top of page

תודה!

עוד מאותו הדבר: Assassin's Creed Valhalla Dawn of Ragnarok היא הרחבה כיפית, וזהו

עודכן: 7 ביולי 2023

חבילת ההרחבה החדשה Assassin's Creed Valhalla Dawn of Ragnarok הבטיחה להיות השאפתנית ביותר של יוביסופט עד היום. זו הבטחה שהיא אמנם רחוקה מלקיים, אבל כן מדובר בתוספת נחמדה להעביר איתה את הזמן.

לכל העדכונים החמים: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע!


זיכיון משחקי Assassin's Creed הפופולרי יציין בנובמבר הקרוב 15 שנה לצאתו. לאורך השנים - מהמשחק הראשון והאותנטי ב-2007 ועד לימינו אנו - ידע המותג עליות וירידות, ואפילו סרט קולנוע אחד (ועוד בכיכובו של מייקל פסבנדר) שזכה לכישלון ביקורתי חרוץ. לפני כחמש שנים, לאחר תקופה ארוכה בה משחקי הפרנצ'ייז דשדשו, המותג הגיע לנקודת מפנה - Assassin's Creed Origins הגיח לאוויר העולם. עם עיצוב עולם יפהפה, מערכת קרבות, סקילים ורמות בדומה לסגנון משחקי RPG ומסע רחב-יריעה במצרים העתיקה, אותו כותר גרם לרבים להיזכר מדוע התאהבו בסדרת המשחקים מלכתחילה.

בשנים הבאות הגיעו Odyssey ו-Valhalla, שלמרות חידושים ודגשים מסוימים (למשל דגש על שוטטות ימית בראשון מבין השניים), שוב החזירו את הסאגה למצב של סטטיות ותקיעות. עם זאת, Valhalla זכה לנתוני מכירות מרשימים למדי: בפברואר האחרון הוא עקף את רף ההכנסות של המיליארד דולר - והפך למשחק הראשון בסדרה כולה שעושה זאת. על רקע נתונים אלו מגיעה חבילת ההרחבה החדשה Assassin's Creed Valhalla Dawn of Ragnarok שהוכרזה בטרם צאתה על-ידי יוביסופט (Ubisoft) כהרחבה השאפתנית ביותר שלה עד היום. למרבה ההפתעה, גם אם היא רחוקה מאוד משינוי חוקי המשחק (תרתי-משמע), מדובר בתוספת ראויה ומהנה - שבמחירה המוזל בהחלט שווה לכל הפחות את תשומת-לבכם.


בהרחבה החדשה תיכנסו לנעליו של מלך אסגארד בכבודו ובעצמו - האל הנורדי אודין (או בשמו הנרדף Havi, כפי שהוא מכונה במשחק). המשימה שלכם, ולמעשה גם הסיפור כולו, פשוטים מאוד: בנו של אודין, בלדר (Baldur), נחטף בידי הענק הנורדי סורטר (Surtur), באירוע שעשוי להוביל לתחילתו של ראגנארוק (קץ הימים במיתולוגיה הנורדית). לשחק בדמותו של אודין, כמתבקש, משמעו להיות אובר-פאווארד בהגזמה - וכך עם כוח גדול משימתכם היא לצאת ולהושיע את הבן החטוף. בדרך תעברו בין נופים יפהפיים (גם אם רפטטיביים), תחצו נהרות לבה ולפעמים גם מים, תוכלו להפוך את עצמכם לנץ מעופף ולהביט על הכל מלמעלה וכמובן ליהנות ממלוא עוצמתו של אודין, שמחזיק בכמות יכולות וכוחות מכובדת.

זה לא באמת כוחות. מתוך Assassin's Creed Valhalla: Dawn of Ragnarök. באדיבות Ubisoft
זה לא באמת כוחות. מתוך Assassin's Creed Valhalla: Dawn of Ragnarök. באדיבות Ubisoft

כתוספת עצמאית שעומדת בפני עצמה, ההרחבה תאפשר לכם להתחיל לשחק גם אם לא סיימתם את Valhalla ואפילו מבלי שתכירו אותו. אבל אישית, הייתי ממליץ לפחות לנסות ולחוות אותו בטרם תתחילו. אמנם לאורך ההרחבה תיתקלו נפשות פועלות שונות וחדשות, אך למי שמתחילים ממש מאפס החוויה כנראה לא תרגיש שלמה ומגובשת - ויהיו בה חורים. התחושה הזו קורית כי Dawn of Ragnarok פשוט זורק אתכם ישר למרכז העניינים - עם גיבור שמגיע ישר ברמה 300, שיריון ואמצעי לחימה מתקדמים וסקילים שכבר שובצו ונבחרו אוטומטית. יש בכך משהו מוזר מאוד, לא רק כי גם ברמה קשה תמצאו את עצמכם מנצחים את רוב האויבים בלי בעיות, אלא גם מפני שהכל יזרום ויזוז עבורכם מהר. מהר מדי.

ואולי יש בכך יותר יתרונו מחסרונות. במקום למרוח את הזמן עם דיאלוגים בנאליים (אל תדאגו, עדיין יש לא-מעט כאלו) או במשימות שחוזרות על עצמן, Dawn of Ragnarok הוא משחק ששומר על קצב מצוין - למען האמת, זו כנראה מעלתו הגדולה מכולן. אם גולת הכותרת של Valhalla הייתה הפשיטות (Raids) - אותם כיבושים של כפרי אויב עוינים, הבסת היריבים בהם וביזת השלל - אותו הדבר קורה גם כאן, רק ביותר זריז. מערכת הקרבות נותרה כמובן בדיוק אותו הדבר, ברם בזכות העליונות שתקבלו בדמותו של אודין, תוכלו לסיים את המאבקים הרבה יותר מהר. שימוש בגרזן ומגן או שני גרזנים (אחד בכל יד) ישפיע על אופי הלחימה, אך לא בצורה דרסטית - אם שיחקתם בעבר, אין חדש תחת השמש.

מתוך Assassin's Creed Valhalla: Dawn of Ragnarök. באדיבות Ubisoft
מתוך Assassin's Creed Valhalla: Dawn of Ragnarök. באדיבות Ubisoft

גם מבחינה גרפית, Dawn of Ragnarok קצת נשאר מאחור, אך זו נקודה שמיועדת בעיקר לשחקנים חדשים. מן הסתם, לא ציפיתי לקבל שינוי וויזאולי מ-Valhalla המקורי והיה ברור שזה לא יקרה, אך מי שיגיעו למשחק נקיים, מבלי לשחק במקור - עשויים להתאכזב בפן הנדון. זאת אומרת, בסטנדרטים של היום - ובמיוחד על קונסולת ה-PS5 - כבר ראינו משחקים שנראים כל-כך הרבה יותר טוב. בסך הכל, נעים להסתכל על המשחק, הצבעים בו יפים ועזים, אבל כשמסתכלים מקרוב על פני הדמויות נניח, כבר ניכר שהמנוע הגרפי התיישן. דבר נוסף שהתיישן הוא הטיפוס על כל נקודות התצפית, ואני מאוד מקווה שבכותר הבא גילוי המפה באמצעות טיפוס על נקודות גבוהות יוחלף באלמנט אחר. באמת, מיצינו.


בין שנאהב זאת ובין שלאו, זיכיון Assassin's Creed לא מתכוון ללכת לשום מקום בזמן הקרוב. עם דיווחים על כך שהמשחק הבא בסאגה המתמשכת יתרחש בבגדאד, שלוש סדרות עתידיות בנטפליקס (אחת בלייב-אקשן; שנייה באנימציה; ועוד אחת בסגנון אנימה), נדמה כי למעשה ההפך הוא הנכון: המותג הפופולרי רק ניצב בפני התרחבות משמעותית. בשלב הנוכחי, הייתי אומר כי לפחות בכל הנוגע למשחקי הפרנצ'ייז, הם כבר קיבעו את עצמם כאיזשהו סמל של הצטיינות בבינוניות.

אמנם נכון שבימי השיא שלה - עם Assassin's Creed II הנפלא, Brotherhood הבלתי-נשכח, Black Flag הנהדר ואפילו Origins שהחזיר ולו לזמן-מה עטרה ליושנה - הסאגה ידעה רגעי התעלות יוצאי-דופן. אך בחלוף הזמן - ואחרי כותרים רבים כל-כך וביקורתיות שבה וחוזרת על הנוסחתיות של משחקיה - אין מנוס מהכרזה על סדרת המשחקים הזו כסמל של בינוניות, ואפילו אחד שמאוד מודע לעצמו.


תראו, בסופו של דבר, לא סבלתי במהלך 12 שעות המשחק שהעברתי ב-Dawn of Ragnarok - ולמרות הסייגים, רוב הזמן אפילו נהניתי. ההרחבה הזו לא דורשת הרבה, לא מבלבלת יותר מדי במוח ולא עושה באמת שום דבר מקורי. אבל כחוויה קצרה להעביר איתה קצת את הזמן, וואלה יש מצב שהיא שווה את זה. בעיקר בזכות המהירות בה דברים מתקדמים, אנימציות הלחימה המגוונות וכלל הגימיקים והכוחות המיוחדים - התוצאה היא שיטוט חביב בעולמות המיתולוגיה הנורדית (ונדמה לי שעל אחת כמה וכמה עבור מי שאוהבים, כמוני, את התרבות הזו).


לאור קווי הדמיון הניכרים, זו הרחבה שבעיקר ויותר מכל, גרמה לי לחכות עוד יותר ש-God of War: Ragnarök יגיע כבר אלינו. או במילים אחרות, מנה ראשונה, קלילה ולא-מחייבת לפני המנה העיקרית.

Dawn of Ragnarok | דירוג סופי: 70

חבילת ההרחבה Assassin's Creed Valhalla: Dawn of Ragnarök מופצת בישראל על-ידי עדלי יונייטד. היא זמינה לקונסולות ה-PS4/5, ל-XBOX ONE / SERIES X/S וכן למחשב האישי.

 

לכל העדכונים החמים, הכתבות והחדשות: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת החברים שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו באינסטגרם ובפייסבוק או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

bottom of page