top of page

תודה!

אלפונסו קוארון מצא את הסרט הבא שלו, שרליז ת'רון תככב

עודכן: 7 ביולי 2023

שרליז ת'רון תככב בסרט הבא של אלפונסו קוארון ("כוח משיכה", "הילדים של מחר"). במרכז הסיפור הפעם - יחסיו המציאותיים-בדיוניים של סופר המדע הבדיוני המפורסם פיליפ ק. דיק עם אחותו שנפטרה בגיל שישה שבועות בלבד.

אלפונסו קוארון ושרליז ת'רון. צילום: באדיבות Getty Images
אלפונסו קוארון ושרליז ת'רון. צילום: באדיבות Getty Images

לכל העדכונים החמים: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע!


כארבע שנים אחרי רומא (Roma) וכמעט עשור לאחר כוח משיכה (Gravity), הקולנועון המקסיקני אלפונסו קוארון מתקדם אל עבר הסרט הבא שלו, בו מיועדת לככב שרליז ת'רון. הפעם מדובר בדרמה ביוגרפית בשם ג'יין (Jane), שאת תסריטה כתבה המפיקה איסה דיק האקט על חייה של אביה - סופר המדע הבדיוני המפורסם והמשפיע פיליפ ק. דיק (האם אנדרואידים חולמים על כבשים חשמליות?) ויחסיו עם אחותו התאומה, שנפטרה שישה שבועות אחרי שנולדה.

לפי תיאורו של הפרויקט, ג'יין הוא "סיפור סוחף, מותח ובעל הומור שחור, על היחסים המיוחדים בין אחות לאחיה התאום, שהוא במקרה גם הסופר המעוטר פיליפ ק. דיק. בעודה מנסה להציל את אחיה ממצבים מביכים - אמיתיים או דמיוניים - ג'יין צוללת יותר ויותר עמוק אל העולמות המרתקים שביצירתו". לאורך השנים, כתביו של דיק עובדו לכמה מיצירות המדע הבדיוני הידועות, האהובות והמוערכות בהוליווד, ביניהן גם סרטי בלייד ראנר, זיכרון גורלי, דו"ח מיוחד, נגד כל הסיכויים וכן סדרת הטלוויזיה האיש במצודה הרמה.


"הסיפור של ג'יין נמצא איתי מאז שאני זוכרת את עצמי", מעידה האקט. "ג'יין, אחותו התאומה של אבי שנפטרה שבועות ספורים בלבד אחרי שנולדה, הייתה מרכז חייו. הסרט יתנגד לקונבנציות המוכרות של דרמות ביוגרפיות - ובהתאם לדמיונו הייחודי של האיש - ייאמץ את המציאות החלופית לה פיליפ ק. דיק השתוקק כל-כך, כזו בה אחותו האהובה המשיכה לחיות יותר משישה שבועות. זהו הסיפור שלה שאנו נספר, המשקפיים שלה דרכם נראה אותו ואת דמיונו. אין דרך טובה יותר להוקירו מאשר להעניק לו את המשאלה הזו, גם אם על המסך בלבד".


עוד הוסיפה האקט כי היא "אסירת תודה על השותפות עם שרליז ואלפונסו. התמיכה שלהם, במיוחד עם הסיפור האישי כל-כך הזה, משמעותית עבורי יותר ממה שנדמה להם".


ג'יין הוא הפקה של אולפני אמזון - והוא מתוכנן לעלות בשירות הסטרימינג אמזון פריים וידאו (Amazon Prime Video). מהיכרותי עם קוארון והמעמד לו זוכים רוב סרטיו, נדמה לי שאפשר להמר כבר עכשיו כי הסרט יהיה מועמד בולט בטקסי הפרסים בשנה בה הוא ייצא. מעניין גם לציין כי אחרי רומא, נדמה שקוארון חוזר ממש למקורותיו הראשוניים ביותר וסרטו הנדון - לפחות לפי התיאורים כעת - מזכיר את נסיכה קטנה (A Little Princess) מ-1995, הסרט השני שביים. גם שם היה עיסוק בפער בין המציאות לבדיה ובין האמיתי לדמיוני.

אלו אלמנטים שנכחו בסצנה זכורה למדי גם בכוח משיכה ואפילו בהארי פוטר והאסיר מאזקבאן - ומסקרן לראות כיצד קוארון ישלב אותם הפעם. יהיה גם מרתק לראות כיצד ת'רון תתמודד עם התפקיד, וכמובן מי ייבחר לגלם את ק. דיק עצמו - חייבת להיות בין השניים כימיה מחשמלת כדי שהסרט יעבוד.

 

לכל העדכונים החמים, הכתבות והחדשות: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת החברים שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו באינסטגרם ובפייסבוק או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

bottom of page