top of page

תודה!

"מגלופוליס": הפקת הסרט הבא של פרנסיס פורד קופולה היא "טירוף מוחלט"; צוותים מפוטרים והתקציב מתנפח

עודכן: 26 בפבר׳

פרויקט החלומות עתיר הכוכבים של פרנסיס פורד קופולה, "מגלופוליס", נכנס לקשיים רציניים בהפקה. בסרט הושקעו כבר 120 מיליון דולר מכיסו האישי של קופולה, והתקציב רק הולך ומתנפח.

פרנסיס פורד קופולה על הסט של "מגלופוליס" | צילום: באדיבות Getty Images
פרנסיס פורד קופולה על הסט של "מגלופוליס" | צילום: באדיבות Getty Images

להטבות בלעדיות, כרטיסים במתנה ועוד הפתעות: הצטרפו לאינסטגרם שלנו! 


מגלופוליס (Megalopolis) הוא פרויקט תשוקה עליו פרנסיס פורד קופולה האגדי חלם ושקד במשך עשרות שנים. לקראת סיומה של שנת 2021, משום מקום, פורסמה לפתע הידיעה שהבמאי הוותיק יממן בעצמו את הפרויקט, עם תקציב של 120 מיליון דולר. מאז ועד היום, התקציב הספיק להתנפח והסרט נמצא כעת בערך באמצע צילומיו שתוכננו להימשך עד כ-90 יום.


אבל מקור מתוך ההפקה סיפר אמש למגזין The Hollywood Reporter כי למרבה הצער, לא ברור אם ההפקה יכולה להתקדם כמתוכנן.


קופולה בן ה-83, הרכיבה קאסט מנצח עבור הפרויקט, כשבין השאר, ניתן למצוא בין חברי הקאסט את אדם דרייבר, אוברי פלאזה, ג'יאנקרלו אספוזיטו, נטלי עמנואל, פורסט וויטאקר, לורנס פישבורן, ג'ון ווייט, שיה לה-באף, ג'ייסון שוורצמן ודסטין הופמן. במרכז הסיפור: אדריכל המבקש לבנות מחדש את העיר ניו יורק כאוטופיה, לאחר אסון שפוקד אותה.

לפי הדיווחים, קופולה השתמש תחילה בטכנולוגיית ייצור וירטואלי חדשנית בדומה לזו שנעשה בה שימוש בסדרה המנדלוריאן (The Mandalorian). אולם, ככל שהאתגרים והעלויות שגישה זו הניבה גדלו, על-פי המקורות ההפקה מנסה לעבור לגישה פחות יקרה ומסורתית יותר. "אין כאן תשובה טובה", אומר בכיר בהפקה, "[קופולה] הולך להוציא הרבה יותר כסף ממה שהוא התכוון. אתם יכולים לדמיין כמה הוא כבר השקיע. זו תהיה גלולה מרה מאוד לא לסיים את זה".


עוד על-פי הדיווח, קופולה, שמעולם לא עשה סרט עתיר אפקטים, פיטר כמעט את כל צוות האפקטים החזותיים שלו בדצמבר האחרון - ושאר המחלקה צפויה להצטרף אליהם בקרוב. מעצבת ההפקה בת' מיקל והמנהל האמנותי המפקח דיוויד סקוט עזבו גם הם - ובין פיטורין להתפטרויות, מדווח כי לסרט אין כעת מחלקת אמנות. על-פי ה-Hollywood Reporter, ראסל, מיקל וסקוט לא הגיבו לבקשות לתגובה.


נציג אחד העובדים שלקוח שלו פוטר מהסט מעיד כי "זה היה טירוף מוחלט להיות על הסט", אך למרות המחדלים, קופולה ממשיך ושואף לגייס צוות חדש השבוע.


במרץ 2022, קופולה אמר ל-Hollywood Reporter שהוא משתמש בכספו שלו להפקת הסרט, שאין לו מפיץ עדיין, כדי ליצור אותו בדרכו שלו. לדבריו: "יש דרך מסוימת בה כולם חושבים שסרט צריך להיעשות, וקשה להם לקבל אם יש לך רעיון אחר. אנשים יכולים להתקשות מאוד לקבל דברים אחרים, אבל לפעמים הרעיון השני מייצג את מה שמגיע בעתיד. כדי לחשוב על זה".

לאורך השנים, שיטותיו של קופולה הניבו מהסרטים המוערכים והגדולים בכל הזמנים - בהם הסנדק, שציין בשנה שעברה 50 שנים לצאתו, והמשכו מ-1974, שניהם זוכי פרס הסרט הטוב ביותר באוסקר. עם זאת, מאז דרקולה ב-1992, הקריירה של קופולה הלכה ודשדשה ובחלוף הזמן הוא נעלם כמעט לחלוטין מעיני התעשייה.


לקופולה יש היסטוריה ארוכה עם הפקות מאתגרות ומסובכות. הבולטת מכל בהן היא כנראה זו של אפוקליפסה עכשיו - צילומיה היו מפרכים ושיקפו את העלילה שעוקבת אחר שקיעה בטירוף ובכאוס. כנגד כל הסיכויים, הסרט מ-1979 הפך להצלחה גדולה, זכה בשני פרסי אוסקר ונחקק בתודעה הקולנועית כקלאסיקה. בפסטיבל קאן באותה השנה, קופולה אמר: "היינו בג'ונגל. הייתה לנו גישה ליותר מדי כסף, יותר מדי ציוד, ולאט-לאט השתגענו".

 

לכל העדכונים החמים, הכתבות והחדשות: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת החברים שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו באינסטגרם ובפייסבוק או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

bottom of page