top of page

תודה!

הכתבות האחרונות במגזין

עוד במגזין

תמונת הסופר/תשחר לוי

Battlefield 2042 - רשמים מהבטא: בין עומס באגים לחוויית אקשן מוצלחת

רגע לפני שהמשחק המלא מגיע בחודש הבא, שחר לוי צלל למעמקי הבטא של Battlefield 2042 וחזר מסופק אך מוטרד מכמות הבאגים ובעיות התפעול. אפשר רק לקוות שהבעיות יטופלו עד נובמבר.

שלוש שנים לאחר צאתו של באטלפילד 5 (Battlefield 5), שעסק במלחמת העולם ה-2 וסיפק לחובבי הסדרה חוויה גרפית יוצאת דופן, החליטה המפתחת EA שהגיע הזמן לקפוץ אל לעתיד הקרוב בשנת 2042. מבלי להתעכב יותר מדי על העלילה, אספר כי העולם ניצב שוב בפני מלחמה עולמית בין ארה"ב לרוסיה, לאחר שורה של אסונות-טבע שבין היתר הובילו להתפוררותו של האיחוד האירופי. הריק השלטוני שנוצר דחף את שתי המעצמות הגדולות לקמפיין צבאי על השליטה בטריטוריות ובאמצעים הטכנולוגים שנותרו - התנגשות שמכניסה את השחקן למאבק בתור פיון קטן אך קריטי בחשיבותו.


המפה היחידה שזמינה בבטא הינה Orbital, והיא מבוססת באותנטיות יחסית על מרכז החלל באי הטרופי קורו (Kourou) בגינאה הצרפתית. בהתאם לכך, מרכז המפה מתהדר במעבורת חלל, שרק מחכה לרגע השיא בו תוכל להשתגר אל מעבר לאטמוספירה ולהרעיש את אוזני השחקנים. המפה העצומה כעת יכולה להכיל כ-128 שחקנים, כמות כפולה ממה שהתאפשר במשחקי בסדרה עד עתה. יתר על כן, התוצאות ההרסניות של הקרב עצמו ניכרות על פני המפה וזאת עוד לפני בואו של הטורנדו אדיר הממדים, שעלול להגיע בפתאומיות למרכז המפה ולהתחיל להטיח שחקנים, רכבים ומבנים לכל עבר.

מתוך Battlefield 2042 | באדיבות: EA DICE
מתוך Battlefield 2042 | באדיבות: EA DICE

בטרם צלילתם למשחק, השחקנים יכולים לבחור לעצמם דמות מתוך 4 מעמדות דינמיים מרכזיים: סיור, תקיפה, תמיכה והנדסה. כל מעמד מיוצג על-ידי דמות אחרת, אך מאפשר לשחקנים להחליף את מרבית הארסנל בחופשיות. כך למשל, אם תבחרו דמות בקטגוריית הסיור יכולותיכם הקבועות יהיו חיישן תנועה מובנה וכן שימוש ברחפן מיניאטורי. כמו-כן, באפשרותכם לבחור ממגוון של כלי-נשק: מרובי סער עד לרובי צלפים, מבלי לשכוח את האפשרות לבחור יכולות תקיפה/תמיכה כדוגמת נשיאת ערכת עזרה ראשונה או משגר אר-פי-ג׳י (RPG) נגד טנקים.


אם לא די בכך, המשחק מאפשר להשתמש גם במכניקת קסטומיזציה דינמית, שמעניקה את היכולת להתאים את נשקכם האישי בהתאם לצורת הלחימה המועדפת עליכם בכל רגע נתון. כך לדוגמה, שימוש בכוונות טלסקופיות ומשתיק קול כדי לפגוע במטרות מרחוק במינימום רעש או במקביל, בחירה בכוונות רפלקס עם תחמושת חודרת שיריון כנגד מטרות קרובות וממוגנות. נוסף על כך, לא כל קרב חייב להתנהל לבד ובאופן רגלי, מאחר והשחקנים יכולים לזמן לעצמם את הריינג'ר הרובוטי (בסגנון Metal Gear Solid 5) שיספק אבטחה, ואפילו טנק מודל T-28 שיסייע במאבק הקרקעי.

מתוך Battlefield 2042 | באדיבות: EA DICE
מתוך Battlefield 2042 | באדיבות: EA DICE

סגנון המשחק הזמין בבטא הינו מצב Conquest (כיבוש), בו מטרת שני הצבאות היא לכבוש כמה שיותר חלקים במפה ולהחזיק בהם זמן ארוך יותר מהקבוצה היריבה עד לסיום המשחק. הדבר שמרתק בהתפתחות המשחק הוא השינוי הקיצוני של מזג האוויר, שמתחיל יחסית נעים בתחילתו אך הופך להרסני וסוער יותר עם התקדמות המאבק המלחמתי. שליטה על אזורי הכיבוש (עד 5 אזורים, שמחולקים לשני תתי-אזורים) עשויה להיות מתסכלת מאוד, לאור העובדה שחיילים מן הצבא השני יכולים לאגף את מיקומך בכל רגע נתון. עם זאת, ניצחון במערכה לאחר ריצת מרתון מקצה אחד של המפה לקצה השני בהחלט תורם להרגשת סיפוק עילאית וגאוות יחידה.


באטלפילד 2042 גם נהנה מגרפיקה ואיכות סאונד יוצאי-דופן, ברם יש לציין שההתמודדות עם כמות הבאגים בגרסת הבטא מעכירה את האווירה בכללותה. תקלות כגון היעלמות כלי הנשק מידי השחקן, תקיעות בעת שליטה בתותחים כבדים בכלי הרכב, נקודות זימון שמפילות אותך לפתע לתוך תהום או גרוע מכך - הישר לתוך מטח של טילי אפאצ'י - אלו רק חלק מהצרות. היבט נוסף שיכל להיות ראוי לציון לטובה הוא האפשרות לקרוס-פליי בין שחקני הקונסולות ושחקני המחשב, אך ייתכן וגם זוהי אחת הסיבות שבגינה גרסת המולטי-פלייר חווה כל-כך הרבה תקלות מייאשות.

מתוך Battlefield 2042 | באדיבות: EA DICE
מתוך Battlefield 2042 | באדיבות: EA DICE

נקודה נוספת לשיפור במשחקיות קשורה לשימוש בהגאים בכלי התעופה, שלטעמי אינו מותאם דיו לשימוש במחשב האישי, אלא אם כן אתם מחשיבים איבוד שליטה והתרסקות עם מסוק תובלה לתוך קיר בטון כנחיתה מושלמת. יש לציין שישנם שחקנים שלמדו כיצד להשתמש בכלים אלו בהצלחה, אבל אני אישית הרגשתי שנדרש ניסיון די רב כדי לנווט בין יכולות התקיפה ליכולות התמרון, בעודך נדרש להימלט מטילי נ"מ ששועטים אחריך בכל רגע אפשרי. לעומת זאת, השליטה בכלי הרכב הקרקעיים סולידית למדי ומהנה יותר כל עוד אינכם נתקלים בבאגים ששוברים את חווית המשחק באופן מוחלט.


אם לסכם, הבטא של באטלפילד 2042 מוכיחה כי למשחק עצמו יש פוטנציאל להפוך לכותר המלחמה המוביל של שנת 2021-2022. אך רק בתנאי שיעבור תיקון מלא של חווית הרשת בכל הנוגע לבאגים, נקודות הזימון וההגאים של כלי התעופה, שפוגמים בריאליזם שאפיין את הסדרה עד היום. במקביל, אודה כי בסך הכל נהניתי מהחוויה הכאוטית והאפית של המפה הענקית, שדורשת מהשחקנים לזמן כלי-תחבורה או לעלות לטרמפ כדי לחוות אותה בשלמותה.


וסוד קטן, מדי פעם אפילו החלטתי לזנוח את המאבק המלחמתי, רק כדי לצלול למרכז הטורנדו המפלצתי שפשוט זרק אותי לצדה השני של המפה באופן מסחרר.

באטלפילד 2042 (Battlefield 2042) יושק לקונסולות ולמחשב האישי ב-19 בנובמבר. המשחק מופץ בישראל על-ידי עדלי יונייטד.

Comments


bottom of page