top of page

תודה!

"ונום 2": בואו נדבר רגע על סצנת אחרי הכתוביות (ספוילרים)

עודכן: 26 בפבר׳

סצנת הפוסט-קרדיטס של "ונום 2" משגעת את המעריצים ברחבי העולם. אבל מה באמת המשמעות שלה עבור המשך דרכם של אדי ברוק והסימביוט בסרטים עתידיים? בואו נדבר על זה.

מתוך "ונום 2" | צילום: באדיבות פורום פילם
מתוך "ונום 2" | צילום: באדיבות פורום פילם

להטבות בלעדיות, כרטיסים במתנה ועוד הפתעות: הצטרפו לאינסטגרם שלנו! 


ונום 2 (Venom: Let There Be Carnage) הגיע ביום ד' האחרון לבתי הקולנוע בישראל, והרשת גועשת. בין שמדובר בחבר'ה שאהבו את הסרט, באלו ששנאו אותו או במי שחשבו שהוא איפשהו באמצע (היי, זה אני), נדמה שכולם מסכימים על דבר אחד: הסצנה שמגיעה באמצע הקרדיטים שלו פשוט משנה את חוקי המשחק. מכאן ואילך, שימו-לב, ספוילרים:


אחרי שהגשים לטפיל החביב שלו את החלום ולקח אותו להירגע על חוף שקט ומבודד, אדי ברוק (טום הארדי) יושב לו בשלווה בחדרו. כמו כל מי שאי-פעם יצא לחופשה, הוא מתקשה למצוא מה לראות בטלוויזיה ונתקע על טלנובלה סוג ז' שמעבירה לו ול-וונומו (הונום שלו, המצאתי עכשיו) את הזמן בניחותא ובכיף. משום מקום, פיצוץ מחריש-אוזניים נשמע ברקע וצבע כתום עז מכסה את השמיים, וברוק מוצא את עצמו על הרצפה. את הטלנובלה המשימה מחליפה לפתע על מסך הטלוויזיה תוכנית חדשות, בהנחייתו של לא-אחר מג'יי ג'ונה ג'יימסון (ג'יי קיי סימונס), ועד מהרה גם ספיידרמן (טום הולנד) מופיע על המרקע.

אם צפיתם בטריילר של ספיידרמן: אין דרך הביתה, ודאי הבנתם בחישוב מהיר שידידנו הסימביוט עבר ליקום מקביל. באותו הטריילר ששבר את שיאי הצפיות של הנוקמים: סוף המשחק, ראינו כיצד דוקטור סטריינג' (בנדיקט קמברבאץ') מטיל כישוף מסוכן, באמצעותו הוא השפיע על חוקי הזמן-חלל וגרם - ככל הנראה - להופעתם של נבלים ומכרים מסרטי מארוול קודמים. בטריילר ראינו רק את דוקטור אוקטופוס (אלפרד מולינה) מספיידרמן 2 של סם ריימי (2004), אבל היו גם רמזים לנבלים נוספים (הגובלין הירוק, אלקטרו) וכמובן לא אחדש לכם כלום אם אגיד שהם מהווים רק חלק מי שנדמה שעוד יופיעו בסרט.


אין ספק כי הכישוף שסטריינג' הטיל הוא אותו הפיצוץ שמאיר את השמיים בסצנת אחרי הכתוביות של ונום 2. ההוכחה לכך היא לא רק ערוץ הטלוויזיה שמתחלף בפתאומיות ומציג את ג'יי ג'ונה ג'יימסון ואת איש העכביש, כי-אם גם הבחור האלמוני ומוכה התדהמה שצץ לו בחדר ולא הבין מה אדי עושה שם. אבל מה זה באמת אומר לגבי ונום? קודם כל, עכשיו נדמה שאין סיכוי שהוא לא יופיע בספיידרמן: אין דרך הביתה. לא היו מכניסים סצנה כזאת ללא סיבה, ונדמה לי שטעיתי כשכתבתי בספיישל 10 הנקודות שאולי פספסתם בטריילר, שמדובר בלטאה ולא בו (אולי בסוף שניהם יופיעו?).


יתרה מכך, אם להתייחס לצד הטכני, נדמה שעכשיו טום הארדי גם יוכל לממש את מלוא הפוטנציאל שלו בדמות האנטי-גיבור / נבל בגילומו. לא רק בשל היותו של ונום אחד מנבליו הגדולים של ספיידרמן - ומפגש ביניהם יהיה דבר אירוע קולנועי משמעותי - אלא כי אולי, סוף-סוף, הדמות הזו תיפול לידיים שבאמת ידעו להשתמש בה כראוי. שני סרטי ונום הם בלשון המעטה לא-משהו, ובעוד השני היה קצת יותר חביב ומשעשע, גם הוא נפל למערכה שלישית ואחרונה נוראית למדי (אקשן חשוך, מבולגן, לא-ברור ועמוס משפטים מעוררי קרינג'). הוא אמנם נמשך כשעה וחצי מרובות קאטים, שגם חולפות די מהר, אבל הוא לא משכיל לחבר ביניהן לכדי משהו אותנטי או מרגש.


בעידן בו סרטי קומיקס שולטים בתעשיית הקולנוע ביד רמה, אין מקום בז'אנר ליצירות מלאכותיות וסתמיות ללא-זהות משל עצמן - כבר למדנו (ובצדק) לצפות ליותר מגיבורי העל שלנו. עם זאת, הבעיה בסרטים האלו איננה בטום הארדי, שההנאה ניכרת על פניו ותמיד כיף לצפות בו, גם בסרטים שטותיים כאלה. לכן הצטרפותו המשוערת ליקום הקולנועי של מארוול בהחלט מבשרת טובות, כי לעומת הקודקודים חסרי הכיוון בסוני (Sony), אנשי המפתח בדיסני (קווין פייגי ושות') הם מוכשרים למדי פועלים עם תוכנית ארוכת-טווח, מחושבת ומוקפדת.

על-פי הדיווחים, ההסכם שנחתם בין מארוול לסוני, ביחס לדמויות הקומיקס שהזכויות עליהן נמצאות בבעלות האחרונה, מצריך ממארוול לממן את סרטיה של שותפתה בעל-כורחה. ספיידרמן: אין דרך הביתה למשל, זכה למימון של 25% מצד מארוול, שתקבל גם 25% מרווחיו וכן תשמור על הזכויות על כל מוצרי המרצ'נדייז שקשורים בו. נכון לעכשיו, לא ידוע מה הסכום אותו השקיע מארוול בונום 2, וכסרט נלווה ליקום הקולנועי שלה, גם לא הופיע בתחילתו הפתיח האיקוני של הפרנצ'ייז, אלא רק מיתוג מארוול גנרי.


בשנה וחצי הקרובות, מחכים ביקום נבלי העל של ספיידרמן מבית סוני גם סרטים על מורביוס (אותו יגלם ג'ארד לטו) וקרייבן הצייד (בגילומו של אהרון טיילור-ג'ונסון). בהתאם להצלחת הסרט החדש והחיבור הקרב ובא בינו לבין איש העכביש, גם סרט סולו שלישי של ונום הוא אפשרות סבירה מאוד (אנדי סירקיס גם רמז על כך), אך השאלה היא באיזו קונסטלציה. מעורבותו בסרט הבא של ספיידרמן ודאי תזכה להצלחה ולאהדה רבים, וסביר להניח שבחברה יעדיפו לשמור אותו קרוב אליהם.


אם הדבר אכן יתממש, אפשר לקוות ולשער כי בעתיד טום הארדי סוף-סוף יזכה לסרט ונום שבאמת מגיע לו. זאת אומרת, בחייאת, תראו איזו חבורה של יוצרים מוכשרים פועלת ביקום הקולנועי של מארוול. לא הגיע הזמן שגם הארדי יצטרף לחגיגה?

 

אתם מוזמנים להצטרף אלינו בקבוצת הפייסבוק הרשמית החדשה של מאה בקולנוע. אם אתם עדיין לא שם, אפשר גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו בפייסבוק ובאינסטגרם. ניתן גם לשלוח הודעה בדוא"ל לכל הצעה, רעיון או משוב בהם תרצו לשתף.

bottom of page