top of page

תודה!

"אמילי בפריז" עונה 2 - ביקורת טלוויזיה: רדודה כמו קרפ צרפתי, אבל שווה כל קלוריה

עודכן: 24 בפבר׳

או-לה-לה! סדרת הגילטי-פלז׳ר הכי כיפית על המסך הקטן, חזרה בעונה שנייה - והיא מענגת מתמיד. היא אמנם לא תגרום לאלו שסלדו ממנה לשנות את דעתם, אך מי שנמנים על מעריציה יכולים לצפות לאסקפיזם במיטבו. "אמילי בפריז" עונה 2, ביקורת.

להטבות בלעדיות, כרטיסים במתנה ועוד הפתעות: הצטרפו לאינסטגרם שלנו! 


אמילי בפריז (Emily in Paris), הקומדיה הרומנטית מבית היוצר של דארן סטאר (סקס והעיר הגדולה, בוורלי הילס 90210), עלתה לנטפליקס בשנה שעברה - ומיד קנתה לעצמה מעריצים ומבקרים כאחד. הסדרה עוקבת אחרי מעלליה של אמילי קופר (לילי קולינס, בתו של המוזיקאי פיל קולינס), בחורה צעירה והו-כה-אמריקנית, הנשלחת מטעם החברה בה היא עובדת לרילוקיישן בעיר האורות. היא נוחתת במשרד הפרסום סבואר (Savoir), שם היא נתקלת בפערי תרבויות ושלל קלישאות על צרפתים (מי אמר סטייק נא ולא קיבל?).

בדומה לסקס והעיר הגדולה, שעלילתה מתרחשת בניו-יורק, גם כאן יש שימוש בעיר עצמה כגורם נרטיבי מרכזי. פריז לא רק משמשת כתפאורה יפה, אלא גם מתפקדת כדמות חיה ונושמת, החל מבית הקברות המפורסם של מונמארטר וכלה בארמון ורסאי. כמו-כן, גם האופנה הצעקנית - ואפילו אבסורדית לעיתים - מזכירה מאוד את זו שקארי בראדשו וחברותיה החזיקו בארון בארון הבגדים. באותו נושא, יש לציין כי לאחרונה עלה ריבוט (אתחול) לסקס והעיר הגדולה בשם פשוט ככה (...And Just Like That), שהתקבל בצורה פושרת במיוחד בקרב המעריצים. מה זה אומר? אולי שהיה צורך במשהו חדש, רענן ומותאם לדור האינסטגרם - משבצת אותה אמילי ממלאת בדיוק רב.

כאמור, כבר בימיה הראשונים, אמילי בפריז התגלתה כשנויה במחלוקת. ממש כמו הגיבורה הפשוטה והבסיסית במרכזה - או שמתאהבים בה, או שרוצים למלמל לעברה עלבונות בצרפתית. קצת קשה לתת לה להחליק בגרון, אבל היא נוטה להיות שובת-לב כשבאמת נותנים לה צ׳אנס. הודות לכך, לאור הפופולריות שהיא צברה בקרב אלו שכן נשבו בקסמיה, נטפליקס מיהרה להתחיל לעבוד על העונה השנייה והמוצלחת לא-פחות.

היורשת של שרה ג'סיקה פארקר ושות'? מתוך "אמילי בפריז" עונה 2 | באדיבות NETFLIX
היורשת של שרה ג'סיקה פארקר ושות'? מתוך "אמילי בפריז" עונה 2 | באדיבות NETFLIX

למי שכבר הספיקו לשכוח, זהו תקציר הפרקים הקודמים: אמילי סובלת מנחיתה קשה בפריז, ומנסה באופן לא מודע לגרום לסביבתה להתאים את עצמה אליה. למרות הקשיים והבדלי השפה (מכיוון שלא ממש הספיקה ללמוד צרפתית טרם בואה), היא מצליחה להתחבב על הסובבים אותה, לבנות לעצמה חיי חברה פעילים, לעשות הרבה טעויות מביכות ובדרך גם להכיר כמה וכמה גברים צרפתיים - מקסימים יותר ופחות. אחד מהם הוא גבריאל (לוקאס בראבו), בן-זוגה של חברתה קאמי (קאמי ראזה), עמו בילתה בסוף העונה הקודמית. העונה החדשה נפתחת בנקודה הזו, כשאמילי נאבקת בייסורי מצפון על שיקול הדעת המוטעה שגרם לה לבגוד בקאמי.

גבריאל מצדו, (הידוע גם בכינויו ״השף הלוהט״) מחליט להישאר בפריז לאחר שאנטואן (ויליאם אבדי) מציע לממן את הוצאות המסעדה שלו, והאינטואיציה הנשית של קאמי אומרת לה שדבר נוסף עומד מאחורי העניין. בשאיפה לכפר על רגשות האשם שלה, אמילי מנסה נואשות לאחד בין השניים, אך כמיטב המסורת היא עושה יותר נזק מאשר תועלת. הן במישור הרומנטי, כשהיא מכירה בחור בריטי בשם אלפי (לוסיאן לויסקונט), והן במישור העסקי, כשהבוסית ההרה שלה משיקגו (קייט וולש בתפקיד מדליין) מגיעה לסבואר. הניגוד החד בין אמילי למדליין משחק כאן תפקיד כפול - הוא גם מדגים את עומק הטרנספורמציה שהיא עברה, וגם מאלץ אותה לבחור בין זהותה הצרפתית שלה לבין זו של פעם.

פלז'ר, הרבה פלז'ר. מתוך "אמילי בפריז" עונה 2 | באדיבות NETFLIX
פלז'ר, הרבה פלז'ר. מתוך "אמילי בפריז" עונה 2 | באדיבות NETFLIX

שתי דמויות נוספות שמקבלות אקסטרה זמן מסך הן חברתה הטובה של אמילי, מינדי (אשלי פארק), שמצטרפת ללהקה ומפגינה את כישורי השירה שלה ברחובות העיר; ולצדה, סילבי (פיליפין לירוי-בוליו), שפוצחת ברומן חדש עם צלם צעיר, הולכת ראש בראש עם מדליין, ובגדול מזכירה לנו מדוע היא אחת הדמויות הטובות ביותר בסדרה. גם יתר הקולגות במשרד הפרסום הצרפתי, ג׳וליאן (סמואל ארנולד) ולוק (ברונו גוארי), חוזרים לשגע את אמילי ולשעשע אותנו.

באמילי בפריז עונה 2, כמו בקודמתה, אין אזכור כלל לנגיף הקורונה. בעוד סדרות כמו האנטומיה של גריי בחרו לאמץ את הקורונה ולשלב אותה כחלק מהעלילה (מה שעלה לסדרה בצופים רבים שנטשו אותה), וסדרות אחרות הסתפקו בהתייחסות מינימלית אל המגיפה, אמילי מרחפת ברחבי פריז לצד אנשים נטולי-מסכות ומרימה אירועים מרובי-משתתפים.


בראיון שערכה עם מגזין וראייטי (Variety), לילי קולינס נימקה את הבחירה להשאיר את המגיפה מחוץ לעניינים בכך שהסדרה נועדה לספק לצופה אסקפיזם - תוכן פשוט וכיף לצפייה בתקופה הקשה הזו. אין ספק שההחלטה הזו מיטיבה עם הסדרה ומעניקה לה את החן הקליל שלה.

עיר האורות - ובלי מסכות. מתוך "אמילי בפריז" עונה 2 | באדיבות NETFLIX
עיר האורות - ובלי מסכות. מתוך "אמילי בפריז" עונה 2 | באדיבות NETFLIX

אמילי בפריז ספגה ביקורת רבה, בלשון המעטה, על שחיטת התרבות הצרפתית ועל השימוש המופרז בסטריאוטיפים מעליבים. אך מעריציה כנראה ישיבו למבקרים שהם לגמרי פספסו את הפואנטה: הסדרה לא מתיימרת לתאר ייצוג מדויק של העיר, אלא מציגה אותה דרך העיניים הנוצצות, הפעורות והאמריקאיות של דמותה הראשית. כך, גם אם יש לה עקומת למידה חדה למדי, אמילי הופכת ל״צרפתיה יותר בכל יום שעובר״, כפי שסילבי אומרת לה.

בשורה התחתונה, אמילי בפריז נועדה פשוט להיות סדרה מהנה, והיא מעניקה לצופיה פנטזיה זוהרת של חיים בעיר הרומנטית בעולם (והיי, היא פחות יקרה מתל אביב). אם אתם נהנים לצפות אך ורק בסדרות עמוקות שיגרמו לכם לחשוב, גם בעונתה השנייה ממש לא מדובר בסדרה בשבילכם. אך אם יש לכם תיאבון לקינוח צרפתי מושחת במיוחד, העונה החדשה לא תאכזב אתכם. כמו קרפ צרפתי, כבר אמרתי?

 

לכל העדכונים החמים, הכתבות והחדשות: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת החברים שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו באינסטגרם ובפייסבוק או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

אמילי בפריז עונה 2


bottom of page