top of page

תודה!

"זאק אפרון: עם שתי רגליים על הקרקע" - ביקורת טלוויזיה

עודכן: 28 ביוני 2023

המלצה זריזה: אל תפספסו את הסדרה התיעודית החדשה של נטפליקס, "זאק אפרון: עם שתי הרגליים על הקרקע". היא מתאימה בול לא רק לאוהבי תוכניות הטיולים והטבע, כי-אם גם למי שסקרנים לדעת עוד על תרבויות רחוקות וסגנונות חיים שונים בכוכב הלכת שלנו.

לכל העדכונים החמים: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע!


זאק אפרון: עם שתי רגליים על הקרקע כוללת 8 פרקים קצרים (עד 40 דקות), במהלכם מטייל אפרון עם גורו הבריאות דארין אוליאן באיסלנד, צרפת, קוסטה ריקה, סרדיניה, לימה, פורטו ריקו, לונדון ואיקיטוס. למרות פרק ראשון קצת קרינג'י, מבולגן ולא-אחיד ברמתו, הדוקו תופס קצב מהפרק השני והופך במהרה לחוויה סוחפת, מעשירה, חינוכית ומענגת ברחבי תבל – והכל בלי לזוז ממסך הטלוויזיה.


הדגש הוא לא רק על הנופים השונים ויופיו של כדור הארץ, אלא בעיקר על מה ניתן ללמוד מהדרכים בהן קהילות שונות על פני הגלובוס מתנהלות ומקיימות את חייהן. זה יכול להיות במקומות אורבניים כמו פריז, בה אפרון ודארין מגלים עד כמה אסור לקחת אפילו מים כמובן מאליו. או בסרדיניה הפסטורלית, ששייכת לאחד מחמשת "האיזורים הכחולים" – בהם אחוז בני האדם שעובר את גיל 100 הוא מהגבוהים ביותר בעולם.

המסעות של השניים מתובלים במגוון אנשים מרתקים, עם סיפורים מסקרנים (ואף מפתיעים והזויים). לצדם, תמצאו הופעת אורח של אנה קנדריק ואפילו הומור וחיקויים מ"שר הטבעות" או של אוון וילסון וחיבתו החוזרת בסרטיו לשימוש במילה "וואו". כל אלו מלווים בתובנות ופרספקטיבות שמעניקות – ולרגע לא בצורה דידקטית – הרבה חומר למחשבה וכלים יישומים בהם ניתן לשפר את איכות חיינו.


לסיום, אני חייב לומר גם מילה טובה (או כמה) על אפרון, שאף נמנה עם מפיקי הסדרה. הקסם שלו, האופטימיות, אופיו החביב והנוכחות הכובשת משדרגים את החוויה אפילו יותר והופכים את הסדרה למן יומן מסע אישי שמעניק לנו את האפשרות להצטרף אליו. אפרון הוא לחלוטין לא מדריך טיולים מקצועי, לשם כך אוליאן כאן, אבל זה בדיוק הקטע – ההרגשה היא כמו לטייל בעולם עם חבר מהשורה. במיוחד בימים כאלו, זאת פשוט יופי של חוויה.


כל פרקי הסדרה זמינים לצפייה בנטפליקס.

 

אתם מוזמנים להצטרף אלינו בקבוצת הפייסבוק הרשמית החדשה של מאה בקולנוע. אם אתם עדיין לא שם, אפשר גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו בפייסבוק ובאינסטגרם. ניתן גם לשלוח הודעה בדוא"ל לכל הצעה, רעיון או משוב בהם תרצו לשתף.

bottom of page