top of page

תודה!

לקראת Far Cry 6: כל מה שצריך לדעת על המשחק החדש

עודכן: 2 ביולי 2022

חום קודח, ג'ונגל כאוטי ודיקטטור אחד חסר-רחמים בגילומו של ג'יאנקרלו אספוזיטו. רגע לפני ש-Far Cry 6 מגיע אלינו בסוף השבוע הבא, האם אתם מוכנים להתחיל את ניצוץ המהפכה?

זהו, הוא מגיע, Far Cry 6, המשחק לו מעריצי הסדרה חיכו בסבלנות עוד מההכרזה עליו ביולי 2020. הטריילר החדש והקידום המאסיבי שנלווה לו, מבטיחים שינויים ממשיים למשחק היריות המוכר, תוך מתן דגש לחוויית השחקן. הפעם, אנו נגלם לוחמ/ת גרילה דלי-משאבים, אך בעלי לא-מעט גבורה ותקווה במאבקם להוביל את תנועת המהפכה באי.


כמו-כן, למשחק מתוכננות מספר הרחבות מסקרנות, שיאפשרו לשחקן לשחק עם שלושת האנטגוניסטים הראשיים מ-Far Cry 3 עד Far Cry 5, וכן חידוש לספין אוף הקצר Far Cry 3: Blood Dragon. אם לא די בכך, מובטחות גם עוד מספר משימות DLC חינמיות, שיכללו הופעת אורח של דני טרחו (מצ'טה האגדי), משימה בסגנון הסרט רמבו ואפילו משימת קרוסאובר עם הסדרה דברים מוזרים.


אבל עוד לפני כל זה, הנה מה שמצפה לנו במשחק עצמו.

1) חוזרים למקורות - סדרת Far Cry תמיד התאפיינה בלוקיישנים פראיים ואקזוטיים, לתוכם הגיבור מושלך בכוח רק בכדי להתמודד עם הסכנות האורבות בכל פינה. לאחר סיבוב חובק-עולם של הסדרה (מיקרונזיה, מרכז אפריקה, האיים הפסיפיים, הרי ההימלאיה, מונטנה ואפילו אירופה של 10,000 לפנה"ס), הפעם השחקנים יכירו את האי יארה (Yara), שמדמה בגודלו ובמורכבותו את קובה המודרנית.


יש לציין שכדי ליצור חווית שונה מהאיים של 3 Far Cry, היה חשוב למפתחים לשלב בקרב יארה אלמנטים טרופיים של צמחייה סבוכה, חופים ועיירות נידחות, לצד מאפייניה האורבניים של עיר הבירה אספרנזה, העומדת במרכזו של הג'ונגל. לפי מה שידוע עד עתה, את השטחים העצומים של המפה החדשה יהיה ניתן לגלות באמצעות ג'יפים, אופנועי-ים, מטוסים ומסוקים ואפילו ברכיבה על סוסים.

2) המדריך למהפכה – חלק בלתי נפרד מהסדרה מחייב שבמרכז המשחק יוצג סיפור הישרדות, ושבקצהו יעמוד נבל ראשי מאיים ופסיכי על כל הראש. אז בואו נאמר שלאחר לא מעט ביקורת על נבלים קודמים - בערך כולם מאז ואס מונטנגרו (Far Cry 3) - ביוביסופט (Ubisoft) החליטו לשלוף את התותחים הכבדים. לתפקיד לוהק הפעם לא אחר מג'יאנקרלו אספוזיטו (גאס פרינג משובר שורות וסמוך על סול), שמגלם את הנבל הראשי, אנטון קסטילו.


קסטילו, המגולם בדמותו ובקולו של אספוזיטו במשחק, הינו דיקטטור פאשיסטי חסר-רחמים הידוע גם בכינויו כ-"El Presidente", המשליט טרור על תושבי יארה על-ידי שלטון אגרוף הברזל שלו. קסטילו הוא גם בנו של הדיקטטור הקודם ששלט באי, ובדומה לאביו קיימת בו תחושת שליחות להנחות במהלך המשחק את בנו הצעיר דייגו. בבוא היום, כך הוא מקווה, יירש בנו את מקומו וישלוט ביד רמה על נתיניו.

3) ברוכים הבאים למחתרת - לתוך הסיפור נוחת השחקן בדמותו/ה של דני רוחס, לוחמ/ת לשעבר בצבאו של קסטילו, המנסה לברוח על חייו/ה במעבורת האחרונה על האי רק כדי להיתקל במארב צבאי ברוטלי ואכזרי.


למפתחים היה חשוב להשקיע במעורבות השחקנים בסיפור, לכן העצימו את האימרסיביות באמצעות חופש בחירה: תוכלו לבחור את מגדרו של הפרוטגוניסט, המדובב על-ידי שני שחקנים שונים בהתאמה. החלטות אלו הינן קריטיות לנרטיב, היות שמאז Far Cry 3 קולם של הפרוטגוניסטים פשוט נדם. בחירה זו הפכה אותם לגיבורים פסיביים, שפשוט קיבלו על עצמם את המשימה ללא מחלוקת או שבחירותיהם לא התבטאו באופן שמעורר הזדהות ממשית. יש לציין כי מלבד העלילה המרכזית המתארת את מאבק הגיבור והמחתרת בקסטילו, במשחק נכללות גם סצנות של קסטילו ובנו דייגו בלבד, המבקשות להקביל את פעולות הפרוטגוניסט והאנטגוניסט אלו לאלו.


נוסף על כך, ביוביסופט טוענים שהחלטת סגנון המשחק של דני יגדיר את טון המשחק. כלומר, אם תבחרו מסלול התגנבותי יותר עם מינימום נפגעים, כך תהנו גם מאנונימיות מוחלטת. אך אם תבחרו מסלול של אש ותימרות עשן, כנראה שמעשי המחתרת יהיו ידועים לכל ובהתאם לכך גם חזותו של הגיבור.

4) נלחמים בסטייל - איך אפשר להילחם במחרת מבלי להיות לוחם הגרילה הכי נוצץ בשדה הקרב? יוביסופט דאגו להוסיף למשחק אלמנטים של משחקי תפקידים (RPG) - בדומה לשינויים שביצעו בשנים האחרונות בסדרת משחקי Assassin's Creed - ואלו יתבטאו בקסטומיזציה מלאה של השחקן ופריטיו השונים.


ההתאמה האישית של דני תאפשר לשחקן לשנות את בגדיו, ובכך להעניק לו שיפור בסטטוס, שדרוג ובנייה של נשקים מאפס. לא זו בלבד, תהיה אפשרות גם להתקנת שיריון ואמצעים התקפיים על גבי כלי-רכב, שיאפשרו לדני להתמודד עם הסכנות האורבות בדרך בקלות יתרה.

5) תנו לי דלק, תנו לי אש – ואם כבר בנשקים עסקינן, אי-אפשר שלא להדגיש את הארסנל המוקצן והרחב של הסדרה, שבואו נאמר... קיבל הפעם תפנית מעט לא-קונבנציונלית. אם במשחק הקודם הדגש היה יותר על שימוש בכלי-ירי בסיסיים לצד נשקים קהים ומכאיבים, ב-Far Cry 6 הפוקוס יהיה יותר על קסטומיזציה של נשקים קיימים, לצד נשקים מאולתרים לחלוטין.


ביניהם תוכלו למצוא, למשל, רובה שיורה דיסקים קטלניים (תוך ניגון השיר מקרנה ברקע), מקלע בסגנון מיני-גאן שמורכב ממנוע של אופנוע, תותח שיורה זיקוקים, תיקי גב שמשגרים טילים וסילוני אש וכמובן הלהביור האהוב והמדליק, שמלווה את הסדרה עוד מימי המשחק השני ב-2008.

6) אמרו שלום לידידי הקטנטן - כשיוצאים לקרב, תמיד חשוב שיהיה לכם איזה בן ברית או שניים שישמרו עליכם במקרה של מתקפת פתע. או שאולי עדיף שהם יסייעו לכם לבצע אחת כזו בעצמכם?


אם במשחק הקודם הדגש היה יותר על בני ברית אנושיים, הפעם בחרו ביוביסופט לשמר את מסורת הפרטנרים החייתיים והפראיים. אלו רק כמה מחברי הצוות החדשים שילוו אתכם לאורך הדרך: צוריס'ו, כלב הנקניקייה החמוד שיוכל להסיח את דעתם של האויבים, גוואפו התנין החמקן וצ'ינצורון התרנגול הפאנקיסט והלוחמני. כמובן, עדיין תוכלו לקבל גם סיוע מצד בעלי בריתכם האנושיים במחתרתה של יארה.

7) קומזיץ באמצע הג'ונגל - אין ספק שבמחתרת הדבר החשוב ביותר הוא להפיל את המשטר הרודן, אבל זה לא אומר שאסור קצת להסתלבט ממבצע למבצע.


בדומה למשחקים הקודמים, גם כאן השחקן יוכל לגלות ולשחרר מספר לא מבוטל של מחנות גרילה. אלו בתמורה יאפשרו לדני להירגע קצת עם משחקי דומינו, לגייס לוחמים נוספים למאבק וכמובן לקבל משימות חדשות שיקרבו את המחתרת בצעד אחד נוסף אל עבר הניצחון כנגד קסטילו וצבאו.


אז בקיצור, למה אתם מחכים? הכינו את הבנדנות, צחצחו את הנעליים הצבאיות והביאו מלא איזולירבנד לשיפצורים כי המהפכה כבר ממש על הפרק. Viva la revolución!

 

אתם מוזמנים להצטרף אלינו בקבוצת הפייסבוק הרשמית החדשה של מאה בקולנוע. אם אתם עדיין לא שם, אפשר גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו בפייסבוק ובאינסטגרם. ניתן גם לשלוח הודעה בדוא"ל לכל הצעה, רעיון או משוב בהם תרצו לשתף.


bottom of page