top of page

תודה!

"חוליגן אמריקאי" עונה 2 - ביקורת סדרה

עודכן: 23 ביולי 2023

"חוליגן אמריקאי" היא הסדרה הכי טובה שאף אחד לא רואה. או לפחות אחת הסדרות הבולטות שראויות לתואר הזה. תואר שרלוונטי לעונתה הראשונה כמו גם לעונתה השנייה, שעלתה בנטפליקס בשבוע שעבר.

לכל העדכונים החמים: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע!


זוהי סדרה מוקומנטרית, שמהווה סאטירה לתכניות תחקירים ודוקו רציניות – ביניהן: "לעשות רוצח", "הג'ינקס" או "פנים אמיתיות" עם אמנון לוי. באופן מפתיע, היא מצליחה להיות מסקרנת, מותחת ורלוונטית לא פחות מהן ואף יותר.


אחרי שהעונה הראשונה חקרה את תעלומת "מי ריסס איברי מין על רכבי המורים בתיכון האנובר", העונה השנייה בוחנת פרשה מסתורית ומטרידה פי כמה – מי הוא "פורץ הגללים", אותו העבריין המסוכן שהכניס חומרים משלשלים ללימונדה בחדר האוכל, וגרם לבית ספר שלם לאבד שליטה על סוגריו.


הגדולה של הסדרה טמונה ביכולת המבריקה של יוצריה לקחת מקרה פיקטיבי ומגוחך לחלוטין, ולחקור אותו לכאורה במלוא הרצינות. הדבר פועל גם הפוך: הגחכת תכניות התחקירים למיניהן חושפת פגמים עמוקים ביצירות טלוויזיוניות מעין אלו, בעיקר בכל הנוגע לאמינות המרואיינים ומעורבותם האישית והרגשית של התחקירנים בתחקיריהם.

מתוך "חוליגן אמריקאי" | צילום: באדיבות נטפליקס
מתוך "חוליגן אמריקאי" | צילום: באדיבות נטפליקס

יותר מכל, הסדרה מצליחה היכן שהרבה סדרות תיכון ונוער נכשלות – היא משקפת את החיים בתיכון על שלל גיווניהם. כך למשל, בעונה הנוכחית, הכדורסלן המגניב, אליל הבנות – הוא דמות יותר מורכבת מסטריאוטיפ "המקובל" או "מלך התיכון". הנער המשונה, שפעם חרבן במכנסיו וכולם צחקו עליו, הוא דמות רבודה יותר מ"החנון" או "המוזר".

העונה החדשה אמנם פחות מצחיקה מקודמתה, אבל זה קורה כי היא יורדת יותר לשורש העניין. יותר משהיא הומוריסטית, היא מותחת, סוחפת, מעוררת-מחשבה ואפילו מרגשת. על אף הנושא המטופש-כביכול במרכזה, העיסוק שלה בטראומות, לחץ חברתי, מעמדות חברתיים, שחיתויות, קשרי שתיקה ואפליות – תמיד נשאר בוגר, חד, אקטואלי, מרתק ובגובה העיניים.


יחד עם הראליסטיות שלה והתייחסותה המרשימה לדור הנוכחי ולחיים הדיגיטליים, לזהות שלנו ברשת: אפשר לומר בפה מלא כי "חוליגן אמריקאי" היא בהחלט הסדרה הכי טובה שאף אחד לא רואה.


או לפחות אחת הסדרות הבולטות שראויות לתואר הזה.

 

לכל העדכונים החמים, הכתבות והחדשות: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת החברים שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו באינסטגרם ובפייסבוק או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

bottom of page