top of page

תודה!

The Last of Us: כל מה שצריך לדעת לקראת הסדרה החדשה של HBO

עודכן: 24 בפבר׳

עם הידיעה המרגשת על הליהוקים של כוכבי "משחקי הכס", פדרו פסקל ובלה רמזי, לתפקידים הראשיים בעיבוד הטלוויזיוני ל-The Last of Us – הגיע הזמן לעשות קצת סדר בעניינים. קבלו את כל מה שידוע לנו עד עכשיו על הסדרה המצופה של HBO.

מתוך The Last of Us | צילום: באדיבות Naughty Dog
מתוך The Last of Us | צילום: באדיבות Naughty Dog

להטבות בלעדיות, כרטיסים במתנה ועוד הפתעות: הצטרפו לאינסטגרם שלנו! 


1) רגע, על מה המהומה? The Last of Us ("האחרונים מבינינו") הוא משחק-וידאו שיצא במקור ב-2013 לקונסולת הפלייסטיישן 3 וזכה עם צאתו להצלחה אדירה. יצרו אותו ברוס סטראלי והישראלי-אמריקאי ניל דרוקמן, שאגב נולד בארץ וגדל ביישוב בית-אריה. לאורך השנים, המשחק מכר למעלה מ-20 מיליון יחידות ואף זכה בשנה שעברה לסיקוול, שהשיג לאחרונה למעלה מ-260 פרסי "משחק השנה". יותר מכל משחק אחר אי-פעם.


2) במרכז העלילה - המתרחשת בארה"ב הפוסט-אפוקליפטית - ניצבים צמד השורדים ג'ואל ואלי. בסינופסיס הרשמי ששוחרר נכתב: "עשרים שנה אחרי שהציוויליזציה הושמדה והעולם מאוכלס ב'נגועים' [סוג של זומבים], ג'ואל נשכר להבריח את אלי בת ארבע-עשרה אל מחוץ לאיזורי הסכנה. מה שמתחיל כמשימה קטנה, מתפתח במהרה למסע אכזרי ושובר-לב, בעוד השניים צריכים להיעזר האחד בשני כדי לשרוד". כמו-כן, בדיווח של The Hollywood Reporter, נאמר כי הסדרה תעקוב אחר אירועי המשחק המקורי, עם אפשרות לתוכן נוסף על-פי הסיקוול.

מתוך The Last of Us Part II | צילום: יח"צ
מתוך The Last of Us Part II | צילום: יח"צ

3) הסדרה מגיעה לאחר שבתחילה תוכנן לעבד את המשחק לקולנוע. הפיתוח נמשך שש שנים, אך נחל כישלון חרוץ ובסופו של דבר בוטל. בחודש מרץ 2020, לפני קרוב לשנה, הוכרז כי המשחק יהפוך לסדרה, אותה יעבדו למסך הטלוויזיה דרוקמן עצמו ולצדו קרייג מאזין (יוצר הסדרה "צ'רנוביל"). לצדם, יחזור גם המלחין גוסטבו סנטאולאלה, שחיבר את הפסקול למשחקים ובעברו עבד בצמוד לבמאי המקסיקני אלחנדרו גונסלס איניאריטו (בסרטים "בבל", "21 גרם" ו"אהבה נושכת").

4) להעלאת ההייפ: חשוב לציין שבראיון שקיים עם ה-BBC ביולי שעבר, סיפר מאזין כי יהיו בסדרה גם שינויים לעומת המשחק. לדבריו: "השינויים שניל [דרוקמן] ואני עושים נועדו כדי להרחיב ולמלא חורים מסוימים, לא כדי לבטל, אלא כדי לחזק ולשפר". בראיון נוסף עם הרשת, הוא אף סיפר כי הסדרה תכלול רגע שלא היה במשחק ויגרום לנו להלם. או במילותיו: "ללסתות שלנו להישמט".

5) מאחורי הקלעים: נזכיר כי את פרק הפיילוט של הסדרה יביים הבמאי הרוסי המתחיל קאנטמיר בלאגוב, שזכה בשנה שעברה לפרסים והערכה רבה בעקבות סרטו הראשון "ג'ירפה". הבמאי המקורי אמור היה להיות יוהאן רנק, שעבד בצמוד למאזין על "צ'רנוביל" ובעברו ביים גם פרקים ב"שובר שורות" ו"המתים המהלכים". הוא נאלץ לפרוש מהפרויקט לאור אילוצי לוח-זמנים.


6) לסיום: גולת הכותרת היא כמובן הליהוקים הטריים והמלהיבים של פסקל ורמזי. אחרי חודשים של ספוקלציות ותקוות מהמעריצים לראות את יו ג'קמן, ג'וש ברולין או ניקולאי קוסטר-ולדאו (ג'יימי מ"משחקי הכס") נכנסים לנעלי ג'ואל, היה זה פסקל שנבחר בסוף למשימה. מדובר כמובן בהצלחה נוספת עבורו, לאחר שבשנים האחרונות בנה השחקן הצ'יליאני הכריזמטי רזומה מרשים ומכובד למדי.

פדרו פסקל ובלה רמזי, צמד גיבורי הסדרה | צילום: יח"צ
פדרו פסקל ובלה רמזי, צמד גיבורי הסדרה | צילום: יח"צ

אחרי שנים של תפקידי משנה זניחים, פריצתו הנפלאה כאוברין ב"משחקי הכס" הביאה אותו סוף-סוף לקדמת הבמה עם הופעות דומיננטיות יותר בטלוויזיה ובקולנוע גם יחד. "קינגסמן: מעגל הזהב", "החומה הגדולה" "נרקוס", "משולש הגבולות", "וונדר וומן 1984" וכמובן תפקידו החשוב מכל כגיבור "המנדלוריאן" – כולם סימנו אותו כשחקן עם פוטנציאל עצום. לאור המורכבות של הדמות, תפקידו כג'ואל יהיה זה שידרוש ממנו הכי הרבה עד היום ויהיה מסקרן לראות כיצד יתמודד עמו ואיך יבטא את קור הרוח וצדדיו הכואבים של הגיבור לצד הפְּרַגְמָטִיּוּת שובת הלב והרגש המבעבע בעומקו.

גם עבור רמזי הצעירה מדובר בקפיצת מדרגה רצינית. כיום ניתן לצפות בה ב"חומריו האפלים" (גם היא מבית HBO), אך כניסה לנעליה של אלי תדרוש ממנה רגישות וחספוס שנדיר למצוא אצל שחקנים בגילה – ויכולת לסחוף את המעריצים הוותיקים והקהל החדש גם יחד. יהיה לא-פחות ממרתק, אם כן, לראות כיצד היא תעמוד באתגר.

 

אתם מוזמנים להצטרף אלינו בקבוצת הפייסבוק הרשמית החדשה של מאה בקולנוע. אם אתם עדיין לא שם, אפשר גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו בפייסבוק ובאינסטגרם. ניתן גם לשלוח הודעה בדוא"ל לכל הצעה, רעיון או משוב בהם תרצו לשתף.

bottom of page