top of page

תודה!

  • תמונת הסופר/ת100incinema

"מתקפת הטיטאנים": לקראת חלקה השני של העונה האחרונה

עודכן: 24 בפבר׳

מוכנים? 12 פרקי סיום העונה האחרונה של "מתקפת הטיטאנים" (Attack on Titan) קרובים מתמיד: בעוד שבוע בלבד (ב-9 בינואר) יחל הסוף עבור אחת האנימות הטובות ביותר שנוצרו. זהירות, ספוילרים לכל הפרקים ששודרו עד עתה.

להטבות בלעדיות, כרטיסים במתנה ועוד הפתעות: הצטרפו לאינסטגרם שלנו! 


החצי השני בעונה הרביעית והאחרונה של מתקפת הטיטאנים יחל ב-9 בינואר. האנימה האהובה והפופולרית, המבוססת על המנגה פרי עטו של האג'ימה היסאמה (Isayama), תגיע לסיומה לאחר כתשע שנים של דרמה, מתח ואימה, כשהדבר היחיד שאפשר לומר שצפוי בה - הוא היותה לא צפויה בכלל. אלו שלא יכולים לחכות, ישמחו לשמוע שהמנגה כבר הגיעה לסיומה מוקדם יותר בשנה שעברה, אך כדאי שתדעו שלפי השמועות האנימה תסטה במעט מהמתואר בה.


בהזמנות זו נזכיר, העונה הרביעית החלה עם התמקדות במארלי – אומה הנמצאת מעבר לים, בעולם החופשי. תושביה הם האחראיים למותם של אמא של ארן ורבים אחרים - והם האויבים של האלדיאנים שחיים בפרדיס, כלומר, התושבים המתגוררים בין החומות. אחת הגדולות של הסדרה טמונה ביכולתה להציג גם הצד השני בצורה אובייקטיבית ואנושית: דמויות בעלות כוח-רצון חזק ואג'נדה פרטית. עולם שהאנשים שחיים בו אמנם עומדים בפני איום קיומי, אך הפוליטיקה שלהם עדיין מכתיבה את הקצב לפי אידיאלים אגואיסטיים ופוגעת בכולם. באותו עולם יש אנשים טובים ורעים, גברים, נשים וילדים. בדיוק כמו בתוך החומות.

השתנה עד בלי היכר? ארן מתוך החצי הראשון של עונה 4 | באדיבות MAPPA
השתנה עד בלי היכר? ארן מתוך החצי הראשון של עונה 4 | באדיבות MAPPA

חציה הראשון של העונה קיבל תפנית מפתיעה כשארן טבח בחפים מפשע במארלי, מראות שמזכירים את אלו שראה ארן כילד עוד בעונה הראשונה - רק מהצד השני. החלטתו לתקוף במארלי גרמה לקונפליקט קשה בינו לבין חבריו ומפקדיו: לצד אזרחים תמימים שאיבדו את חייהם, הרבה חיילים נהרגו בקרב וארן הפך מגיבור לאויב. הילד שרוב חייו היה קורבן לטרגדיות, כעת אחראי להן.


אחת הסצנות הזכורות מהעונה היא מותה של סשה ותגובתו של ארן לאחר שהתבשר על כך – צחוק מתגלגל. צחוק שמן הסתם גרם לכעס ואי-הבנה בין חבריו. אך יש כאן משהו עמוק יותר, מן רפרנס לסצנה מהעונה השנייה - זוכרים בפרק הראשון של הסדרה את הטיטאנית שהאנס ברח ממנה לאחר שהרגה את אמו של ארן? באחת המשימות להחזיר את ארן לאחר שנחטף האנס התמודד עם אותה טיטאנית, ונהרג. ארן נאלץ להתבונן בלי יכולת לעשות דבר, ופשוט התחיל לצחוק. הוא צחק ובכה, אבל מתסכול. כנראה כמו אז, גם הפעם הוא מרגיש שלמרות כל מה שעבר, למרות כל הכוח שיש לו, הוא עדיין, כפי שאמר לעצמו באותם רגעים "חסר תועלת כמו שהיית אז, שום דבר לא השתנה".


כזכור, חציה הראשון של עונה האחרונה הסתיים בחדירה של כוחות ממארלי לתוך מחוז שינגשינה, בניסיון להרוג את ארן ולגנוב את כוחותיו, לאחר שהתגלה כי זיק משתף פעולה עם האלדיאנים. בעוד התכנית של האלדיאנים היא להשתמש בכוחו של הטיטאן המייסד (שחרור הטיטאנים הכלואים בחומות) כהרתעה עבור אלו הרוצים להשמידם, ארן וזיק, ביחד עם תומכיהם (אלדיאנים ומרליאנים), מקימים מן מחתרת. מטרתם הסופית - יישום תכנית העיקור של זיק, דבר שיעלים את הטיטאנים מהעולם.

חלום, הזיה או משהו אחר? מתוך עונה 4 חלק 2 | באדיבות MAPPA
חלום, הזיה או משהו אחר? מתוך עונה 4 חלק 2 | באדיבות MAPPA

חציה השני של העונה צפוי להיות ברוטאלי וטרגי לא פחות ממה שהורגלנו עד עתה. ברשותו של ארן נמצאים כעת כוחות של שלושה טיטאנים – המייסד, ההתקפה ובאחד הפרקים הטובים של הסדרה (עונה 4 פרק 7 | Assault) הוא השיג גם את כוחו של פטיש המלחמה. באותו פרק זכינו גם לראות עד כמה ארן התחזק, ולכן יהיה מעניין מאוד לצפות בו בפעולה. כמו-כן, קו העלילה של אנני (הטיטאנית הנשית) עדיין לא נגמר, ויהיה מסקרן לראות כיצד הדברים יתחברו. ארמין ומיקסה נותרו בין הפטיש לסדן ויצטרכו לבחור צד, בעוד ההשלכות לפעולותיהם של ארן וזיק (כמו התרגיל עם היין) עדיין לא ידועות.


בינתיים, אפשר לומר שמעונה לעונה הקרבות המדהימים באנימה רק השתפרו, בתקווה שיגיעו לשיאם ברגעיה המכריעים הקרובים של הסדרה. השילוב בין האנימציה המרהיבה לבין העלילה מדויקת ונטולת החורים, ופיתוח הדמויות שראוי להערצה, הולידו לא-פחות מיצירת אמנות מעוררת-השראה. בבקשה, רק שימשיך (וגם יגמר) כך.


ולמקרה שפספסתם, מוזמנים לקרוא את הביקורת שלנו על העונה הרביעית (ובכלל על הסדרה עד עכשיו).

 

אתם מוזמנים להצטרף אלינו בקבוצת הפייסבוק הרשמית החדשה של מאה בקולנוע. אם אתם עדיין לא שם, אפשר גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו בפייסבוק ובאינסטגרם. ניתן גם לשלוח הודעה בדוא"ל לכל הצעה, רעיון או משוב בהם תרצו לשתף.

bottom of page