top of page

תודה!

"חולית: חלק 2": בואו נדבר על הטריילר החדש לסיקוול המדע הבדיוני האפּי

עודכן: 24 בפבר׳

"אל לי לפחוד, הפחד הוא קוטל הבינה": הטריילר ל"חולית: חלק 2" של דני וילנב סוף-סוף נחשף השבוע. בואו נדבר עליו.

להטבות בלעדיות, כרטיסים במתנה ועוד הפתעות: הצטרפו לאינסטגרם שלנו! 


חולית (Dune) יצא לעולם ב־2021 במעין תקופת דמדומים: רגלו האחת בתודעת קורונה ורגלו השנייה בתודעת שוק שמוכרח להתקדם קדימה.


הוא עלה לאקרנים ובו זמנית הושק בשירות הסטרימינג HBO Max, ונחל הצלחה צנועה בקופות. עם זאת, הפקת סרט ההמשך הותנתה בידי אולפני וורנר בהצלחת הסרט בפלטפורמת הסטרימינג. לאור סופו הפתוח, התעורר חשש בקרב רבים ורבות שמא הסיפור לא יושלם (לרבות הבמאי דני וילנב, שכבר בשנות נעוריו חלם את חזונו הקולנועי לספר מ־1965 של פרנק הרברט). האור הירוק, למזלנו, ניתן על־ידי ההפקה כעבור זמן קצר.


בעוד החלק הראשון מהווה פגישה ראשונית עם עולם ומיתולוגיית חולית, המשכו מתואר כסרט מלחמה והוא צולם כולו במצלמות איימקס (לעומת כ־40 אחוזים מצילומי הסרט הראשון). הוא ישוב לכוכב הלכת המדברי אראקיס (אם כי כנראה שיתרחש גם בכוכבים נוספים), ועלילתו תמשיך בדיוק היכן שקודמו הסתיים.

רבקה פרגוסון כליידי ג'סיקה. מתוך: "חולית: חלק 2" | צילום: באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט
רבקה פרגוסון כליידי ג'סיקה. מתוך: "חולית: חלק 2" | צילום: באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט

פול אטריידיס (טימותי שאלאמה) ואימו ליידי ג'סיקה (רבקה פרגוסון) חוברים לדררים, נוודי המדבר, שביניהם סטילגאר (חאווייר בארדם) וצ'אני (זנדאיה, שדמותה הופכת ממשנית לשנייה בחשיבותה). עם פול כמנהיג משיחי הנקרא בפי הדררים "מוא'דיב", הם יפנו למלחמה נגד בית הארקונן תאב הדם, ובו הברון ולדימיר (סטלאן סקארסגארד) וגלוסו "החיה" ראבאן (דייב באטיסטה). עם זאת, פול ייאלץ לפסוע בזהירות בנתיב הזמן, שכן חזיונותיו את העתיד מקפלים בתוכם תרחישים נוראיים של שררה ומוות המוני המונים.

ג'וש ברולין, סטיבן מקינלי הנדרסון ושארלוט רמפלינג יחזרו לתפקידיהם, ובגזרת המצטרפים והמצטרפות נמצאים אוסטין באטלר בתפקיד פייד ראותה הארקונן שיהווה נבל פסיכוטי ואכזרי, פלורנס פיו כנסיכה אירולן וכריסטופר ווקן כאביה הקיסר שדאם הרביעי, לאה סדו כמרגו פנריג, וטים בלייק נלסון בתפקיד לא ידוע. כמובן שישובו גם תולעי הענק, "התבלין" מרחיב־התודעה, החזיונות הפסיכדליים, הצלם גרג פרייזר והמלחין האנס זימר. חולית: חלק 2 מבטיח שפע של אקשן מרהיב ורומנטיקה, תיבול פילוסופי של רוחניות ומיסטיקה, והוא יעוצב בסגנונו המוקפד והכמעט מדיטטיבי של וילנב (שחוץ מחולית, ביים גם את אסירים, אויב, סיקאריו, המפגש, ובלייד ראנר 2049).

טימותי שאלאמה כפּול "מוא'דיב" אטריידיס. מתוך: "חולית: חלק 2" | צילום: באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט
טימותי שאלאמה כפּול "מוא'דיב" אטריידיס. מתוך: "חולית: חלק 2" | צילום: באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט

חולית התקבל בביקורות חיוביות. בכל הקשור לפן הקולנועי הטכני הורעפו עליו שבחים, אך הוא גם זכה לביקורת על תסריטו. בהתחשב בהיותו חצי סיפור הלכה למעשה, זה מובן בהחלט, מה גם שנעשו פשרות במעבר מן הספר לתסריט שלטעמי פגמו מעט במורכבויות הסיפור ודמויותיו. הסרט הועמד לעשרה פרסי אוסקר (כולל פרסי הסרט והתסריט המעובד) וזכה בשישה (צילום, עריכה, פסקול מקורי, סאונד, עיצוב הפקה ואפקטים ויזואליים). כשאני בוחן את עבודתו של וילנב, וכיצד השכיל לרתום את שלל הנפשות הפועלות ולשזור בין כל האלמנטים שהרכיבו את חולית, לדעתי היה ראוי להעמידו גם לפרס הבימוי.

במידה שחולית: חלק 2 יצליח קופתית, וילנב כנראה ימשיך לעיבוד ספרו השני של הרברט בסדרה, משיח חולית (Dune Messiah). עלילתו מתרחשת 12 שנים לאחר אירועי חולית, כך שייתכן שיעדיף להמתין עם צילומיו. על כל פנים, לאחר חולית: חלק 2 וילנב מוצמד לשלל פרויקטים כבמאי, ביניהם – אפוס היסטורי אודות קלאופטרה, עיבוד לספר המדע הבדיוני מפגש עם ראמה (Rendezvous with Rama) של ארתור סי. קלארק, ועיבוד טלוויזיוני עבור HBO לספר הבן (The Son) של יו נסבו.


בדרך ישנה גם סדרת הפריקוול הטלוויזיונית חולית: האחיות (Dune: The Sisterhood) שתתמקד במסדר בנות הגשרית. צילומיה הוקפאו בחודש פברואר האחרון עקב אילוצים הפקתיים כאלו ואחרים. הסדרה, כשתעלה, תהיה זמינה ב־HBO Max.


חולית: חלק 2 עתיד לצאת לאקרנים בישראל ב־2 בנובמבר השנה. יש למה לצפות.

 

לכל העדכונים החמים, הכתבות והחדשות: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת החברים שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו באינסטגרם ובפייסבוק או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

bottom of page