים ומקומם והאכזבה ממנו, במיוחד לאחר השיווק המאסיבי לקראתו, פשוט עצומה.

מתוך Far Cry New Dawn | צילום: באדיבות Ubisoft
מתוך Far Cry New Dawn | צילום: באדיבות Ubisoft

לכך גם מצטרפת העובדה שאין הרבה חדש תחת השמש, כן – יש כמה נשקים חדשים והאפשרות לצאת למשלחות (משימות צדדיות של גניבת ציוד במיני-מפות אטרקטיביות) מרגשת ומלהיבה וגם לכבוש מוצבים זה כיף אפילו בפעם המאה, אבל בשורה התחתונה: זה פשוט Far Cry 5 עם עלילה חדשה (ומעפנה), מפה מצומצמת שעברה עיצוב מחודש ומשימות חדשות. זה כיף, זה נחמד, זה סינמטי וזה אפילו העביר לי כמה עשרות שעות בהנאה גדולה, כי מה לעשות – הגיימפליי אדיר, אבל בכך זה מסתכם.


מי שאהבו את המשחק הקודם בטח ייהנו גם מזה, ומי שלא איכפת להם מהעלילה ייהנו אפילו יותר. מי שדורשים קצת יותר מהמשחקים שלהם (היי, שלום) עשויים להתאכזב, במיוחד ברגעי השיא של המשחק, שהם דוגמה ומופת לכתיבה רעה מה היא.

אגב, מכיוון ש"מאה בקולנוע" הוא מגזין שעוסק קודם כל בסרטים, בכל סיקור למשחק תהיה פינה קצרה של "הקשר הקולנועי" – במקרה הזה, Far Cry: New Dawn הוא כמו שילוב בין "המתים המהלכים" (עם העלילה הגרועה, בלי הזומבים) ו"מקס הזועם". את הסדרה שירדה מגדולתה הוא מזכיר בעיקר בגלל ההרפתקאות בעולם פוסט-אפוקליפטי והמפגשים עם כל מיני טיפוסים נכלוליים.


הדמיון ל"מקס הזועם" קיים בעיצוב העולם, במראה של האויבים, בהשקעה בפרטים הקטנים ובזעם של הגיבור. באמת, הוא יכול להיות ממש... זועם.


דירוג סופי: 65 בגיימינג.


המשחק קיים בגרסאות ל-PS4, XBOX ONE ו-PC וזמין עכשיו בחנויות.

הוא מופץ בארץ על-ידי עדלי יונייטד.

 

לכל העדכונים החמים, הכתבות והחדשות: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת החברים שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו באינסטגרם ובפייסבוק או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

bottom of page