top of page

תודה!

ספילברג יפיק סרט דוקומנטרי על חייו של המלחין ג'ון ויליאמס

עודכן: 1 ביולי 2023

השניים עובדים יחד כמעט בקביעות עוד משנת 1972, אז הלחין ג'ון ויליאמס את "שוגרלנד אקספרס", אחד מסרטיו הראשונים של ספילברג.

סטיבן ספילברג וג'ון וויליאמס | צילום: באדיבות Alberto E. Rodriguez/Getty for Turner
סטיבן ספילברג וג'ון ויליאמס | צילום: באדיבות Alberto E. Rodriguez/Getty for Turner

לכל העדכונים החמים: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע!


כולנו מכירים את הפסקולים שלו, ועכשיו נזכה להכיר גם אותו. ג'ון ויליאמס, המלחין האגדי שחיבר כמה מהמנגינות המוכרות ביותר בתולדות הקולנוע - יזכה לסרט תיעודי באורך מלא על חייו, כששותפו הוותיק סטיבן ספילברג יהיה המפיק.


את הסרט יביים לורן בוזראו - במאי סרטים דוקומנטריים פעיל, שכבר ביים כמה עשרות סרטי דוקו. מעבר לכך, הוא גם במאי ותיק של סרטי "מאחורי הקלעים" - והפיק כמה מאות כולו מאז שנות ה-90, כולל עשרות עבור ספילברג וחברת ההפקה שלו אמבלין (Amblin Entertainment).

ויליאמס מהמלחינים המוכרים והמשפיעים ביותר בתולדות הקולנוע - אם לא המוכר והמשפיע מכולם. מערכת היחסים הייחודית שלו עם ספילברג היא נמשכת כבר 50 שנים -והיא יוצאת דופן בתעשייה שמתנגדת לאריכות ימים ומשתוקקת לרדוף אחרי הדבר הגדול (ובדרך כלל הצעיר) הבא. כשהוא כבר נושק לגיל 90, ויליאמס היה צפוי לפרוש מעשייה אחרי שסיים לעבוד על אינדיאנה ג'ונס 5 (Indiana Jones and the Dial of Destiny), בבימויו של ג'יימס מנגולד.


עם זאת, בפנאל מיוחד שקיים עם ספילברג (עליו סיפרנו לכם בשבוע שעבר) הוא הפתיע את חברו ואותנו באומרו כי למרות הכל - זה כנראה לא יהיה הסרט האחרון שלו. גם ספילברג התרגש מההכרזה ואמר שעכשיו הוא צריך לחשוב מה יהיה הסרט הבא שלו.


עם קריירה המשתרעת על פני יותר משישה עשורים, ויליאמס הלחין את המוזיקה ושימש כמנהל מוזיקלי של יותר מ-100 סרטים, כולל כל תשעת סרטי מלחמת הכוכבים, שלושת סרטי הארי פוטר הראשונים, סרטי פארק היורה, סופרמן, מלתעות, רשימת שינדלר, שכחו אותי בבית, להציל את טוראי ראיין והרשימה עוד כל-כך, כל-כך ארוכה.


ויליאמס החל את הקריירה שלו בעבודה על מאות פרקים בטלוויזיה עוד בשנות ה-50 של המאה הקודמת. הוא הלחין מוזיקה עוד לפרק הפיילוט של האי של גיליגן (Gilligan's Island) וסדרות כמו אבודים בחלל (Lost in Space, 1965). כמו-כן, הוא גם חיבר את הנעימות למשחקי הקיץ האולימפיים של 1984, 1988 ו-1996, כמו גם למשחקי החורף האולימפיים של 2002.

עם 5 זכיות בפרסי אוסקר ו-52 מועמדויות לאוסקר, הוא האדם החי שהעומד להכי הרבה פרסי אקדמיה והאדם השני המועמד ביותר אי-פעם (אחרי וולט דיסני). בשנת 2016, ויליאמס קיבל את פרס מפעל החיים ה-44 ממכון הסרטים האמריקאי - הפעם הראשונה בתולדות הפרס בה הוא הוענק למלחין.

 

לכל העדכונים החמים, הכתבות והחדשות: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת החברים שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו באינסטגרם ובפייסבוק או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

bottom of page